Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Satte mig just ner på bordet och har inga reads på fi. Jag sätter honom på två höga kort och väljer att syna med 57s. På brädan som kommer vet jag att jag leder och synar. På turn får jag upp tvåparet och han bettar ut, jag synar.

Vad sätter ni honom på här? Jag väljer att vilja syna ner handen då jag sätter honom på JJ-AA / AK / KQ. Sedan på river ligger stegen på bordet som men färgdraget ligger ute.

Potten är $18 och jag har $17 kvar att syna, dvs hela min stack för en bräda som ligger ute. Vad tar ni för beslut?

Borde jag slagit om på turn?

Borde jag foldat på river?

Ha i åtanke att det är nl25 också.

Bör han ha

***** Hand History for Game 5349211399 *****

$25 NL Texas Hold'em - Tuesday, October 10, 12:52:18 ET 2006

Table Table 107936 (No DP) (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: asathananth ( $42.66 )

Seat 2: TheChecker6 ( $66.31 )

Seat 5: Belsebub70 ( $8.88 )

Seat 6: pallokala_ ( $25.90 )

Seat 4: hedddis ( $26.30 )

Seat 3: iceclimber2 ( $16.90 )

asathananth posts small blind [$0.10].

iceclimber2 posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to hedddis [ 5h 7h ]

hedddis calls [$0.25].

Belsebub70 folds.

pallokala_ calls [$0.25].

asathananth raises [$1.10].

iceclimber2 folds.

hedddis calls [$0.95].

pallokala_ folds.

** Dealing Flop ** [ 7c, 9s, 6c ]

asathananth bets [$2].

hedddis calls [$2].

** Dealing Turn ** [ 5s ]

asathananth bets [$6].

hedddis calls [$6].

** Dealing River ** [ 8s ]

asathananth bets [$17].

hedddis (?)

Postad
Satte mig just ner på bordet och har inga reads på fi. Jag sätter honom på två höga kort och väljer att syna med 57s. På brädan som kommer vet jag att jag leder och synar. På turn får jag upp tvåparet och han bettar.

Jag hade höjt först in om jag skulle spela handen. Sen sätter du honom på två höga kort och vet att du leder. Hur hade fi spelat annorlunda med överpar/högre par/set? Vad får dig att tro att du leder? Om du nu är så säker på att du leder, varför höjer du inte?

Din hand är jättesvag på turn, det finns jättemånga kort du inte vill se på river. Det bästa är nog att göra din hand till bluff och höja här.

Vad sätter ni honom på här? Jag väljer att vilja syna ner handen då jag sätter honom på JJ-AA / AK / KQ. Sedan på river ligger stegen på bordet som men färgdraget ligger ute.

Potten är $18 och jag har $17 kvar att syna, dvs hela min stack för en bräda som ligger ute. Vad tar ni för beslut?

För att din syn ska vara korrekt på river, måste potten splittas mer än 2/3 av gångerna. Tror knappast så är fallet, han donkar knappast pott på river med annat än en bättre hand än brädan.

Postad
Jag hade höjt först in om jag skulle spela handen. Sen sätter du honom på två höga kort och vet att du leder. Hur hade fi spelat annorlunda med överpar/högre par/set? Vad får dig att tro att du leder? Om du nu är så säker på att du leder, varför höjer du inte?

Din hand är jättesvag på turn, det finns jättemånga kort du inte vill se på river. Det bästa är nog att göra din hand till bluff och höja här.

Jag tror att jag leder efter att fi höjt 4xbb preflop, ur position, för att sedan cbetta på floppen. Med min syn preflop kanske han inte sätter mig på att ha träffat på den brädan. Han får syn och måste följa upp på turn men jag känner att jag gjorde misstaget här att inte slå om. Med min read och alla världens möjliga drag borde jag slagit om ($16-18) på turn.

Sedan är det väl bara att hoppas att fi förstår oddsen i att syna med ett av de två flushdragen? Eller?

För att din syn ska vara korrekt på river, måste potten splittas mer än 2/3 av gångerna. Tror knappast så är fallet, han donkar knappast pott på river med annat än en bättre hand än brädan.

Här har du väl rätt till ungefär 100%. Och nej, även om det är nl25 har han väl med största sannolikhet mig slagen på rivern (med färgdrag ute och 8 till kort som slår mig) och varesig det är steal eller inte borde jag kanske bara foldat och laddat om inköpet och levt vidare?

Jobbig hand att börja sessionen med var det iaf! Kan posta resultatet om det inte blir någon mer diskussion.

Postad

Det där med att syna $18 för att vinna $9 är sällan en bra idé. Han frirullar ju dina synhänder totalt här.

Tyvärr så lär du ju inte ha så många händer i din HD som är bättre än brädan här, så det är en knepig situation.