Gå till innehåll

Tag team: Shahin och Othello kör dagbok


Othello

Recommended Posts

Jag hörde från Mikka att hon tagit 14 inköp på 10/20 HU (NLT dock) inom loppet av 1 1/2 timma för ett par dagar sedan, så det är nog möjligt att få ihop 10k om man sitter länge. RilleG hade 8k på ett 2/4 PLO-bord på party för drygt ett år sedan.

 

Shahin har för övrigt för alltid fuckat upp min PTO-databas genom att vinna 35k på 92 händer när jag railade och samtidigt hade ett dataminingverktyg för PokerStars igång. Det mesta var HU eller tremanna.

 

Edit: Finns det inte deepstackbord på NL förresten? Var det ett sådant kanske? För även om det är möjligt att få ihop 10k så låter det som jäkligt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Från http://sv.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6ran

 

"Trots att Göran varit relativt vanligt kom det in i namnsdagslistan först 1986."

 

...

 

"Namnsdag: 23 april, (1986–1992: 9 juli)."

 

 

 

Det lär väl vara Georg, din mednamnsdagsinnehavare som hade det själv innan.

 

 

 

Lite uppmuntrande fakta:

 

http://www.natverketgoran.com/artikel.php?id=74

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inne för 2 o sluta på 36 mot mot LokaCitron på b2b när jag spela under nicket rolflol... Tog 45 min give or take...

 

Innan dess satt nån annan med 30k som Loka tog av honom på 1 timma... Sjuka gejms på b2b. (=

 

Däremot berättade Mats om det sjukaste gejmet på b2b för väldigt länge sen, där ja tror William satt med 70-75k på 5-10 PLO (=

 

Stor skillnad på PLO pm det är dubbla inköp eller inte, för annars är ju 10k nåt som ses ganska ofta när man får köpa in för dubbla.

 

Nu är det dags o sova.. nightie nightie (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar en nöjes PLO-turre på Stars samtidigt som jag förbereder morgondagens TV-inspelning. Blev chippie nyss med den här handen:

 

PokerStars Game #9570937907: Tournament #48310814, $10+$1 Omaha Pot Limit - Level VIII (200/400) - 2007/04/23 - 16:27:16 (ET)

Table '48310814 8' 9-max Seat #1 is the button

Seat 1: moona (7265 in chips)

Seat 2: bgsub (2615 in chips)

Seat 3: llama47 (10070 in chips)

Seat 4: bigjohnson00 (3095 in chips)

Seat 5: theowl48 (4870 in chips)

Seat 6: dcdjr1970 (6260 in chips)

Seat 7: vpj640 (8790 in chips)

Seat 8: Wolfe4Heismn (6890 in chips)

Seat 9: 37?! (8365 in chips)

bgsub: posts small blind 200

llama47: posts big blind 400

*** HOLE CARDS ***

Dealt to 37?! 9 of Clubs8 of Hearts5 of Spades7 of Clubs

bigjohnson00: folds

theowl48: folds

dcdjr1970: folds

vpj640: raises 1000 to 1400

Wolfe4Heismn: folds

37?!: calls 1400

moona: folds

bgsub: raises 1215 to 2615 and is all-in

llama47: raises 7455 to 10070 and is all-in

vpj640: folds

37?!: calls 6965 and is all-in

*** FLOP *** Queen of ClubsAce of Hearts4 of Clubs

*** TURN *** Queen of ClubsAce of Hearts4 of Clubs7 of Spades

llama47 said, "T"

*** RIVER *** Queen of ClubsAce of Hearts4 of Clubs7 of Spades10 of Clubs

*** SHOW DOWN ***

llama47: shows Ace of ClubsQueen of HeartsAce of Diamonds10 of Diamonds (three of a kind, Aces)

37?!: shows 9 of Clubs8 of Hearts5 of Spades7 of Clubs (a flush, Queen high)

37?! collected 11500 from side pot

bgsub: shows King of HeartsJack of SpadesJack of ClubsKing of Diamonds (a straight, Ten to Ace)

37?! collected 9245 from main pot

*** SUMMARY ***

Total pot 20745 Main pot 9245. Side pot 11500. | Rake 0

Board Queen of ClubsAce of Hearts4 of Clubs7 of Spades10 of Clubs

Seat 1: moona (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: bgsub (small blind) showed King of HeartsJack of SpadesJack of ClubsKing of Diamonds and lost with a straight, Ten to Ace

Seat 3: llama47 (big blind) showed Ace of ClubsQueen of HeartsAce of Diamonds10 of Diamonds and lost with three of a kind, Aces

Seat 4: bigjohnson00 folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: theowl48 folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: dcdjr1970 folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: vpj640 folded before Flop

Seat 8: Wolfe4Heismn folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: 37?! showed 9 of Clubs8 of Hearts5 of Spades7 of Clubs and won (20745) with a flush, Queen high

 

 

Chatten är fin.

 

dcdjr1970: seriously

Wolfe4Heismn: wow

Dealer: dcdjr1970 folds

37?!: that's just how I roll

llama47: you roll ? like a ****** ?

llama47: re.tard ?

37?!: it's omahahahaha. What do you expect? :)

 

Inga pengar dock, typ 360 dollar till ettan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg Fast Thought snabbt 10 gånger snabbt så blir det "Fast Food".

 

Ja, det blev verkligen Fast Food. 6 bitar tärnad potatis, 4 korvbitar, en rödbetsbit samt lite rinnig äggula flög väldigt snabbt mot skärmen där de avslutade sin resa med ett smattrande i kombination med ett svagt "spläsch". Påminn mig om att inte leka dumma ordlekar med Kent-Ferdinand över MSN medan jag äter...

 

F.ö. kan någon förklara för Myssions att tankespridd heter "absent-minded" och inte "thoughtspread"?

 

Men kom igen nu, hur svårt kan deta vara... tanke = thought, spridd = spread.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev en andraplats i turneringen efter att ha fått in allt HU med AAxx mot J7xx på brädan 55J. Turn 7, river J och sedan var vi lika varvid jag ställde med tvåpar mot färdig stege (nej, det är inget att rekommendera). Nåja, lite (mkt lite, vi pratar en 10+1 här...) pengar i alla fall, och det är ju alltid kul att gå långt i en turnering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TV-inspelning igår, som gick i SM-guldets tecken. Vi mötte vår nyblivna PLO-champ Niclas (yay!), samt C-J (yay!) och Mikka (yay!) när vi spelade in två program. Good times. Tyvärr fick vi skyffla nästa inspelning ytterligare en vecka framåt (påverkar inte sändningsschemat det minsta, bara min disponering av tiden), så Shahin blev återigen ombokad. Tur vi tidigare kom överens om "jag ringer dig dagen innan, ok?" som tid. Extra bonus: Vi är numer tre personer i studion under del två då jag och Ola har fått sällskap av Lina Olofsson. Good times.

 

Jag spelade även lite poker igår, och vann en pott på $948 på en så kallad whine-enoutare.

 

Whine-enoutare?

 

Det är när Fi har ett set på floppen och dessutom blockar en av mina setouts. Trots detta träffar jag min enda out för högre set på turnen. När Fi sedan beskriver potten för vänner eller på ett godtyckligt pokerforum så ignorerar Fi det faktum att vår hjälte i det här fallet även hade ett öppet stegdrag (dvs 9 outs) utan beskriver det som att "han klonkade sin jäkla enoutare".

 

Detta var på 3/6 men tyvärr blev jag samtidigt stackad på 2/4 så jag skippade resten av spelet, klev av med en marginell vinst på $210 och istället spelade lite Far Cry Vengance på Wii:t. Jag är värdelös på FPS och blir alltid lätt illamående/sjösjuk av dem, så även i detta fall. Därför lär jag nog inte spela det särskilt mycket mer även om det var hyfsat roligt.

Jakten på det perfekta Wii-spelet fortsätter alltså och jag återkommer i frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är en stor Redbull-konsument (tja, en burk per arbetsdag i alla fall, och jag dricker inte kaffe så det är inte så dramatiskt), och hittade ju för ett par veckor sedan i Solna Centrum Redbull från Thailand. Igår var jag återigen i Solna på lunchen och kom då över något som heter Lipovitan-D. Jag köpte en flaska men nu vågar jag knappt dricka den efter att ha läst på wikipedia om drycken. Så det får bli en vanlig redbull idag medan lipovitan står i hörnet och blänger på mig.

 

Så här ser flaskan ut, och till höger har vi Thai RedBull.

lipovitan_d.jpgredbull-glass.jpg

 

Jag tror vi får starta en tråd om energidrycker, det finns ju redan en coca cola-tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är en stor Redbull-konsument (tja, en burk per arbetsdag i alla fall, och jag dricker inte kaffe så det är inte så dramatiskt), och hittade ju för ett par veckor sedan i Solna Centrum Redbull från Thailand. Igår var jag återigen i Solna på lunchen och kom då över något som heter Lipovitan-D. Jag köpte en flaska men nu vågar jag knappt dricka den efter att ha läst på wikipedia om drycken. Så det får bli en vanlig redbull idag medan lipovitan står i hörnet och blänger på mig.

 

Så här ser flaskan ut, och till höger har vi Thai RedBull.

lipovitan_d.jpgredbull-glass.jpg

 

Jag tror vi får starta en tråd om energidrycker, det finns ju redan en coca cola-tråd.

 

 

 

"It should be noted, however, this drink may be strong enough to induce insomnia for many hours"

 

Det e asså en sån här man ska ta innan kryssningen nästa helg så man håller sig vaken! 8-)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahaja, blev lite konfunderad när jag tittade in och fick se en kille med 10K-stack på ett 2/4 hu-bord, så tänkte de hade startat med deepstack-hu eller någe ;-)

 

Tack för att du reder ut begreppen.

 

Inte så svårt att få ihop 10k när den man spelar mot skyfflar in $400 varje hand med bottenpar. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...