Dahlberg Postad 14 Oktober , 2006 Rapport Postad 14 Oktober , 2006 Bord: 9 pers stakes: 5/10 stacks: de relevanta är jag: 12xx och fi: 17xx reads: inga, har suttit i 30 mins. stämning: bra, inga tomtar och inga galningar, ett lugnt och fint bord. handen: UTG fold UTG+1 fold JAG: , limpar bara. gillar inte KQ och brukar slänga men nu är det suited och jag är trött så jag synar. Spelar alltid KQ som en draghand eftersom att det är svårt att höja och sen få en syn, speciellt när jag är i den pos jag är. MP2 fold LP call 10 LP1 fold FI: raise 45 steker ett bra tag och höjer sedan en ganska stor höjning. Jag brukar inte syna här men jag sätter honom på ett lågt PP som han vill stjäla med, högst TT. SB: fold BB: fold JAG: synar då på grund av read och tror att jag kan reppa A om det kommer på floppen baserat på hans preflopraise. FLOP: (ganska bra flop ändå, jag betar ut som en semibluff. Jag har toppar och backdoor flush) JAG: bet 40 (potten ligger på 105, för liten bet?) FI: synar relativt snabbt, tar 3 sekunder eller så. Turn , kommer inte ihåg, men det är en blank fast i hjärter. börjar fundera lite över vad han kan sitta på eftersom att han kallsynade på flopen, börjar luta mer åt AK än par nu. Så jag vill reppa ett set trots flopspelet. (ni ska veta att jag kan spela ett set aggresivt och beta in i preflop aggresorn ibland, och det är kännt faktum så jag tror att jag kan reppa ett set med tillräcklig framgång för att det ska vara ett vinnande spel i längden) Vad kan vara ett bra spel här? Beta rakt ut: Då får jag ju garanterat minst syn av AK vilket inte riktigt är vad jag vill. check/syna: känns jävligt pissigt eftersom jag då bara ger mig själv en eller möjligtvis två utvägar att vinna och det är om färgen kommer eller om damen kommer. check/höja: Känns starkast, jag betar bort AK, högt mellanpocket QQ,JJ. Om han på något sätt har färgdrag så betar jag bort det oxå. Enda gången det här kan vara dåligt är om han har klonkat ett set. Dock så lämnar jag mig själv outs om han nu skulle syna. Hur skulle ni spelat? jag kan avslöja den rafflande utgången om ett tag. MVH / Dahlberg Citera
Sylwester Postad 14 Oktober , 2006 Rapport Postad 14 Oktober , 2006 Standard här måste vara att betta mer på flopp, som spelat betar du turn. ganska bra flop ändå, jag betar ut som en semibluff. Du ska beta för värde här. Citera
jojje2k Postad 14 Oktober , 2006 Rapport Postad 14 Oktober , 2006 annars kan du ju köra en sån här: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=34009 Citera
Dahlberg Postad 14 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 14 Oktober , 2006 Standard här måste vara att betta mer på flopp, som spelat betar du turn. ganska bra flop ändå, jag betar ut som en semibluff. Du ska beta för värde här. haha, jag brukar vara rolig när jag skriver sånt här. Jag bettar såklart för värde, sen ingår ju backdooren som running outs om jag har ett set emot mig . Skriva har aldrig varit min grej. Njae, jag bedömer den här flopen som en lugn flop. Inga drag, om jag bettar ut hårt här så skrämmer jag bort händer som jag har nämnt. Om jag bettar ut pott så finns det lite utrymme för mig att få syn av en sämre hand som t.ex QQ,JJ.TT. Medans att betten är tillräckligt stor för att få Fi att höja om han har AK t.ex. Skälet till att jag betar såhär på flop är att jag har satt honom på ett mellanpar och vill således få in lite extra deg och inte skrämma iväg honom genom att betta ut för hårt. Citera
jojje2k Postad 14 Oktober , 2006 Rapport Postad 14 Oktober , 2006 http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=34021&postdays=0&postorder=asc&start=0 Citera
Sylwester Postad 14 Oktober , 2006 Rapport Postad 14 Oktober , 2006 haha, jag brukar vara rolig när jag skriver sånt här. Jag bettar såklart för värde, sen ingår ju backdooren som running outs om jag har ett set emot mig . Ok. Då förstår vi varann. Njae, jag bedömer den här flopen som en lugn flop. Inga drag, om jag bettar ut hårt här så skrämmer jag bort händer som jag har nämnt. Om jag bettar ut pott så finns det lite utrymme för mig att få syn av en sämre hand som t.ex QQ,JJ.TT. Medans att betten är tillräckligt stor för att få Fi att höja om han har AK t.ex. Grejen är ju att en sådan liten bet ofta kommer tolkas som svag av fi varför han kan få för sig att höja dig med luft nu eller senare i handen. Något som iofs inte är ett problem om man nu är så pass säker på sin read att man är beredd att spela för hela stacken. Citera
Sylwester Postad 14 Oktober , 2006 Rapport Postad 14 Oktober , 2006 http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=34021&postdays=0&postorder=asc&start=0 Du ville bara promota din tråd eller? Citera
all_ur_horses Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 Eh, vad är detta för dravel egentligen. Hur kan du sätta nån på max TT när han gör en raise preflop? Nej, raisen är inte stor, det är inte ens pottstorlek på den. Detta är 0,5/1 egentligen, eller hur? edit: eller är det ett skämt? svårt att veta... edit2: nu när jag läste vidare på postflopspelet så insåg jag att det var ett skämt, frågan är bara varför... Citera
Dahlberg Postad 17 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Eh, vad är detta för dravel egentligen. Hur kan du sätta nån på max TT när han gör en raise preflop? Nej, raisen är inte stor, det är inte ens pottstorlek på den. Detta är 0,5/1 egentligen, eller hur? edit: eller är det ett skämt? svårt att veta... edit2: nu när jag läste vidare på postflopspelet så insåg jag att det var ett skämt, frågan är bara varför... när han i sen position sitter och tvekar och sedan istället för att göra sin standard raise på 3.5 bb så gör han en raise på 4.5 bb. Varför tvekar han? (han är inte säker på sin hand, ger mig tankarna AJ,AT eller låga pockets.) Varför höjer han mer än vanligt? (han vill inte få syn, helst bara vinna blindsen. Sänker mina krav på hans hand till ett lågt PP) Jag spelar NL oxå, så hans raise i jämförelse med potten preflop spelar ingen roll. Om du inte har något bättre för dig än att sitta och klämma dina finnar och leka internet"häftig" så kan du antingen knipa käft eller lära dig lite vett. Citera
tobbelobbe Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Något över min nivå men du ska få lite tankar gratis ändå Beta ut känns väldigt värdelöst, du får bara syn av en hand som har dej slagen å du får knappast nå mer deg av JJ. Checka, du vet ju inte om han betar men det är väl troligt att han gör det. Om han betar, hur mkt tror du han trycker in? Hela potten för han tror du sitter på stegdrag? Eller mindre typ 60% av potten för han vill suga in en knug då han själv har AK/AA/set. 333 känns för mej väldigt otroligt att han skulle raisa pf, å riska att du översettar honnom, tre 6or känns väl möjligt. Sen checkar han turn så kan du ju göra en valuebet på river Lite knappt 3:1 i odds för va blir det? 11outs? 9flush + 2 damor, om dom nu e live. annars bara 8... jaja har du 11 outs känns väl oddsen hyffsade för en check call, han kan ju känna efter hur hans pp ligger till med en bet oxå o samtidigt slippa syna en valuebet från dej på river. Checkcallar du så vad gör du på river om han skjuter igen? Slår ju bara en bluff, kan han göra det med JJ lr va han nu sitter på? Checkraise! bold move om du nu får chansen. Tror du han droppar AA oxå? Vem vet, han kanske gjorde nåt skojjit move med 45 pf. Jag gillar det iaf, smyganfall e bästa försvar thoughts of a n00b, enjoy! Citera
Recommended Posts