Gå till innehåll

Fått in "lilla beloppet" på mitt bankkonto,men beh


Slow_fox

Recommended Posts

Du ska ange det i Svenska kr*det du får in på kontot*

 

Mitt Neteller är i $ och jag fick in typ 0,85kr och angav 0,85 och det funkade utan problem.

 

MEN LÄGG AV FÖR I HELVETE. Du vet inte vad du pratar om.

 

Ring din bank.

 

Han säger ju bara vad som hände för honom.

Kan säga att det gick till likadant för mig, skrev in vad jag fått i SEK och det funkade.

 

Nej han skriver "Du ska....". Det är inte att skriva vad som hände för honom. Ni förstår ju inte var slowfox frågar efter verkar det som. Han har alltså angett sitt bankkonto i dollar, och därför måste han ta reda på hur mycket som fördes över, i DOLLAR. Inte i SEK eftersom pengarna har växlats utanför Neteller, nämligen av slowfox's bank. Blanda inte er i det här något mer nu. Ni vet ju uppenbarligen varken in eller ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ring banken och fråga hur många dollar du fick insatt, eller vänta på brevet man får hem från banken som bekräftar överföringen (skickas iaf ut av Handelsbanken).

 

Den där lappen skickas även ut av föreningssparbanken. Bara att vänta ut den och skriv in dollarbeloppet som står där på neteller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej han skriver "Du ska....". Det är inte att skriva vad som hände för honom. Ni förstår ju inte var slowfox frågar efter verkar det som. Han har alltså angett sitt bankkonto i dollar, och därför måste han ta reda på hur mycket som fördes över, i DOLLAR. Inte i SEK eftersom pengarna har växlats utanför Neteller, nämligen av slowfox's bank. Blanda inte er i det här något mer nu. Ni vet ju uppenbarligen varken in eller ut.

Du verkar också ha aningen svårt för att förstå vad folk skriver. Flera personer har redan skrivit att de har sitt Neteller-konto i dollar men angav summan de fått insatt i svenska kronor. Så även jag och det fungerade utan problem.

Så om Slowfox vill använda sitt Neteller-konto nu så pröva att skriva in 0.58 om du fick insatt 0.58 kronor på ditt bankkonto. Vill du ta det säkra före det osäkra så vänta till imorgon och ring banken och fråga eller fråga Neteller vilken valuta du ska skriva in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej han skriver "Du ska....". Det är inte att skriva vad som hände för honom. Ni förstår ju inte var slowfox frågar efter verkar det som. Han har alltså angett sitt bankkonto i dollar, och därför måste han ta reda på hur mycket som fördes över, i DOLLAR. Inte i SEK eftersom pengarna har växlats utanför Neteller, nämligen av slowfox's bank. Blanda inte er i det här något mer nu. Ni vet ju uppenbarligen varken in eller ut.

 

Ok då jag ger mig. Ja om man nu inte vill chansa så gör man ju bäst i att ringa banken som du sa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har upphört att förvånas över begåvningsreservens fullträffar på detta forum. Förstår dock inte varför Looseweak & Co. skriver i en tråd som handlar om uttag från Netteller, ni kan ju OMÖJLIGEN vara vinnande pokerspelare...

 

Jag vet att detta är oerhört komplicerat, men snälla ni - FÖRSÖK åtminstone skilja på dessa två saker:

 

* Valutan man har på sitt Netellerkonto.

* Valutan man har uppgett till Neteller att man har på sitt BANKKONTO.

 

Om man (som trådskaparen) har uppgett till Neteller att ens BANKKONTO är ett dollarkonto så skickar Neteller dollar, inte kronor. Alltså ska man ange hur många DOLLAR Neteller fört över.

 

Känn ingen press Looseweak, jag förväntar mig absolut inte att du ska greppa detta. Trots allt så gränsar ju detta till raketforskning i komplexitetsnivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller fråga Neteller vilken valuta du ska skriva in.

 

Det här är ju också ett jäkligt bussigt råd. Om man har uppgett till Neteller att ens BANKKONTO är ett dollarkonto och sen ringer och frågar vilken valuta man ska skriva in så kan man lika gärna ringa och säga nåt i stil med:

 

"Hej jag ljög. Mitt bankkonto är inte alls ett dollarkonto. Förlåt, jag ska genast börja pröjsa era dyra växlingsavgifter."

 

Att lägga till att man inte är den vassaste kniven i lådan är överflödigt då det framgår ganska tydligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller fråga Neteller vilken valuta du ska skriva in.

 

Det här är ju också ett jäkligt bussigt råd. Om man har uppgett till Neteller att ens BANKKONTO är ett dollarkonto och sen ringer och frågar vilken valuta man ska skriva in så kan man lika gärna ringa och säga nåt i stil med:

 

"Hej jag ljög. Mitt bankkonto är inte alls ett dollarkonto. Förlåt, jag ska genast börja pröjsa era dyra växlingsavgifter."

 

Att lägga till att man inte är den vassaste kniven i lådan är överflödigt då det framgår ganska tydligt.

Det finns ju uppenbarligen personer som kontaktat Neteller och fått dem att ändra utbetalningsvaluta från SEK till USD, så varför skulle det vara något stort problem? Vidare är det ju även uppenbart att jag med flera vid verifieringen har angett den insatta summan i svenska kronor och att det har fungerat trots att vi har angett att våra bankkonton är i USD.

 

För övrigt så tycker jag att du är jättetuff. Lycka till på raketforskarutbildningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller fråga Neteller vilken valuta du ska skriva in.

 

Det här är ju också ett jäkligt bussigt råd. Om man har uppgett till Neteller att ens BANKKONTO är ett dollarkonto och sen ringer och frågar vilken valuta man ska skriva in så kan man lika gärna ringa och säga nåt i stil med:

 

"Hej jag ljög. Mitt bankkonto är inte alls ett dollarkonto. Förlåt, jag ska genast börja pröjsa era dyra växlingsavgifter."

 

Att lägga till att man inte är den vassaste kniven i lådan är överflödigt då det framgår ganska tydligt.

Det finns ju uppenbarligen personer som kontaktat Neteller och fått dem att ändra utbetalningsvaluta från SEK till USD, så varför skulle det vara något stort problem? Vidare är det ju även uppenbart att jag med flera vid verifieringen har angett den insatta summan i svenska kronor och att det har fungerat trots att vi har angett att våra bankkonton är i USD.

 

För övrigt så tycker jag att du är jättetuff. Lycka till på raketforskarutbildningen.

 

Jo, men det är ju att krångla till det bra jävla mycket i onödan.

 

Nej det fungerar givetvis inte att skriva in summan i svenska kronor då man har angett dollar, eftersom man oftast får över en krona när man angett dollar och det går inte att skriva in.

 

Ni som inte vet/inte kan läsa/vill jävlas/wahtever kan väl bara stanna ute från dessa trådar. Ingen vill ha era råd. Vi skiter i om "det fungerar bra för er".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det uppstod ett fel vid behandlingen av din begäran.

 

Tyvärr överensstämmer angivet insättningsbelopp inte med våra anteckningar. Du kan göra ytterligare ett 2 försök innan NETELLERs säkerhetsprocedurer utestänger dig från systemet. Se till att du anger exakt belopp för insättningen.

 

Opppps! testade 0.4$ men var inte rätt.. måste jag ringa banken eller hur ska jag göra!??? någon som vet??

 

Ring banken istället för att chansa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det fungerar givetvis inte att skriva in summan i svenska kronor
Vi skiter i om "det fungerar bra för er".

:roll:

 

Vi som i du eller? Låt trådskaparen få svara för sig själv. Jag och flera andra har svarat hur vi gjorde. Om de svaren sedan inte stämmer överens med din världsbild så synd om dig.

 

Vi som i vi som vill göra det rätt och har kolla på hur det ska göras. Det är inte synd om mig, det är synd om trådskaparen som ni lurar, samt er själva för att ni inte kan inse att ni har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul tråd :shock:

 

Om man angett sitt konto i Dollar så ska givetvis oxå beloppet vara i Dollar.

Summan som sätts in är mindre än $1 därav kan man bara fylla i 0,xx

 

Har man valt kontot i sek kan man skriva in x,xx i verifieringsrutan.

observera att summan på det svenska kontot anges i sek.

 

Efter som det är en insättning från utlandet så brukar banken skicka ut en kreditavi (credit advice) kommer nån dag efter att pengarna sitter på kontot.

 

KOLLA PÅ AVIN där framgår exacta beloppet

Knappa in det i ver rutan på NeTeller.

 

over and out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett jävla pådrag det har varit här då!

 

Nu ska jag säga allt jag har gjort!

 

 

 

Fick in saldot på mitt bankkonto igår såg att det var 2,94 SEK Ändrade det till USD och det blev $0.4.

 

Logga in på NETeller skrev in $0.4 och så kom ett felmeddelande upp :?

 

Gick in på Forumet för att få hälp och tänkte att jag väntar tills imorgon och ringer banken och hör vad beloppet var!

 

Idag fick jag ett brev från banken där det står att det insatta beloppet var $0.4 alltså samma som jag skrev in, då det kom upp ett felmeddelande! :shock:

 

Hmmmm!! tänker jag och tar kontakt med NETellers live-support!

 

De frågar om vilken valuta mitt bankkonto är i och jag svarar ärligt att det är i SEK men reggat som USD på NETeller. Han säger då att jag måste updatera det till SEK genom att ringa NETeller.

 

Hur fan ska jag göra nu då???

 

Sedan går det inte ringa det angivna numret fårn min mobil :-o

 

 

Någon som kan ge mig bra tips denna gång?

 

Ska jag ringa NETeller och ändra kontot till SEK som supporten sa.??

 

Ska jag skriva in beloppet i sek alltså 2,94 om det äns går att skriva in 2,94 eftersom det står $0.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja nu har du ju gjort bort dig lite. Nu måste du ju ringa och ändra ditt konto till SEK och betala dyra avgiter. Du kan ju kanske chansa en sista gång.

 

Skrev du 0.40 eller 0.4? Kan kanske vara det som är fel, vet faktiskt inte. Kan det vara så att banken avrundade summan åt något håll? Ex. 0.39?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja nu har du ju gjort bort dig lite. Nu måste du ju ringa och ändra ditt konto till SEK och betala dyra avgiter. Du kan ju kanske chansa en sista gång.

 

Skrev du 0.40 eller 0.4? Kan kanske vara det som är fel, vet faktiskt inte. Kan det vara så att banken avrundade summan åt något håll? Ex. 0.39?

 

Ska ringa banken nu. Säger dom 0.4 så reggar jag väl om kontot till SEK bättre det än att de låser kontot :roll:

 

Jag skrev in 0.4 ser jag nu.. Men kan knappas tänka mig att det är det som är felet.

 

Men man har bara 2försök va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringt banken nu. Och det ända de kan få fram är $0.40!

Ska jag våga mig på att skriva in $0.40 skrev ju trots allt $0.4 den gången de uppkom ett felmeddelande :?

Ja, det tycker jag absolut att du ska göra. Om du har skrivit $0.4 istället för $0.40 så är det med största sannolikhet det som är felet. Du måste antagligen ange beloppet i rätt format, dvs med 2 decimaler.

 

Den här tråden är förövrigt tragisk (inte riktat mot dig, Slow_fox).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Puuhhhh!!!

 

Nu är det klart!! Reggade kontot precis det som var fel var att jag angav med fel decimaler!

 

Skrev $0.40 och vips så blev kontot uppdaterat och inte låst!

 

:lol::lol:

 

Undra vad som hade hänt om jag gjorde som några sa att skriva in beloppet i SEK :?:?

 

Nåja! Nu är det iaf löst. Hoppas tråden kan vara till nytta för någon annan förvirrad person :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får väl se vem som hade rätt sen...

 

Ja, vem var det egentligen? Hoppas folk kan ta lärdom av den här tråden och sluta svara på frågor som dom inte har en aning om. Man är inte häftig för att man har många inlägg eller framstår som man kan allting, låt istället någon som vet säkert svara då det kan få negativa konsekvenser för trådskaparen om han lyssnar på er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får väl se vem som hade rätt sen...

 

Ja, vem var det egentligen? Hoppas folk kan ta lärdom av den här tråden och sluta svara på frågor som dom inte har en aning om. Man är inte häftig för att man har många inlägg eller framstår som man kan allting, låt istället någon som vet säkert svara då det kan få negativa konsekvenser för trådskaparen om han lyssnar på er.

 

Det var du och Fisher som hade rätt, det såg jag också nu, tack för att du klargjorde det. Man skulle skriva i dollar och inte kronor som jag hade gjort, så jag hade fel, ni hade rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

asså fyfan, nu lackar jag. Har gjort precis som OP alltså angett mitt konto i dollar för att få lindrigare avgifter, men nu när jag ringer skandia och fråga vad mina 3.18 insatta kronor var från början i dollar så säger de att de inte kan se det :S:S hur fan kan banken inte veta hur mycket jag fick insatt, jävla sattyg dett. Om det är någon som har ett tips på en sida men dollarkurser från 04/01 så skulle jag vara tacksam, eller om nån har ett annat sätt att lösa detta på. Vill inte ända till SEK 8<<<

 

EDIT: ojdå, var en rätt gammal tråd + att detta är lite OT men det får gå ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asså fyfan, nu lackar jag. Har gjort precis som OP alltså angett mitt konto i dollar för att få lindrigare avgifter, men nu när jag ringer skandia och fråga vad mina 3.18 insatta kronor var från början i dollar så säger de att de inte kan se det :S:S hur fan kan banken inte veta hur mycket jag fick insatt, jävla sattyg dett. Om det är någon som har ett tips på en sida men dollarkurser från 04/01 så skulle jag vara tacksam, eller om nån har ett annat sätt att lösa detta på. Vill inte ända till SEK 8<<<

 

EDIT: ojdå, var en rätt gammal tråd + att detta är lite OT men det får gå ändå

 

http://www.riksbanken.se

 

-> statistik

-> räntor och valutakurser

 

Sen hittar du det nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...