Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har en fråga som borde passa i denna tråd.

Har spelat hold'em i ca: 3 månader, spelar just nu på NL 0.1/0.2 på prima med en BR på ca:1500.

Planerar att bonushora lite samt stanna på denna nivå yttliggare en månad för att få upp BR till minst 3000.

Har funderingar på vad nästa steg skulle vara och undrar vad skillnaden är mellan 0.25/0.5NL på Prima (50$ stack) och 0.25/0.5NL på Party(25$). Dels i BR men även spelmässig. Kollade på http://www.bonuswhores.com där dom sätter en Grade på varje limit men förstår inte hur Graden skall tolkas. Några råd skulle sitta fint

Postad

Prima's 0.05/0.10 är väl en bra början, alternativt 0.10/0.20-borden om du är säker på att vinna samt ta en större risk :)

Jag spelar på 0.05/0.10-borden och tjänar $6.38/h i snitt (2 bord samtidigt). Är väl ingen bra "lön" direkt men för att vara såpass låg nivå så är jag nöjd, samt att jag är en fattig student och för mig är detta stora pengar :)

Postad

Alltså jag började med en BR på $50 och började då köra 0,25-0,5 FL spel och nu ligger jag på $118 ungefär någon månad senare. Spela bara tight om du har en liten BR så går det ju bra. Sen när du får upp en liten större BR så kan du ju alltid köra lite mer vågat på samma nivå eller ett snäpp högre.

Jag tar alltid bara med mig $25 in till ett 0,25-0,5 bord, och $35 till ett 0,5-1 bord. Har aldrig förlorat hela den summan, så det finns egentligen ingen anledning att göra det heller i min mening!

Postad
RaMz, om du fortfarande undrar hur du ska börja din bonushorings-karriär är det bara att PM'a till mig, fick nyligen tag på en skitbra guide till just det.

RaMz's inlägg är gammalt och me tanke på att han vann $92k på stars-touren så tror jag han klarar sig från bonushoreri ;)

Postad
RaMz, om du fortfarande undrar hur du ska börja din bonushorings-karriär är det bara att PM'a till mig, fick nyligen tag på en skitbra guide till just det.

RaMz's inlägg är gammalt och me tanke på att han vann $92k på stars-touren så tror jag han klarar sig från bonushoreri ;)

Frågan kan ju vara berättigad ändå då jag kan tänka mig att många andra sitter i samma situation.

Postad

Frågan kan ju vara berättigad ändå då jag kan tänka mig att många andra sitter i samma situation.

Precis, vore trevligt om du kunde posta länk till den, eller lägga upp den nån stanns om det är ett dokument.

Postad

Eftersom det börjar bli riktigt mycket snack om BW i BR-tråden så delar vi av lite.

Tänkte att man även i framtiden kan tipsa om bra bonustrådar hos BW i denna tråd, så slipper vi få massor av BW frågor i alla möjliga trådar.

Enjoy! :)

- QoS