Uppenberg Postad 13 Oktober , 2006 Rapport Postad 13 Oktober , 2006 Fi har nyss satt sig vid bordet men är en tomte, hans mini raise kan ju betyda JJ+ solklar fold på turn? FÖ så insta ställer han, jag slår ingen realistiskt föutom AK, lr? Game #3586204564: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2006/10/13 - 18:49:20 (UK) Table "Novokuznetsk" Seat 4 is the button. Seat 1: jeansan ($97.25 in chips) Seat 2: fafou ($165.54 in chips) Seat 3: nutz ($129.77 in chips) Seat 4: norts5 ($99.25 in chips) Seat 5: dantc ($42 in chips) Seat 6: Nyfiken72 ($58 in chips) dantc: posts small blind $0.50 Nyfiken72 sits out jeansan: posts big blind $1 ----- HOLE CARDS ----- dealt to nutz [Ad As] fafou: folds nutz: raises to $4 norts5: folds dantc: calls $3.50 jeansan: raises to $7 nutz: raises to $18 dantc: folds jeansan: calls $11 ----- FLOP ----- [Kd 7h Ts] jeansan: checks nutz: bets $25 jeansan: calls $25 ----- TURN ----- [Kd 7h Ts][Qs] jeansan: bets $54.25 and is all-in Citera
heimdall87 Postad 14 Oktober , 2006 Rapport Postad 14 Oktober , 2006 Riktigt knepigt läge utan reads. Personligen hade jag gråtsynat och reloadat eftersom jag är en ganska tiltad tomte. Kan mkt väl vara TT/QQ/QK, kanske till och med KT som försvarar sig mot ev. drag. Men det är så svårt att släppa essen mot en potbet. Citera
Dahlberg Postad 14 Oktober , 2006 Rapport Postad 14 Oktober , 2006 det är 2 saker som jag vill poängtera i den här handen. 1) Kolla din position, KNAPPEN!!, det finns en möjlighet att han inte alls har ett stort par. Han kan lika gärna ha AK,AQ. 2) potten är ganska stor på turn, det kostar 55 dollar för att vinna en pott på 90 dollar (om jag har räknat rätt). Jag säger inte att det lutar åt en syn, men tycker du inte att det är knasigt spelat om han nu har ett set att ställa rakt av på turn? Jag tänker såhär: andra möjliga händer att reraisa och sedan syna med innan flop förutom stora par: AK, AKs, AQs, JJ. (jag skulle nog kunna få in lite fler men jag gillar att jävlas tillbaka med knappen när han pillar på mig, men vi tar de troliga) Mina tankegångar dras mer åt AKs i spader, men eftersom att du har spader ässet så blir ju det lite svårt. Mina gissningar: KK, rädd för spaderdraget QQ, konstigt spelat eftersom att det måste ju se ut som att du har AA(KK preflop. TT, njae, känns jävligt distant. Efter den här utläggningen så vill jag konstatera att jag nog sätter honom på KK och att om du synar så gör du det av ett par skäl, bland annat att om han nu har KK så har du potentiellt 6 outs (2 A och 4 J) Jag skulle nog synat och hoppats bara. Men det är mest på grund av hur spelet såg ut, checksyn och sedan kallt all in? luktar illa. berätta gärna hur det gick /Dahlberg Citera
kebabarulla Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 blixtfold, du slår inget. Citera
styris Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 ser inte hur han kan spela QQ sådär på floppen då snackar vi riktigt mycket fiskspel här.. mest troligen sitter han på KK och du kunde inte släppa ditt AA och ville bara visa en AA vs KK hand.. skulle vikt turn för många händer som klår dig, om jag nu inte varit lite i obalans osv. Citera
loka2 Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 blixtfold, du slår inget. Jag går helt klart mer på din linje, du slår inga vettiga händer och min-raisen + synen pre luktar allt annat än svaghet. och hans spel på flopen visar väll att han inte är speciellt rädd för vad som ska komma på turn i och med hans preflop spel. Mitt tips blir också KK Citera
Samedi Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 Höj honom mer preflop. Nu betalar han $11 för att med ett PP ha en chans på ungefär 1 på 8,5 att träffa ett set mot din väldefinerade hand. Höj honom minst 3x istället. Själv skulle jag nog höja till $24, ungefär 3,5x. Citera
Uppenberg Postad 15 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 15 Oktober , 2006 Man tackar för kommentarerna, riktigt intressant! stekte och foldade, men igentligen en enkel fold på en sån bräda. jeansan: bets $54.25 and is all-in nutz: folds Returned uncalled bets $54.25 to jeansan Nyfiken72 sits back jeansan: doesn't show hand jeansan collects $87 from Main pot ----- SUMMARY ----- Total pot $90 Main pot $87 Rake $3 Board [Kd 7h Ts Qs] Seat 1: jeansan (big blind) collected $87 Seat 2: fafou folded before Flop (didn't bet) Seat 3: nutz folded on the Turn Seat 4: norts5 (button) folded before Flop (didn't bet) Seat 5: dantc (small blind) folded before Flop (didn't bet) ****HAND ENDS**** Citera
Recommended Posts