Gå till innehåll

SpeedBooster - NL400 + en del turrar!

Recommended Posts

Postad
sorry för de där med chatten speedbooster. Gl med spelet.

Det är lugnt. Tänkte inte ens på att man inte får snacka svenska i chatten på prima... Måste kontaka support för att få igång den igen va?:roll: aja kör hårt!

• Svars 826
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Roligt att höra! Har cashat ut en hel del på slutet men rullen ligger väl på 20k iaf. Får se när det blir NL400 på riktigt. Är inte direkt den som hetsar upp i nivåer som du kanske förstått om du följt dagboken :-P Har bara gjort något enstaka skott där än. Men börjar bli lite sugen på ett seriöst försök att etablera där nu faktiskt. 8-)

Tycker absolut att du ska prova NL400, när man väl börjar grinda där undrar man varför man stannade på NL200 så länge. Iofs har jag haft en grym rush på 25k händer men ändå. Fina pengar där. 8-)

Angående händerna:

Ak - inte mkt att göra åt, wp

KK1 - tycker om checken mkt där på turn, särskilt om fi är aggresiv. Går aldrig komma bort ifrån som spelad i vilket fall, särskilt inte mot en fisk.

KK2 -menar du att du ska vika där när fi har $152? Blixsyn enligt mig iaf.

Postad

Fy fan vilken kväll. Började med att lira lite NL200 på prima för första gången på länge. Backade typ 18 dolls på 1h 40 min.:rolleyes: Sen blev det en ungefär lika lång session på everest efter det. Ett par händer fick stå så lyckades ta igen det mesta av backet från tidigare idag...Jo just ja. Lirade ju några NL400 bord faktiskt :-P Kändes ändå rätt bra. Hamnade på några riktiga LAG-bord där det var bra omsättning på keramiken!:mrgreen: Kändes som att det skulle gå att göra ett redigt plus med lite bättre tajming! Lyckades iaf plussa 250 på dom borden...Blev lite för ivrig i några potter som jag borde kunnat få ut mer från annars är jag rätt nöjd med liret. Känns inte som att det är så himla stor skillnad spelmässigt heller mellan 200 och 400. Det jobbigaste är att räkna ut hur mkt man ska raisa folk med :mrgreen: Skulle sitta fint med en rush snart. Månaden har börjat så fruktansvärt trögt. Nu blir det sängen. gn!

Postad
Tycker absolut att du ska prova NL400, när man väl börjar grinda där undrar man varför man stannade på NL200 så länge. Iofs har jag haft en grym rush på 25k händer men ändå. Fina pengar där. 8-)

Angående händerna:

Ak - inte mkt att göra åt, wp

KK1 - tycker om checken mkt där på turn, särskilt om fi är aggresiv. Går aldrig komma bort ifrån som spelad i vilket fall, särskilt inte mot en fisk.

KK2 -menar du att du ska vika där när fi har $152? Blixsyn enligt mig iaf.

Testade ju lite NL400 inatt och fick lite blodad tand eller vad man brukar säga. Så blir nog mer besök på dom borden! :-) Angående händerna så känner jag väl lika dant ungefär. Att jag skrev som jag skrev angående KK2 beror nog mycket på att jag var lite halvbitter efter sessionen:-P Är bara så typsikt då man är inne i en lite tung period att händerna tajmar sig som de gör...Men är bara att gneta på. Snart vänder det8-)

Får se hur mkt lir det blir idag. En del andra saker att ta i tu med. Sen har vi ju både hockey och eurovision på TV ikväll så kan bli tight. Får hoppas att det bjuds på många TAGs på scenen istället :-D

Postad

Blev spelledigt igår pga av tidsbrist...Idag blir det däremot turrar för hela slanten tillsammans med Rallykalle! Planen är att lira både warm up och million på stars. 100kn på everest och mansion. 300kn på party. Sen kanske det blir 200kn på prima också då vi ändå är igång:mrgreen: Återkommer med rapporter från liret!

Postad

Dags för en liten kort uppdatering. Ute ur 3 turrar, 350kn på stars, 300kn på party och 100kn på everest. Jobbade upp mig hyffsat på stars just innan första pausen. Sen efter några misslyckade stealförsök var det bara att försöka dubbla upp. Ställde till slut med TT pre flopp och fick syn av KK och QQ och det var gonatt. På party låg jag kring startstacken ganska länge innan jag åkte med AQ vs A3...På everest var det motrigg direkt från start. Floppade tvåpar med A4 första handen och fi drog in färgen på rivern. Sen gick det bara utför med bla nåt set som inte fick stå...

Men har lirat lite cash samtidigt. $88+ på NL200 och $618+ på NL400.

Är reggad på två turrar till. 100kn på mansion och million på stars. Hoppas på bättre lycka där! Kan nog bli lite mer cg också8-)

En liten välbehövlig paus nu innan det drar igång igen. Ska ta och hejja fram rallykalle till en topplacering på party nu!8-)

Postad

Då var man ute ur million också...hade omkring 20k i stacken med blindsen 500/1000. UTG höjer till 3,7k. Nån tomte i sen pos synar. Jag tittar ner på AK ur bb och ställer. Givetvis hittar tomten synen med 99 som står.:twisted: Han hade nåt k mer i chips än mig så fattar inte hur han hittade den synen....Är iaf kvar i mansion. 83 kvar och 81 får pengar. Jag ligger lite dåligt till med 11-12bb...

Postad

Blev en ITM på mansion. Åkte ut på det mest tragiska sättet. Fi höjer till 4k från tidig pos. Jag har 14,6k i stacken och ställer med 99. Han hittar synen med 78o. Helt ofarlig flop så känner mig rätt säker. 7 på turn och blir helt kall i kroppen och får se 8an ploppa ner på rivern. Overkligt. Finns det nån rättvisa!?:twisted: :twisted:

Tot idag -$6

Postad

Precis avslutat en fin 40 min session på NL400. Känns hur bra som helst måste jag säga på dom borden:-P Att det handlar om mer pengar verkar inte direkt ha någon negativ inverkan på mitt spel som det blivit tidigare då jag testat högre nivåer. Hade statsen 24,68/16,88 nu på den här sessionen så bombade på rätt hyffsat iaf. Gjorde en tveksam bluff mot en tomte från sverige. Läste honom rätt men spelade den fel helt enkelt. Torska 280 i den potten...Annars var det helt OK!8-)

Jag har en tendens att checka ned den här på rivern rätt ofta. Om det är så värst dåligt vet jag inte men ibland känns det faktiskt som att man går misste om en del värde... Iaf så är fi i den här handen rätt fiskig enligt min read. Jag har bombat på rätt friskt på bordet tidigare och får nästan känslan av att han vill kolla upp mig. Riktigt nöjd med värdebettet på rivern!

Seat 1: MIKE7483 ($381.60)

Seat 2: gabry1950 ($34.20)

Seat 3: mrhish ($1,437.05)

Seat 4: SpeedBooster ($479.50)

Seat 5: Laut ($400.25)

Seat 6: threaser ($907.40)

Laut posts the small blind of $2.00

threaser posts the big blind of $4.00

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SpeedBoosterAce of Spades Jack of Clubs

MIKE7483 folds

gabry1950 folds

mrhish folds

SpeedBooster raises to $14.00

Laut folds

threaser calls $10.00

*** FLOP *** Ace of ClubsKing of Clubs4 of Hearts

threaser checks

SpeedBooster bets $22.00

threaser calls $22.00

*** TURN *** Ace of ClubsKing of Clubs4 of Hearts7 of Spades

threaser checks

SpeedBooster bets $50.00

threaser calls $50.00

*** RIVER *** Ace of ClubsKing of Clubs4 of Hearts7 of Spades7 of Diamonds

threaser checks

SpeedBooster bets $90.00

threaser calls $90.00

*** SHOW DOWN ***

SpeedBooster shows Ace of SpadesJack of Clubs

threaser mucks

*** SUMMARY ***

Board: Ace of ClubsKing of Clubs4 of Hearts7 of Spades7 of Diamonds

SpeedBooster collects $351.00

Postad
Tjena!

Du gick nyss upp på NL400 eller? Hur har det gått? Lirar du fortfarande på iPoker?

Jepp! Klev upp för att testa bara för nån/några dgr sedan. Det har börjat riktigt fint faktiskt. Drygt 2k upp på 1300 händer :-D Så känns riktigt bra. Näe. Lirar mest på everest. Har iof pengar på några andra siter också men håller mest till där.

Postad

Blev en kort session nu på knappt en halvtimma. Var inblandad i rätt mkt skit. Några bra spel och några mindre lyckade. Tappade lite på aggressionen nu den här sessionen.:-( Hade några jobbiga LAGs på borden som fick mig att spela lite annorlunda...

Tot idag: +$1218 på 589 händer

Maj so far: +$1961

Hand 1:

Riktigt obehaglig situation ur pos. Fi har gett ett ganska solit intryck och verkar vara en kompetent TAG. Hur går vi vidare här?:roll:

Seat 1: SpeedBooster ($538.00)

Seat 2: Pummlff ($384.90)

Seat 3: Mux100 ($398.00)

Seat 4: CantBeatU ($404.00)

Seat 5: Vinnie1983 ($562.90)

Seat 6: MIKE7483 ($396.00)

MIKE7483 posts the small blind of $2.00

SpeedBooster posts the big blind of $4.00

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SpeedBoosterJack of Hearts Jack of Diamonds

Pummlff folds

Mux100 folds

CantBeatU raises to $14.00

Vinnie1983 calls $14.00

MIKE7483 folds

SpeedBooster raises to $49.00

CantBeatU calls $35.00

Vinnie1983 folds

*** FLOP *** 3 of Diamonds4 of Clubs4 of Spades

SpeedBooster bets $75.00

CantBeatU calls $75.00

*** TURN *** 3 of Diamonds4 of Clubs4 of Spades2 of Diamonds

SpeedBooster ?

Postad

En kort session på 30 min nu. Var lite dåligt med NL400 bord så lirade 2 såna och 5 st NL200. Plussade ca 1 inköp på 400 medan jag backade en del på 200...Var inblandad i en jobbig pott med JJ igen. Lite snarlik den jag postat ovan fast i pos... Mkt möjligt att det blir mer lir ikväll!8-)

Postad

Tryckte in en session på 25 min nu. Blandade lite NL200 & 400 igen då det fanns så få bord...Inga jättesvåra beslut direkt. Hade några riktigt fina träffar som gav noll action också. Men ska inte klaga.:-P

Tot idag: +$470

Maj so far: +$2431

Skön pott mot ett riktigt mongo. Hade honom notad sedan tidigare med att betta ut allt skräp + alla drag rakt in i en efter att man höjt upp pre. Så var bara att trycka på ordentligt!8-)

Seat 1: i_will_bluff ($189.00)

Seat 2: Renzz ($220.00)

Seat 3: NDItaly ($104.95)

Seat 4: Soepie ($186.25)

Seat 5: SpeedBooster ($236.35)

Seat 6: lordB ($207.60)

Renzz posts the small blind of $1.00

NDItaly posts the big blind of $2.00

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SpeedBoosterAce of Spades Ace of Clubs

Soepie raises to $4.00

SpeedBooster raises to $15.00

lordB folds

i_will_bluff folds

Renzz folds

NDItaly folds

Soepie calls $11.00

*** FLOP *** Queen of Spades9 of Hearts8 of Hearts

Soepie bets $33.00

SpeedBooster raises to $132.00

Soepie calls $99.00

*** TURN *** Queen of Spades9 of Hearts8 of Hearts3 of Spades

Soepie bets $39.25 and is all-in

SpeedBooster calls $39.25

*** SHOW DOWN ***

Soepie shows 10 of Hearts10 of Spades

SpeedBooster shows Ace of SpadesAce of Clubs

*** RIVER *** Queen of Spades9 of Hearts8 of Hearts3 of Spades8 of Diamonds

*** SUMMARY ***

Board: Queen of Spades9 of Hearts8 of Hearts3 of Spades8 of Diamonds

SpeedBooster collects $372.50

Postad
Backar du alldrig??

:oops: ...avis... :oops:

hehe om du kollar bak i dagboken hittar du lite röda siffror också :lol: Men har gått bra de sista sessionerna.

Här kommer en graf för maj. Som du ser har det varit lite upp o ner ända fram tills nu...

majsofarnk4.th.jpg

Postad
hehe om du kollar bak i dagboken hittar du lite röda siffror också :lol: Men har gått bra de sista sessionerna.

Här kommer en graf för maj. Som du ser har det varit lite upp o ner ända fram tills nu...

majsofarnk4.th.jpg

Ok, kul att det går bra för vissa iaf. själv är jag pluss cirka två inköp i maj (inkl. bonus), får hoppas att det släpper snart för mig också...

anyway, GL!

Postad

Kort session på 35 min nu. Fick lite av en mardrömsstart genom att bli översettad efter typ 5 min i en 860 pott. Även fast det var bottensettet jag satt på så var jag övertygad om att jag hade bästa handen. Men icket. Läste fi tokfel, inte så mkt att göra. Vände uppåt ganska snabbt efter det. tog några semistora potter innan jag avslutade med troligtvis den fetaste pott jag vunnit än så länge. 946 dollares (var inne med 396 själv). Floppad färg med nöthanden 47s:mrgreen: All in på flop och Fi synade med TPTK och nötfärgdrag. Var bara att hålla andan :-) Extremt skönt att få se 4e och 5e gatan blanka!

Maj so far: +$3114

Postad

Precis avverkat en bra session på scandic gävle. Hyffsat kortsnitt men var inte inblandad i några jättepotter direkt. Tog dock hem rätt många mindre. Rätt slut i skallen nu så blir inge mer lir ikväll. Segt att kliva upp kl 5 då man har en lite halvstörd dygnstytm.:-)

Förhoppningsvis tar rallykalle och rejkar lös imorrn. Just nu ligger han utslagen här på hotellrummet. Tar på att tillbringa en hel dag i bilen/på golfbanan8-)

Postad

En fin session på 1h 20 min nu. Började tungt med en något överspelad AJ mot en fisk. Annars rätt stabilt spel och några lyckade moves från min sida.:-)

Maj so far: +$4036

Hade några duster med en fi som nickar "crillo". Riktigt LAG och typ semikompetent av det jag sett. Kan nämnas att jag varit rätt weak mot honom innan dom här händerna och låtit honom contbetta hem många potter mm. Kändes inte som han hade någon vidare hand här utan mer bara ville kolla upp hur han låg till...Tog för ovanligthetens skull och visade upp bluffen också :mrgreen:

Seat 1: Pocketjoe ($384.00)

Seat 2: Schollator ($400.00)

Seat 3: SpeedBooster ($398.00)

Seat 4: MarcusAS ($390.30)

Seat 6: crillo ($717.10)

MarcusAS posts the small blind of $2.00

crillo posts the big blind of $4.00

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SpeedBoosterQueen of Clubs King of Spades

Pocketjoe folds

Schollator folds

SpeedBooster raises to $14.00

MarcusAS folds

crillo calls $10.00

*** FLOP *** 9 of Clubs3 of DiamondsJack of Clubs

crillo checks

SpeedBooster bets $22.00

crillo raises to $44.00

SpeedBooster raises to $142.00

crillo folds

Uncalled bet of $98.00 returned to SpeedBooster

*** SHOW DOWN ***

SpeedBooster shows Queen of ClubsKing of Spades

*** SUMMARY ***

Board: 9 of Clubs3 of DiamondsJack of Clubs ]

SpeedBooster collects $116.00

Nästan direkt efter plockar jag upp TT från blindsen. Väljer att spela den lite lurigt och ja vad ska man säga? Han blev nog lite on TILT efter förra handen hehe

Seat 1: Pocketjoe ($380.00)

Seat 2: Schollator ($402.00)

Seat 3: SpeedBooster ($463.40)

Seat 4: MarcusAS ($388.30)

Seat 6: crillo ($653.10)

SpeedBooster posts the small blind of $2.00

MarcusAS posts the big blind of $4.00

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SpeedBooster10 of Clubs 10 of Hearts

crillo raises to $14.00

Pocketjoe folds

Schollator folds

SpeedBooster calls $12.00

MarcusAS folds

*** FLOP *** 3 of Hearts7 of Hearts10 of Spades

SpeedBooster bets $12.00

crillo calls $12.00

*** TURN *** 3 of Hearts7 of Hearts10 of Spades2 of Spades

SpeedBooster checks

crillo bets $56.00

SpeedBooster raises to $159.00

crillo raises to $627.10 and is all-in

SpeedBooster calls $278.40 and is all-in

Uncalled bet of $189.70 returned to crillo

*** SHOW DOWN ***

SpeedBooster shows 10 of Clubs10 of Hearts

crillo shows Queen of ClubsAce of Hearts

*** RIVER *** 3 of Hearts7 of Hearts10 of Spades2 of SpadesKing of Diamonds

*** SUMMARY ***

Board: 3 of Hearts7 of Hearts10 of Spades2 of SpadesKing of Diamonds

SpeedBooster collects $928.80

Inge mer lir ikväll. Ska ta en titt hur det går för rallykalle här bredvid nu!

Postad

En session att redovisa från igår. 1h 40 min lir. Lyckades sluta +$221 efter en rätt tung start. Plockade upp riktigt fina starthänder och hade många fina träffar. Tyvärr värdelös utdelng...:-( Sitter i minubussen påväg hem från gävle nu. Ska se om det kanske blir att lira nåt bord. Fast blir nog bara lägre stakes. Vet inte hur pålitlig uppkopplingen är riktigt :-P

Postad

Blev en del splashande i bilen. Körde lite nl100 och en 50+5 SNG för skojs skull. Tot back 36 dolls...Måste skaffa nån sladd till bärbara som går att koppla till cigguttaget i bilen asså. Hade bara lirat några minuter i SNGn då batteriet plötsligt tar slut och datorn tvärdör. TILT!:twisted: Efter en stund fick jag som tur var ta rallykalles batteri och plugga in. Då jag kommer in igen har jag drygt 500 i chips, startstack 1000, med alla spelare kvar. Lyckas snabbt dubbla upp och plocka ut nån spelare. Är kraftigt chipleader då vi är tre kvar. Men efter att ha tappat ledningen till nån fransman trycker jag in keramiken med KK pre. Han settar sina tior på rivern och det var över:-( Det var mkt text om ingenting men ändå :-) Är toktrött nu så blir ingen grind ikväll. Nya tag imorrn istället!

Måste bara dela med mig av lite golfhumor från dagens bravader på Högbo GK. Hookade drivern "en aning" på 17e hålet. Hittade inte bollen men fick syn på en rätt skön skyllt istället:mrgreen:

dsc00244xk6.th.jpg

Postad

Har haft spelledigt sen i söndags. Inne i en lite jobbig tentapluggperiod nu så blir inte så mkt tid över för gejm. Sen är det brännbollsyran till helgen också så försöker toppa formen till den :-D

Satte mig iaf för att lira nyss. Blev en riktigt kort session (15 min). Kände mig så himla trött. Inte EV+ att spela då man sitter och gäspar:-P Skönt att få hitta ett hyffsat plus iaf. Får se hur det blir med lir imorrn. Ska försöka hinna med nån timma.

Maj so far: +$4672

Postad

Har inte lirat en enda hand sedan sista uppdateringen. Hela 15 minuters gejmande den här veckan än så länge och tveksamt om det blir nå mer heller.:oops: Varken haft tid eller lust ungefär...Ska ladda för brännbollsyran nu! Första matchen kl 14. Blir att hålla en rätt LAG-ig spelstil tror jag :mrgreen: