Gå till innehåll

Hur läsa FI på lowlimit preflop?


laban333

Recommended Posts

Jag spelar mestadels SH NL 20-50. Har märkt att de stora potterna jag förlorar ofta beror på att FI slowspelar höga PP preflop. Ett vanligt scenario är att jag raisar preflop med t.ex. AK eller 77-1010 och FI bara synar, limpar även ibland. CO bettar oftast floppen oberoende om jag träffat eller inte. Jag har en förmåga att fortsätta beta även på turn iom att FI ofta lägger sig där om dom läste mitt flopbet som CO-bet utan förbättring. Även om jag raisat pre med QK o träffat TP på floppen är det svårt att lägga sig eftersom FI på den här nivån ibland synar middlepair med poor kicker ända till showdown. Det stora problemet är att jag inte kan läsa mig till när de sitter på AA KK iom att de sällan/aldrig reraisar varken pre eller postflop. Hur veta när de sitter med AA och hur veta när dom synar ner med bottom pair?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem skit svårt att läsa motståndarens händer på microlimit. Och är det någon som kan förklara varför all på den här nivån miniraisar i princip allt.

Det enda som gäller är att vänta top pair topp kicker eller bättre och gå till showdown även om man kanske borde lägga ibland så är det alldeles för ofta dom sitter på skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem skit svårt att läsa motståndarens händer på microlimit. Och är det någon som kan förklara varför all på den här nivån miniraisar i princip allt.

 

Det blir lättare ju högre upp i nivåerna du kommer! Mycket lättare!

 

Dryg post,, men vad för svar vill du ha? Är det negativa att fi sitter o raisar med any 2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...