Ector Postad 23 Januari , 2005 Rapport Postad 23 Januari , 2005 Har varit bortrest en månad och inte spelat en enda hand poker, så jag är lite sugen. Tyvärr är jag sjuk och hängig så jag vet inte hur mycket spelat det blir men jag siktar på att köra ett rejält turneringsrace i kväll runt 21 och framåt. Rapporterar dagen här tänkte jag. Börjar med lite 5-10 Omaha på stars och ser om det kommer något intressant där. * Lite RP med datum och allt - QoS * Citera
Hjort Postad 23 Januari , 2005 Rapport Postad 23 Januari , 2005 Syns vi på $300:an på Paradise? Citera
Ector Postad 23 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2005 Om jag inte blir sämre så gör vi det. Träffade ett fyrtal helt i onödan just. Torskat ett par småpotter innan så jag ligger ungefär noll. Shorthanded Omaha och jag är inte bekymrad över någon vid bordet när jag UTG hittar [Ks 9h 9d Tc] Ingen höjdarhand men jag vill som vanligt ta kommandot och dessutom få lite fart på spelet så jag kör en potraise Får en syn från utg+1 resterande 3 spelare lägger sig. *** FLOP *** [Ac 9s 3c] Potsize 105$ Ector: bets $80 sportsco: calls $80 Här sätter jag honom på ett lågt flushdrag. *** TURN *** [Ac 9s 3c] [Js] Vill inte se ett klöver och bestämmer mig för att betta pott. Ector: bets $262 sportsco: raises $117.25 to $379.25 and is all-in Ector: calls $117.25 Antar att han har AJ och flushdrag. I värsta fall har han JJ men det är ju bara syna givetvis. *** RIVER *** [Ac 9s 3c Js] [9c] Hoppla! *** SHOW DOWN *** Ector: shows [Ks 9h 9d Tc] (four of a kind, Nines) sportsco: mucks hand [As 7c 8c Jc] Ector collected $1020.50 from pot Medan jag skrev det här inlägget torskade jag stacken på ett ganska dåligt spel. Sitter i BB med 9TJK en limpar och sb slår om pott. Det betyder inte mycket från hans sida och jag har position så jag bestämmer mig för att slå om pott tillbaka. Limparen synar min raise och sb slår om pott igen. Då vet jag att han har AAxx Båda har ca 1000$ kvar och jag vet att han kommer betta på floppen oavsett. Jag synar och limparen lägger sig. Flop K 8 3 rainbow och han bettar all in lite mindre än pott. Med högsta par och i bästa fall 12 outs så synar jag. Jag förbättrar inte och han visar upp AAxx Tror han hade en knekt men jag får ingen HH från stars... Han rakar i alla fall in 3k$ och jag är ca 1500 back för dagen. Citera
Ector Postad 23 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2005 Usch vad jag spelar dåligt... Har lite feber... fan... tar och sover lite och ser om det funkar bättre.... Back 3k$ ca så här långt idag. Citera
HeadLess- Postad 23 Januari , 2005 Rapport Postad 23 Januari , 2005 inte bra det=) men dagen är ung har några timmar på dig att hämta upp. hoppas det går bra ikväll då! Citera
Ector Postad 23 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2005 Upp i sadeln igen. Fortfarande lite feber... Tänkte köra lite 30-60 limit. Det va nog två, tre månader sen sist så det ska bli kul. Postar om nå´t kul händer. Citera
Pokertomte Postad 23 Januari , 2005 Rapport Postad 23 Januari , 2005 lycka till i så fall Ector! Citera
Suppe Postad 23 Januari , 2005 Rapport Postad 23 Januari , 2005 Powernap, sånt gillar vi. Lycka till idag. Citera
wolf Postad 23 Januari , 2005 Rapport Postad 23 Januari , 2005 Upp i sadeln igen. Fortfarande lite feber... Tänkte köra lite 30-60 limit. Det va nog två, tre månader sen sist så det ska bli kul. Postar om nå´t kul händer. Är det på stars också eller? Citera
Ector Postad 23 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2005 Stars ja, sitter på Alya just nu. Kör bara ett bord eftersom jag är lite sliten. Om det är någon som kollar och hittar händer som känns intressanta så ta handnummer så kan vi diskutera dem i efterhand. Det gäller för hela dagen givetvis. Citera
HeadLess- Postad 23 Januari , 2005 Rapport Postad 23 Januari , 2005 i brist på annat så tar jag en titt=) Citera
Hjort Postad 23 Januari , 2005 Rapport Postad 23 Januari , 2005 Stars ja, sitter på Alya just nu. Kör bara ett bord eftersom jag är lite sliten. Tog en snabbkoll. Motståndet verkar ju inte vara så där sjukt starkt. Många småstackar, köper de in litet för att de är rädda eller är det ingen indikator alls på skill? Citera
Ector Postad 23 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2005 De flesta som köper in lite är dåliga men det finns undantag. Citera
RaMz Postad 23 Januari , 2005 Rapport Postad 23 Januari , 2005 Avstod att sätta mig när jag såg dig på 30-60 bordet. Kollade en liten stund och du verkade spela ultratight preflop. Med 4 personer vid bordet skulle jag ha höjt en del marginella händer såsom JT typ om man har en så tight image. Dock så kollade jag inte så värst länge så det är möjligt att du hade kalla kort bara. Citera
Ector Postad 23 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2005 Jag är allt annat en tight men jag fick sjukt kalla kort. på knappen shorthanded raisar jag med det mesta, men inte med T3o och sånt skit som jag fick nu ett par timmar. Enda pp jag lyckades hitta va JJ i sb mot KK i BB. Lyckligtvis spelade han den som ett ägg så jag torskade minimalt trots en låg flopp. Citera
RaMz Postad 23 Januari , 2005 Rapport Postad 23 Januari , 2005 Ok, låt gå. Men när jag typ foldat 10-15 händer 4-handed och då hittar 79s UTG så skulle jag nog komma in med en höjning. Jag anar att du inte kommer hålla med, men om du gör det så gillar jag dig Citera
Ector Postad 23 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2005 Jo visst kan jag göra det. Men inte med 79o eller Q7o eller så från utg. Det va såna kort jag fick hela tiden. Dessutom satt det ett par rejäla callingstations bakom mig en hel del av tiden, vet inte om du la märke till det. Citera
RaMz Postad 23 Januari , 2005 Rapport Postad 23 Januari , 2005 Jodå. Om det var så illa så förstår jag dig. Såg en hand på 10-20 precis. 2 limpare och du hittar R med KJo på knappen när det är solklart att SB och BB kommer syna en höjning. Jag skulle nog lutat mer åt att bara syna där, kanske till och med fold. men tror inte jag skulle velat bygga en stor pott där mot 4 pers som är ganska lösa. Citera
Ector Postad 23 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2005 Jag steamar lite.... Citera
Ector Postad 23 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2005 Ok då kör vi... Mår för jävligt men jag är så sjukt sugen på lite turneringar så jag kan inte låta bli. 530$ på UB börjar snart, sen lirar jag SCOOP på 24h och stars stora om jag inte kroknar innan dess. Om det är någon som kollar och undrar varför jag spelade som jag gjorde i någon hand så ta handnummer så vi kan snacka om det sen. Citera
Playboy Postad 23 Januari , 2005 Rapport Postad 23 Januari , 2005 Ok då kör vi... Mår för jävligt men jag är så sjukt sugen på lite turneringar så jag kan inte låta bli. 530$ på UB börjar snart, Vad har du för bankrulle för att lira 530$-tourneys? Citera
cab19 Postad 23 Januari , 2005 Rapport Postad 23 Januari , 2005 Playboy,Välkommen till dom STORA grabbarnas tråd,där vi andra dödliga bara läser men aldrig postar. Citera
Ector Postad 23 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2005 Posta på, det är ju det som är tanken. Bankrulle och bankrulle... Man kan ju alltid hitta backning när det krisar. Citera
Borka Postad 23 Januari , 2005 Rapport Postad 23 Januari , 2005 Ector, vilka händer raisar du 3BB med från tidig position, nu när du är shortstacked? (följer dig på UB) Citera
Recommended Posts