Gå till innehåll

Hur färgar man ögonbrynen?


illerrre

Recommended Posts

Dagens i-landsproblem i vårt metrosexuella Sverige!

 

Anä. Men saken är den att jag alltid varit blond och hade nu tänkt testa färga håret brunt/mörkbrunt. Har så klart även pissgula ögonbryn och måste färga dom också. Men det står på förpackningen "varning: ej för ögronbryn." Så vad färgar man ögonbrynen med?

 

Fast det borde väl gå att använda det jag har till ögonbrynen också? Jag _antar_ att man inte får använda det till ögonbrynen p.g.a risken att få det i ögonen? Eller kan det finnas någon annan orsak?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, jag vet inte varför man inte ska kleta hårfärgen runt ögonen, men det kanske är bra att låta bli och inte bli trotsig (jag talar av egen erfarenhet). Jag vet att det finns färg på tub som man använder till ögonfransar. Den kan du även använda till ögonbryn. Har aldrig provat färga ögonbryn dock så jag vet inte något om resultatet. Du kanske kan göra det hos en frisör istället. Det borde inte vara så dyrt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar valet av forum att fråga i :)

 

Lite grand som tråden "Fylleslaskar hög Dealers på klubben, floppar nöten utan redraws, släppa?" på Fridaforumet.

 

hahaha:D Vafan. Håller mig bara till ett forum åt gången. Förr var det styrketräningsforum nu är det pokerforum så då får alla frågor ställas där:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså grabbar ni måste ju förstå problemet. Pissgula ögonbryn och brunt hår. Rimmar falskt.

 

Tror de flesta förstår det. Ser ju sjukt konstigt ut när folk har mörkt hår och blonda ögonbryn. Är väll bara att glida in i någon affär och fråga. Tror de har bättre koll än majoriteten av de som hänger här ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen köper du färg för ögonbrynen... Finns lite vart som helst

 

Eller så går du till frisören som får göra det... Först färgar du håret, sen går du till den riktigt duktiga å dyra frisören eller personen som jobbar med make å frågar vilken färg du ska färga, ljusbrunt, mörkbrunt etc.

Sen går du till den billiga frisören å säger vad du vill ha... Blir inte särskilt dyrt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger som de sa i det militära: “Bögar är också människor, det är bara det att de är lite mindre värda.”

 

Torde vara applicerbart på killar som färgar ögonbrynen också.

 

Lite värdelöst vetande: Människor har med 99% säkerhet samma färg på könshåret som på ögonbrynen (om inte det ena eller andra är atrificiellt färgat).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens i-landsproblem i vårt metrosexuella Sverige!

 

Anä. Men saken är den att jag alltid varit blond och hade nu tänkt testa färga håret brunt/mörkbrunt. Har så klart även pissgula ögonbryn och måste färga dom också. Men det står på förpackningen "varning: ej för ögronbryn." Så vad färgar man ögonbrynen med?

 

Fast det borde väl gå att använda det jag har till ögonbrynen också? Jag _antar_ att man inte får använda det till ögonbrynen p.g.a risken att få det i ögonen? Eller kan det finnas någon annan orsak?

 

du får uppdatera med resultat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...