Juzam Postad 21 Januari , 2005 Rapport Postad 21 Januari , 2005 Hur ofta slowplayar ni den? Där jag spelar för nuvarande slowplayas AA och KK för det allra mesta. Själv gör jag det sällan. Just för att man kan ta bättre betalt på en kass flop om man höjt preflop. Alla inlägg välkomna. Citera
Sargon Postad 22 Januari , 2005 Rapport Postad 22 Januari , 2005 Slowplayar i princip aldrig aa, det ska nog inte du gör speciellt ofta heller, raisa upp den minst 4 gånger storblind. slowplayar du den , typ limpar in så riskerar du två dåliga saker dels att du inte får ut speciellt mycket för den. Samt att du förlorar massa på den genom att folk får tvåpar triss färg eller nåt annat jobbigt. Saken är den att ju fler kort som kommer ut ju mer sannorlikt är det att ditt aa inte är bästa handen eftersom det främst är triss som man kan hoppas på vilket inte händer så ofta. låt folk betala för att se fler kort. jag brukar dock spela aa samma som tex ak eller jj fram till turnen med skillnaden att jag inte reraisar nån med ak, och jj. tex om jag spelar 0,25-0,5 höjer jag både ak och aa med 2, sen bettar jag 70-80% av potten i princip vad som än kommer. Förutsatt med ak att det inte är allt för mycket folk med tex 3 stycken är kanske för många att "bluffa" med ak. Citera
ades_va Postad 22 Januari , 2005 Rapport Postad 22 Januari , 2005 Beror på vad du menar med SH. 2-3 handed så föredrar jag nog att vara lite deceptive, men 4+ så är det bara att smälla på med hela kavalleriet. Helst All-in pre-flop! Citera
jon2 Postad 22 Januari , 2005 Rapport Postad 22 Januari , 2005 Du ska ha mkt tur om du kan lyckas med dit slowspelande och "trapa" nån med AA sällan man får bra betalt i en ohöjd pott mot nån annan med bara ett par. Citera
Quasi Postad 26 Januari , 2005 Rapport Postad 26 Januari , 2005 Beror på vad du menar med SH.2-3 handed så föredrar jag nog att vara lite deceptive, men 4+ så är det bara att smälla på med hela kavalleriet. Helst All-in pre-flop! Självklart vill man få in degen pre-flop med AA men detta sker ju dock väldigt sällan. Hur menar du att man skall gå tillväga när du skriver helst AI pre-flop? Ska man chansa någon gång ibland, i sen position med många limpers, att ställa in och hoppas på syn eller är detta ett slöseri med en så bra hand? Citera
ades_va Postad 27 Januari , 2005 Rapport Postad 27 Januari , 2005 Om det är bet-raise innan dig så får du bra läge, eller om nån bettar stort före dig, alternativt raisar dig. I SH är det nästan bättre att bara syna ned dem i dessa fall och hålla sin hand lite dold. Citera
Recommended Posts