Othello Postad 23 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 23 April , 2007 Jag hörde från Mikka att hon tagit 14 inköp på 10/20 HU (NLT dock) inom loppet av 1 1/2 timma för ett par dagar sedan, så det är nog möjligt att få ihop 10k om man sitter länge. RilleG hade 8k på ett 2/4 PLO-bord på party för drygt ett år sedan. Shahin har för övrigt för alltid fuckat upp min PTO-databas genom att vinna 35k på 92 händer när jag railade och samtidigt hade ett dataminingverktyg för PokerStars igång. Det mesta var HU eller tremanna. Edit: Finns det inte deepstackbord på NL förresten? Var det ett sådant kanske? För även om det är möjligt att få ihop 10k så låter det som jäkligt mycket. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schoolbook Postad 23 April , 2007 Rapport Share Postad 23 April , 2007 Från http://sv.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6ran "Trots att Göran varit relativt vanligt kom det in i namnsdagslistan först 1986." ... "Namnsdag: 23 april, (1986–1992: 9 juli)." Det lär väl vara Georg, din mednamnsdagsinnehavare som hade det själv innan. Lite uppmuntrande fakta: http://www.natverketgoran.com/artikel.php?id=74 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juggler Postad 23 April , 2007 Rapport Share Postad 23 April , 2007 http://web.telia.com/~u85908778/namnsdagar.htm Lite gamla namnsdagskalendrar Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shahin86 Postad 23 April , 2007 Rapport Share Postad 23 April , 2007 Var inne för 2 o sluta på 36 mot mot LokaCitron på b2b när jag spela under nicket rolflol... Tog 45 min give or take... Innan dess satt nån annan med 30k som Loka tog av honom på 1 timma... Sjuka gejms på b2b. (= Däremot berättade Mats om det sjukaste gejmet på b2b för väldigt länge sen, där ja tror William satt med 70-75k på 5-10 PLO (= Stor skillnad på PLO pm det är dubbla inköp eller inte, för annars är ju 10k nåt som ses ganska ofta när man får köpa in för dubbla. Nu är det dags o sova.. nightie nightie (= Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LOTTO111 Postad 23 April , 2007 Rapport Share Postad 23 April , 2007 Luckbox11 nickade han iaf, och maxinköpet var tydligen 400 =) Jag vill också plussa 25 inköp när man singel-bordar. Kanske en gång i livet.............. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 23 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 23 April , 2007 Spelar en nöjes PLO-turre på Stars samtidigt som jag förbereder morgondagens TV-inspelning. Blev chippie nyss med den här handen: PokerStars Game #9570937907: Tournament #48310814, $10+$1 Omaha Pot Limit - Level VIII (200/400) - 2007/04/23 - 16:27:16 (ET) Table '48310814 8' 9-max Seat #1 is the button Seat 1: moona (7265 in chips) Seat 2: bgsub (2615 in chips) Seat 3: llama47 (10070 in chips) Seat 4: bigjohnson00 (3095 in chips) Seat 5: theowl48 (4870 in chips) Seat 6: dcdjr1970 (6260 in chips) Seat 7: vpj640 (8790 in chips) Seat 8: Wolfe4Heismn (6890 in chips) Seat 9: 37?! (8365 in chips) bgsub: posts small blind 200 llama47: posts big blind 400 *** HOLE CARDS *** Dealt to 37?! bigjohnson00: folds theowl48: folds dcdjr1970: folds vpj640: raises 1000 to 1400 Wolfe4Heismn: folds 37?!: calls 1400 moona: folds bgsub: raises 1215 to 2615 and is all-in llama47: raises 7455 to 10070 and is all-in vpj640: folds 37?!: calls 6965 and is all-in *** FLOP *** *** TURN *** llama47 said, "T" *** RIVER *** *** SHOW DOWN *** llama47: shows (three of a kind, Aces) 37?!: shows (a flush, Queen high) 37?! collected 11500 from side pot bgsub: shows (a straight, Ten to Ace) 37?! collected 9245 from main pot *** SUMMARY *** Total pot 20745 Main pot 9245. Side pot 11500. | Rake 0 Board Seat 1: moona (button) folded before Flop (didn't bet) Seat 2: bgsub (small blind) showed and lost with a straight, Ten to Ace Seat 3: llama47 (big blind) showed and lost with three of a kind, Aces Seat 4: bigjohnson00 folded before Flop (didn't bet) Seat 5: theowl48 folded before Flop (didn't bet) Seat 6: dcdjr1970 folded before Flop (didn't bet) Seat 7: vpj640 folded before Flop Seat 8: Wolfe4Heismn folded before Flop (didn't bet) Seat 9: 37?! showed and won (20745) with a flush, Queen high Chatten är fin. dcdjr1970: seriously Wolfe4Heismn: wow Dealer: dcdjr1970 folds 37?!: that's just how I roll llama47: you roll ? like a ****** ? llama47: re.tard ? 37?!: it's omahahahaha. What do you expect? Inga pengar dock, typ 360 dollar till ettan. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 23 April , 2007 Rapport Share Postad 23 April , 2007 Snabb tanke = Fast Thought? Säg Fast Thought snabbt 10 gånger snabbt så blir det "Fast Food". F.ö. kan någon förklara för Myssions att tankespridd heter "absent-minded" och inte "thoughtspread"? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 23 April , 2007 Rapport Share Postad 23 April , 2007 Säg Fast Thought snabbt 10 gånger snabbt så blir det "Fast Food". Ja, det blev verkligen Fast Food. 6 bitar tärnad potatis, 4 korvbitar, en rödbetsbit samt lite rinnig äggula flög väldigt snabbt mot skärmen där de avslutade sin resa med ett smattrande i kombination med ett svagt "spläsch". Påminn mig om att inte leka dumma ordlekar med Kent-Ferdinand över MSN medan jag äter... F.ö. kan någon förklara för Myssions att tankespridd heter "absent-minded" och inte "thoughtspread"? Men kom igen nu, hur svårt kan deta vara... tanke = thought, spridd = spread. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 23 April , 2007 Rapport Share Postad 23 April , 2007 Kent-Ferdinand HAHAHAHAHA! Nu blev det ett snabbt MSN-namnbyte! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 23 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 23 April , 2007 Det blev en andraplats i turneringen efter att ha fått in allt HU med AAxx mot J7xx på brädan 55J. Turn 7, river J och sedan var vi lika varvid jag ställde med tvåpar mot färdig stege (nej, det är inget att rekommendera). Nåja, lite (mkt lite, vi pratar en 10+1 här...) pengar i alla fall, och det är ju alltid kul att gå långt i en turnering. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 23 April , 2007 Rapport Share Postad 23 April , 2007 LOL Othelloments. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 24 April , 2007 Rapport Share Postad 24 April , 2007 Othelollaments FYP Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 24 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 24 April , 2007 Jag föredrar donkamentello, men era förslag fungerar också. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 24 April , 2007 Rapport Share Postad 24 April , 2007 Jag föredrar donkementello, men era förslag fungerar också.Känns som ni får slänga in Raethello, Leothello, Michethello samt Splinter också. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 24 April , 2007 Rapport Share Postad 24 April , 2007 BBV (German)... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 25 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2007 TV-inspelning igår, som gick i SM-guldets tecken. Vi mötte vår nyblivna PLO-champ Niclas (yay!), samt C-J (yay!) och Mikka (yay!) när vi spelade in två program. Good times. Tyvärr fick vi skyffla nästa inspelning ytterligare en vecka framåt (påverkar inte sändningsschemat det minsta, bara min disponering av tiden), så Shahin blev återigen ombokad. Tur vi tidigare kom överens om "jag ringer dig dagen innan, ok?" som tid. Extra bonus: Vi är numer tre personer i studion under del två då jag och Ola har fått sällskap av Lina Olofsson. Good times. Jag spelade även lite poker igår, och vann en pott på $948 på en så kallad whine-enoutare. Whine-enoutare? Det är när Fi har ett set på floppen och dessutom blockar en av mina setouts. Trots detta träffar jag min enda out för högre set på turnen. När Fi sedan beskriver potten för vänner eller på ett godtyckligt pokerforum så ignorerar Fi det faktum att vår hjälte i det här fallet även hade ett öppet stegdrag (dvs 9 outs) utan beskriver det som att "han klonkade sin jäkla enoutare". Detta var på 3/6 men tyvärr blev jag samtidigt stackad på 2/4 så jag skippade resten av spelet, klev av med en marginell vinst på $210 och istället spelade lite Far Cry Vengance på Wii:t. Jag är värdelös på FPS och blir alltid lätt illamående/sjösjuk av dem, så även i detta fall. Därför lär jag nog inte spela det särskilt mycket mer även om det var hyfsat roligt. Jakten på det perfekta Wii-spelet fortsätter alltså och jag återkommer i frågan. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 26 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 26 April , 2007 Jag är en stor Redbull-konsument (tja, en burk per arbetsdag i alla fall, och jag dricker inte kaffe så det är inte så dramatiskt), och hittade ju för ett par veckor sedan i Solna Centrum Redbull från Thailand. Igår var jag återigen i Solna på lunchen och kom då över något som heter Lipovitan-D. Jag köpte en flaska men nu vågar jag knappt dricka den efter att ha läst på wikipedia om drycken. Så det får bli en vanlig redbull idag medan lipovitan står i hörnet och blänger på mig. Så här ser flaskan ut, och till höger har vi Thai RedBull. Jag tror vi får starta en tråd om energidrycker, det finns ju redan en coca cola-tråd. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jokern Postad 26 April , 2007 Rapport Share Postad 26 April , 2007 Blanda med jäger och du blir kung för en dag Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
solidus Postad 26 April , 2007 Rapport Share Postad 26 April , 2007 Blanda med jäger och du blir kung för en dag Den inhemska thailändska whiskeyn är nöten att blanda redbullen med. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SoderKrippa Postad 26 April , 2007 Rapport Share Postad 26 April , 2007 Jag är en stor Redbull-konsument (tja, en burk per arbetsdag i alla fall, och jag dricker inte kaffe så det är inte så dramatiskt), och hittade ju för ett par veckor sedan i Solna Centrum Redbull från Thailand. Igår var jag återigen i Solna på lunchen och kom då över något som heter Lipovitan-D. Jag köpte en flaska men nu vågar jag knappt dricka den efter att ha läst på wikipedia om drycken. Så det får bli en vanlig redbull idag medan lipovitan står i hörnet och blänger på mig. Så här ser flaskan ut, och till höger har vi Thai RedBull. Jag tror vi får starta en tråd om energidrycker, det finns ju redan en coca cola-tråd. "It should be noted, however, this drink may be strong enough to induce insomnia for many hours" Det e asså en sån här man ska ta innan kryssningen nästa helg så man håller sig vaken! /SK Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cassano Postad 26 April , 2007 Rapport Share Postad 26 April , 2007 Jahaja, blev lite konfunderad när jag tittade in och fick se en kille med 10K-stack på ett 2/4 hu-bord, så tänkte de hade startat med deepstack-hu eller någe Tack för att du reder ut begreppen. Inte så svårt att få ihop 10k när den man spelar mot skyfflar in $400 varje hand med bottenpar. =) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 26 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 26 April , 2007 Inte så svårt att få ihop 10k när den man spelar mot skyfflar in $400 varje hand med bottenpar. =) Vänta nu, spelade han mot en tysk? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Franco_Baresi Postad 26 April , 2007 Rapport Share Postad 26 April , 2007 Lina Olofsson som är typ snyggast i världen, va!? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 26 April , 2007 Rapport Share Postad 26 April , 2007 Lina Olofsson som är typ snyggast i världen, va!? Kanske snyggast i studion? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Franco_Baresi Postad 26 April , 2007 Rapport Share Postad 26 April , 2007 Kanske snyggast i studion? Neee... de är ju jättefina nu efter deras complete makeover... (Notera gärna att Ola även frågade efter kosttips i senaste programmet (intern skönhetskamp Ola vs Göran?)) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts