Gå till innehåll

23/1 - Följ Ectors söndagsturneringar!


Ector

Recommended Posts

Skulle du kunna komma med någon lägesrapport Ector?

 

 

Ector,

vilka händer raisar du 3BB med från tidig position, nu när du är shortstacked? (följer dig på UB)

 

Ska givetvis låta Ector själv få svara på denna fråga. Fast ska jag var ärlig med dig så tror jag inte du kommer få något fulländat svar här! :lol:

 

Vilka händer raisar du själv 3xBB med i tidig position? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsen att rapporteringen ballade ur, febern blev för mycket och Nusseman fick ta över på stars. Nästa söndag jobbar jag så då blir det ingen rapportering tror jag. Ska försöka hinna spela något annat lite dyrare i veckan och rapportera.

 

Ector,

vilka händer raisar du 3BB med från tidig position, nu när du är shortstacked? (följer dig på UB)

 

Tidig position fullt bord spelar jag oavsett stacksize 99-AA samt AQ och AK från tidig pos. Har jag en stor stack eller bara behöver hitta på något så kan jag väl kasta in en öppning med 77-88 och ATs och uppåt också eller KQs eller så, men det är inte ofta. Vad gäller 3bb så är det min standardhöjning när det inte är ante och jag gör den till 99% från alla positioner med alla händer jag spelar.

 

Undantag uppstår ibland, som i går på PF-turneringen när jag hittade AA först in i mittpos. Jag hade inte så jättestor stack så jag limpade för att det skulle se ut som lovligt byte för en raise senare i fältet. En raise kom som jag synade och sen checksynade all in på floppen. Nu hade min motståndare visserligen JJ så jag hade väl fått betalt ändå, men jag gillar ändå spelet i just den situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...