Gå till innehåll

SpeedBooster - NL400 + en del turrar!


SpeedBooster

Recommended Posts

  • Svars 826
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja dags att uppdatera lite. Har jobbat in drygt 10k points idag än så länge idag på 4-5h lir. Har enbart lirat full ring. Mestadels 6 bord, 3 NL200 och 3 NL400. Får jobba så himla hårt för varje liten pott känns det som. Får verkligen ingenting gratis. Ställs för riktigt jobbiga beslut hela tiden och får värdelös utdelning på monstren. Skönt som f-n med gröna siffror iaf :-D Blir nog mer lir sen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma nick på Expekt som på Everest?, isf. kolla två platser över dig på FPP Racets topplista... :roll: :roll: :roll:

Japp. hehe skönt nick :-) Kikade i pt nu och hade bara 25 händer på dig :shock: Men jag tänkte på en grej. Du som brukar lira en del full ring. Vad är "normala" stats där egentligen? Har typ inte lirat det sen jag började med pokern så känner mig lite ringrostig.:-P Blir lite annorlunda spel kan man lugnt säga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp. hehe skönt nick :-) Kikade i pt nu och hade bara 25 händer på dig :shock: Men jag tänkte på en grej. Du som brukar lira en del full ring. Vad är "normala" stats där egentligen? Har typ inte lirat det sen jag började med pokern så känner mig lite ringrostig.:-P Blir lite annorlunda spel kan man lugnt säga...

 

De flesta som jag har 300+ händer på Expekt är riktigt tajta typ 11/6, vet dock inte vad som är optimalt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat 1h 20 min nu. Helt sjukt att man kan ha så här dåligt flyt. Vet inte om jag blivit översettad så här ofta tidigare. Ska väl vara på B2B isåfall...Lirade iaf lite blandat nu. Nåt 10 seat och resten 6 seat då fullringborden var så dåliga. Både 1/2 och 0,5/1. Paus nu sen mer nötning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1h 40 min spel nu. Lirade 6 st 10 seat bord, 3 1/2 och 3 2/4. Ställdes inför ett par extremt tuffa beslut. Gjorde några mindre bra spel och några riktigt bra. Börjar hitta spelet mer o mer på full ring nu iaf. Känns bra :-D Tog hem en fin pott på drygt 600 dolls på ett 2/4 bord med quads. Var en lite halvkonstig hand. Jag limpade från knappen med A4s. Floppen kommer Q44 två ruter. BB pottar och en kille synar. Jag tripplar. Den senare killen synar. Turn en till ruter :twisted:. Check check. Klonk en 4a på rivern. Fi checkar till mig. 98 i potten jag bettar 120 i hopp om att han ska ha en dam. Han ställer in med färgen :mrgreen:

Tveksamt om det blir nå mer lir idag. Blir nog lite bärs ist. Får se om jag hinner skriva ihop en summering av månaden idag. Annars kommer den imorrn! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp. hehe skönt nick :-) Kikade i pt nu och hade bara 25 händer på dig :shock: Men jag tänkte på en grej. Du som brukar lira en del full ring. Vad är "normala" stats där egentligen? Har typ inte lirat det sen jag började med pokern så känner mig lite ringrostig.:-P Blir lite annorlunda spel kan man lugnt säga...

 

Menar du "fullringrostig"? :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter i hemavan med satans träningsvärk i benen.. dom nya carvingskidorna tar musten ur en :-) Blev lite tiltad när jag kom hit å polarn säger att han installerat trådlöst i stugan å jag lämnat datorn hemma men det känns ganska skönt med pokersemester ändå! Köpte ett par scottstavar med AQ inprintat.. snacka om nöten va??:lol: Kämpa på med expektbonusen.. är ju hursomhelst ev+ hur mkt motrigg det än är! / Ingemar Stenmark

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går sjukt segt för mig tycker ja :P 34723 har jag nu exakt iaf.. Tjänar man mycket mer på 1/2 än 0.5/1 ?

Ah okej men då är du på god väg iaf :-) Jao är väl rätt stor skillnad ändå måste jag säga. Då jag lirat NL100 har jag fått in ca 300 points/100 händer. Har inga exakta siffror för NL200 men idag och igår då jag lirat NL200/NL400 har jag dragit in pointsen typ dubbelt så fort...

 

Menar du "fullringrostig"? :mrgreen:

haha ;-) Jo, inte är jag ringrostig rent pokermässigt för har f-n blivit en del händer på slutet :mrgreen:

 

Sitter i hemavan med satans träningsvärk i benen.. dom nya carvingskidorna tar musten ur en Blev lite tiltad när jag kom hit å polarn säger att han installerat trådlöst i stugan å jag lämnat datorn hemma men det känns ganska skönt med pokersemester ändå! Köpte ett par scottstavar med AQ inprintat.. snacka om nöten va?? Kämpa på med expektbonusen.. är ju hursomhelst ev+ hur mkt motrigg det än är! / Ingemar Stenmark

hehe kan tänka mig det. Men tror det kan vara ev+ med ett uppehåll ändå. Inte bra om du blir utbränd och måste sjukskriva dig ;-) haha AQ-stavar låter sårbart. Håll dig till barnbackarna...:lol: Jo faktiskt. Är ju tråkigt då spelet går dåligt men blir ju rätt fina pengar ändå :-) Hörs!

 

ja expekt riggen är vidrigt. jag har ca 2000 händer kvar till 100k Fpp..då kommer bonusen täcka förlusterna..härligt!..sen bort från expekt..snabbt

Skönt att du är klar snart då :-) Verkar vara många som har problem på expekt asså. Men personligen känner jag att den här hetsen med att "måsta" spela så himla många händer på kort tid har lite negativ inverkan på spelet. Även fast man försöker lira så bra man kan är det fan svårt att vara hundraprocentigt fokuserad hela tiden. Vet inte om det bara är jag som känner så men? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att du har gått om mig nu... Där fick man för man tog en utekväll...

Sugen på ett inofficiellt race?... Först till 100000FPPs tar $100 av den andra???

Känns som om att du kommer att ha ett försprång då jag kommer antaglingen att vara bakis i morn...

 

(btw. varför gör man sånna här utmaniningar på fyllan?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men personligen känner jag att den här hetsen med att "måsta" spela så himla många händer på kort tid har lite negativ inverkan på spelet. Även fast man försöker lira så bra man kan är det fan svårt att vara hundraprocentigt fokuserad hela tiden. Vet inte om det bara är jag som känner så men? :roll:

 

Nä, fy fan håller med...

Var ju dessutom som att springa in i en vägg vid månadsskiftet på iPoker när alla Cashback-grinders dundrade in på NL100-200.

 

Bättre förr...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då var det dags för bokslut igen :-) Mars har varit en ganska svängig månad för mig. Mkt spel men lite pengar.:-( Postar några grafer mm här nedanför som ni får kika på om ni vill. Har iaf lirat både på iPoker och Everest den här månaden. Mest Everest men de sista dagarna har jag i princip bara spelat på iPoker. Har för ovanlighetens skull också kört lite full ring på slutet.

 

Spelade händer:

NL 100: 42805

NL200: 6854

NL400: 932

Tot: 50591

 

Resultat:

NL 100 +$4383

NL 200 -$1340

NL 400 +$464

MTTs -$540

SNGs -$197

Tot: +$2770

 

Har också fått ut en bonus på $375 på everest plus att jag clearat ca 1/3 av en $500 dollars där med. Sen har jag gjort drygt hälften av bonusen på expekt också....plus att det tickat in några dollar i diverse bananbidrag.

 

Allt cashgame:

totmarscashgi9.th.jpg

 

NL 100:

totmarsnl100cy9.th.jpg

 

NL 200:

totmarsnl200gn9.th.jpg

 

NL 400:

totmarsnl400kj5.th.jpg

 

Everest:

totmarseverestxk2.th.jpg

 

iPoker

totmarsipokerdl1.th.jpg

 

Det var mars :-) Ny månad nya tag nu! Har inte satt upp några direkta resultatmål eller så. Men första målet är förstås att göra klart fetbonusen på expekt. :-P Sen har jag 2/3 kvar på den bonus jag fått på everest som jag ska försöka göra klart om jag har tid. Men vilka nivåer osv jag kommer att spela har jag inte riktigt bestämt mig för än. Det enda som är säkert är att det inte kommer att bli lika mkt spel som i mars! Ny arbetsdag imorrn så nu blir det sängen! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att du har gått om mig nu... Där fick man för man tog en utekväll...

Sugen på ett inofficiellt race?... Först till 100000FPPs tar $100 av den andra???

Känns som om att du kommer att ha ett försprång då jag kommer antaglingen att vara bakis i morn...

 

(btw. varför gör man sånna här utmaniningar på fyllan?)

haha viktigt ;-) har inte heller lirat nåt ikväll faktiskt. blev bärs för mig med :-D men drog in ganska bra med points tidigare under dagen :-) hehe ett till race. nja vetifan. känner att mitt spel mår dåligt av den här hetsen asså. tror det är ev+ att passa på det vadet...ses vid borden! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha viktigt ;-) har inte heller lirat nåt ikväll faktiskt. blev bärs för mig med :-D men drog in ganska bra med points tidigare under dagen :-) hehe ett till race. nja vetifan. känner att mitt spel mår dåligt av den här hetsen asså. tror det är ev+ att passa på det vadet...ses vid borden! 8-)

 

Ok, kanske lika bra... Skulle säkert ångra mig i morn..:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tot 2,5 h lir än så länge idag. Har lirat allt möjligt. 6, 8, 10 seat på 0,5/1 1/2 och 2/4 hehe :-) Rätt nöjd med spelet överlag. Har floppat ett par riktiga monster som tyvärr inte gett så himla bra utdelning känns det som. Kanske borde ha spelat nån av dom lite annorlunda...Men kul med gröna siffror iaf :-D Blir troligtvis mer lir på ett tag!

 

Hand 1:

Vad gör ni här?

Har inte så mkt read att utgå ifrån. Då handen utspelade sig hade jag typ 10 händer på fi varav han höjt 0 % av dom...säger ju iof ingenting men ändå.

 

GAME #516363818: Texas Hold'em NL $2.00/$4.00 2007-04-01 16:53:45

Table Bosbokrand (No DP)

Seat 1: edydeagle ($104.10 in chips)

Seat 2: tanglin ($334.80 in chips)

Seat 3: touppi ($400.00 in chips)

Seat 4: NeedMunchies ($479.43 in chips)

Seat 5: Mubbben ($553.10 in chips) DEALER

Seat 6: SpeedBooster ($436.40 in chips)

Seat 7: sackes ($253.08 in chips)

Seat 8: Lekestue1 ($337.00 in chips)

Seat 9: rbd128 ($400.00 in chips)

Seat 10: fitzy gt2 ($61.04 in chips)

SpeedBooster: Post SB $2.00

sackes: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SpeedBooster King of SpadesKing of Diamonds

touppi: Sitout

Lekestue1: Call $4.00

rbd128: Call $4.00

fitzy gt2: Fold

edydeagle: Fold

tanglin: Fold

NeedMunchies: Call $4.00

Mubbben: Fold

SpeedBooster: Raise $25.00

sackes: Call $23.00

Lekestue1: Fold

rbd128: Raise $92.00

NeedMunchies: Fold

SpeedBooster ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tot 2,5 h lir än så länge idag. Har lirat allt möjligt. 6, 8, 10 seat på 0,5/1 1/2 och 2/4 hehe :-) Rätt nöjd med spelet överlag. Har floppat ett par riktiga monster som tyvärr inte gett så himla bra utdelning känns det som. Kanske borde ha spelat nån av dom lite annorlunda...Men kul med gröna siffror iaf :-D Blir troligtvis mer lir på ett tag!

Bara jag som tycker att det var jäkligt segt idag? Kan ju bero på att jag inte fick några vidare kort, men känndes överlag passivt...

 

Hand 1:

Vad gör ni här?

Har inte så mkt read att utgå ifrån. Då handen utspelade sig hade jag typ 10 händer på fi varav han höjt 0 % av dom...säger ju iof ingenting men ändå.

 

GAME #516363818: Texas Hold'em NL $2.00/$4.00 2007-04-01 16:53:45

Table Bosbokrand (No DP)

Seat 1: edydeagle ($104.10 in chips)

Seat 2: tanglin ($334.80 in chips)

Seat 3: touppi ($400.00 in chips)

Seat 4: NeedMunchies ($479.43 in chips)

Seat 5: Mubbben ($553.10 in chips) DEALER

Seat 6: SpeedBooster ($436.40 in chips)

Seat 7: sackes ($253.08 in chips)

Seat 8: Lekestue1 ($337.00 in chips)

Seat 9: rbd128 ($400.00 in chips)

Seat 10: fitzy gt2 ($61.04 in chips)

SpeedBooster: Post SB $2.00

sackes: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SpeedBooster King of SpadesKing of Diamonds

touppi: Sitout

Lekestue1: Call $4.00

rbd128: Call $4.00

fitzy gt2: Fold

edydeagle: Fold

tanglin: Fold

NeedMunchies: Call $4.00

Mubbben: Fold

SpeedBooster: Raise $25.00

sackes: Call $23.00

Lekestue1: Fold

rbd128: Raise $92.00

NeedMunchies: Fold

SpeedBooster ?

 

All-in funkar ju alltid..

Hade inte Sackes varit med hade man kunnat ta en flopp och hoppas att han bluffar, har han essen är du körd i vilket fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...