Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tänkte bara posta en handhistory som visar värdet av hålkortspar, och andra låga par. Och så vill jag ju självklart 'showoffa' och få lite intressanta kommentarer...

Stämningen på bordet... ? Hmm, jag är så dålig på att sätta sånt i ord... :roll:

Game # 033,821,580 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Ludvika"

Game ended Sunday 2005-Jan-23 8:02:16 PM GMT

Players:

ILSKA (EUR 28.25 in seat 1)

Funrazor (EUR 89.00 in seat 2)

pimpout (EUR 35.75 in seat 3)

Sir_Pet (EUR 27.25 in seat 4)

Oakleaf (EUR 21.00 in seat 5)

peggen77 (EUR 12.25 in seat 6)

Dealer: Sir_Pet

Small Blind: Oakleaf (0.25)

Big Blind: peggen77 (0.50)

pimpout was dealt: 3d - 3c (paren är ju alltid värda en syn...)

ILSKA Call (0.50)

Funrazor Call (0.50)

pimpout Raise (1.00) (höjer litegrann)

Sir_Pet Call (1.00)

Oakleaf Fold

peggen77 Raise (4.00) ILSKA Fold

Funrazor Fold

pimpout Call (3.50)(ok, här borde jag eventuellt lagt mej...? Hmm, syn 3,50, borde det inte vara 3 blankt?)

Sir_Pet Call (3.50)

Flop 4h - 8c - Jd (ingen intressant flop för mej)

peggen77 Check

pimpout Check

Sir_Pet Check (tydligen inte för de andra heller)

Turn 4h - 8c - Jd - 6d

peggen77 Bet (3.50) (känns som ett typiskt AK, AQ- bet)

pimpout Raise (11.00) (Jag höjer för att få nästa kille avskräckt och folda, samtidigt som jag bara riskerar att förlora ytterligare 4.25 då peggen går all-in.)

Sir_Pet Fold (mycket riktigt)

peggen77 All-In (4.25) ()

pimpout Payback (3.25)

River 4h - 8c - Jd - 6d - Qc (aj, satt han på AQ?)

peggen77 shows: Kh - Ah (high card ace) (Nej, AK, mycket riktigt)

pimpout shows: 3d - 3c (a pair of threes)

pimpout wins: EUR 28.75 (with a pair of threes)

Rake: EUR 1.50

Postad
pimpout Raise (1.00) (höjer litegrann)

Förstår inte din raise på 2xBB här när två redan limpat in i tidig position. Här ser jag det som ett perfekt läge att limpa in med förhoppningar om att träffa set. Då det är en flerväggspott kan du då få rejält med betalt för ditt set.

pimpout Call (3.50)(ok, här borde jag eventuellt lagt mej?

JA!

Flop 4h - 8c - Jd (ingen intressant flop för mej)

Tycker det ser ut som en intressant flop för dig med ditt låga PP här. Fast mycket beror här på vad du har för read på Fi 1 och Fi 2 här. Spelar dom aggresivt med händer som AJ, KJ, QJ, eller t.om. TJ? Eftersom du inte beskriver i ditt inlägg vad du har för read på Fi 1 och Fi 2 här är det svårt att sätta sig in på hur jag tycker du skulle ha agerat här. Om man utgår från möjlig read och snabbt ser spelet preflop och sedan får se flop så känns det som om du skulle ha slängt iväg ett bet här med tro om att du har den starkaste handen, speciellt när Fi 1(sb) checkar före dig. Får du omslag här är det en given fold.

pimpout Raise (11.00) (Jag höjer för att få nästa kille avskräckt och folda, samtidigt som jag bara riskerar att förlora ytterligare 4.25 då peggen går all-in.)

Fint! När turn kommer blank och Fi 1(sb) slänger iväg ett bet tycker jag du gör helt rätt när du ställer honom all in här, detta trots att Fi 2 fortfarande kvar agera. Visst kan Fi 1 och Fi 2 sitta på högre PP här eller möjligen med en J, även fast jag har svårt att tro det då båda checkar flop. Fast jag tykcer du agerar helt rätt och det känns som om att jag skulle ha gjort likadant.

Bra read! Även fast den känns ganska väntad då både du och jag verkar ha förutsätt att J inte hjälpte varken Fi 1 eller Fi 2 på flop.

pimpout wins: EUR 28.75 (with a pair of threes)

Grattis! ;)

Postad

Jo visst skulle jag kunna slängt ur mej ett bet på flopen. Men jag hade i stort sett ingen read alls på dessa två herrar.

Den töntiga, onödiga lilla raisen preflop förklarar jag såhär: ett enblindsraise synas av alla som tänker syna stora blind. Ett raise tolkas ofta som höga kort i nån slags sammansättning, inte som ett lågt par. Därför kan man, ibland, mörka den låga trissen. Dumt tänkt? Vad vet jag... :)

Postad

Rätt eller ej, men jag hade då inte callat en reraise till 8bb, särskilt som killen har så lite i stacken. Visst han kan ha AK, men han kan ju också ha ett högre pp. Alla floppar utan 3a är ju "ointressanta" för dig och med 3st motståndare, känns ju inte par i treor någonting att offra halva stacken för.. Nu lyckades det ju och det är ju bara och gratulera :)