Gå till innehåll

Att spela spelaren?


ossy

Recommended Posts

Hejsan,

Vet inte riktigt hur detta ska presenteras utan att få en massa kommentarer om att man är tomte och sånt. Har spelat poker ett tag, enbart SnG, är egentligen en ganska tight snubbe vid bordet. Har på senare tid försökt att börja utöka mina antal verktyg vid bordet.

 

I alla fall, satt och spelade en 5-manna regular SnG. Readen på snubben (eller om det nu är en tjej) i SB är att det är en spelare som kan kasta bra starthänder om i underläge efter flopp. Han har höjt mig på liknande sätt i SB förr.

 

HERO sitter på plats 1 med 1785.00

korvett sitter på plats 3 med 345.00

päron sitter på plats 4 med 1170.00

girly87 sitter på plats 5 med 1625.00

 

HERO satsar s mörken 50.00

girly87 satsar l mörken 25.00

 

girly87: --, --

HERO: Qd, Kc

korvett: --, --

päron: --, --

 

Pre-flop:

 

korvett: Lägger mig

päron: Lägger mig

girly87: Höj 100.00

HERO: Höj 300.00

girly87: Syna 300.00

 

Flop (Board: 8s, 5s, 3c):

 

girly87: Satsa 150.00

HERO: Höj 300.00

girly87: Syna 300.00

 

Turn (Board: 8s, 5s, 3c, 4h):

 

girly87: Satsa 150.00

HERO: Syna 150.00

 

River (Board: 8s, 5s, 3c, 4h, 6h):

 

girly87: Satsa 200.00

HERO: Höj 600.00

girly87: Lägger mig

 

HERO vinner potten på 1900.00

 

Kommentarer?

 

Själv blev jag mest förvånad att det fungerade eftersom han pyntat in 950 av sina 1625 chips. På floppen kändes det bara som att han inte hade träffat floppen och kanske satt med A-högt på handen.

 

Är detta något som ni brukar använda er av i lämplig situation? (känns som ganska farligt spel om man inte har koll på spelaren)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo...men samtidigt hade han troligen synat en allin. Nu har du sagt vad du tycker är fel, vad skulle du gjort istället?

 

Samtidigt måste jag dock påpeka, ska man inte försöka få ut max antal chips av sin motståndare? Här fick jag ju garanterat ut det (med de kort jag hade på handen ville jag ju inte ha showdown). Så helt katastrofalt kan det ju inte ha varit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo...men samtidigt hade han troligen synat en allin. Nu har du sagt vad du tycker är fel, vad skulle du gjort istället?

 

Samtidigt måste jag dock påpeka, ska man inte försöka få ut max antal chips av sin motståndare? Här fick jag ju garanterat ut det (med de kort jag hade på handen ville jag ju inte ha showdown). Så helt katastrofalt kan det ju inte ha varit.

 

Det är irrelevant att du vann. Med det bara sagt att du kan vinna utan att spela bra. Till exempel att ställa in 300 BB i en 30 BB-pot med jätteingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. I så fall bör du höja mer, som eurythmech sa.

 

Det jag menar är att du inte kan veta om du gör ett vinnande spel. Du kan ju ha en jättetur att fi är tom.'

 

Spelet bedöms innan fi gör sitt beslut, och du säger själv att du blev förvånad när fi la sig. Jag har inte sagt något om att spelet var bra eller dåligt, bara att det inte är helt korrekt att hänvisa till resultatet i den bedömningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är en minraise. Siffrorna är höjningar TILL inte MED.

Då är det ju katastrofalt! Om du nu vill bluffa måste du ju slå om till MINST 3x hans bet, gärna 4x i det här fallet.

 

Irrelevant? Hela poängen med att spela handen i överhuvudtaget var ju att ta hans chips, vilket var det jag gjorde.

Det är väl inte alls irrelevant! Du vill ju att han ska LÄGGA sig.. då måste du ju slå om så han inte har världens enklaste syn att göra. Vad sätter du fi på egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satte honom på Ax. Min bedömning på floppen var därför att höja för mycket skulle få honom att ställa in. Kan ju bara hänvisa till känslan att spelaren var tom.

 

Min fråga var egentligen inte om jag spelade fel eller inte, utan om ni brukar försöka er på (kanske inte lika "ovettiga") liknande spel och om det fungerar? Dvs känslan är att spelaren är tom och att man vill övertyga honom om att man själv inte är det men samtidig få ut så mycket som möjligt?

 

I vanliga fall hade jag knappt rört handen, troligen synat och kastat på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja... vi spelar på lite olika nivåer antar jag, där jag spelar så är det så att om man tvingar en spelar till att välja mellan ställ eller fold så med "bra" starthand så väljer han ställ på en "ofarlig" flopp. Medan om man låter honom hållas tills han vet att han inget har så lägger han sig hellre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja... vi spelar på lite olika nivåer antar jag, där jag spelar så är det så att om man tvingar en spelar till att välja mellan ställ eller fold så med "bra" starthand så väljer han ställ på en "ofarlig" flopp. Medan om man låter honom hållas tills han vet att han inget har så lägger han sig hellre.

 

Kanske bluffsyn på flopp och rejäl höjning på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först trodde jag det var limit men det verkar vara nl du spelar? Härligt spel annars, du borde alltid bli nersynad med det spelet men du lyckas med konststycket att miniraisebluffa rivern i en stor pot där du alltid får syn, cred för det!

 

Samtidigt måste jag dock påpeka, ska man inte försöka få ut max antal chips av sin motståndare? Här fick jag ju garanterat ut det (med de kort jag hade på handen ville jag ju inte ha showdown). Så helt katastrofalt kan det ju inte ha varit.

 

Helt underbart, jag brukar också tilta folk med det under livespel. "Äh, jag vann ju handen", det brukar vara en kommentar som får folk att gå upp i varv, för du är väl inte det minsta allvarlig i det du skriver?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...