Macaronis Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Postad 9 Oktober , 2006 Har legat lite på latsidan vad det gäller spelandet den senaste veckan och tänkte därför sätta upp ett tidsmål varje månad på hur många timmar jag ska spela. Om jag tex vill spela 100 timmar per månad, hur mäter jag och följer detta smidigast? Går ju alltid att kolla manuellt och skriva ner, men är nog för slarvig för att det där ska fungera bra. Det jag funderar är att köpa någon typ av stoppur vid sidan av datorn och använde mig av, men känns inte heller helt optimalt. Den bästa lösningen vore nog ett program för tidsmätning, gärna som loggar så jag kan se klart och tydligt hur jag ligger till för månaden och även för specifika dagar. Om någon känner till ett smidigt och bra program eller har någon annan smart idé för detta vore jag tacksam! Citera
Macaronis Postad 9 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 9 Oktober , 2006 Du kör inte PT redan? Jo det använder jag. Citera
Plala Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Postad 9 Oktober , 2006 PT mäter ju speltid på borden. Blir ju mera tid om du spelar fler bord. Om du ska mäta din egen speltid kan du använda excel. Ctrl+shift+: för tid och Ctrl+shift+; för datum. Skriv sedan starttider i kolumn A och sluttider i kolumn B Sedan kan du ha kolumn C för autoräkning av speltid. Citera
Macaronis Postad 9 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 9 Oktober , 2006 PT mäter ju speltid på borden. Blir ju mera tid om du spelar fler bord. Om du ska mäta din egen speltid kan du använda excel. Ctrl+shift+: för tid och Ctrl+shift+; för datum. Skriv sedan starttider i kolumn A och sluttider i kolumn B Sedan kan du ha kolumn C för autoräkning av speltid. Ja det är en lösning. Ska exprimentera lite. Citera
eurythmech Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Postad 9 Oktober , 2006 PT mäter ju speltid på borden. Blir ju mera tid om du spelar fler bord. Om du ska mäta din egen speltid kan du använda excel. Ctrl+shift+: för tid och Ctrl+shift+; för datum. Skriv sedan starttider i kolumn A och sluttider i kolumn B Sedan kan du ha kolumn C för autoräkning av speltid. Alltså...PT mäter verklig tid också... Citera
ahlberg Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Postad 9 Oktober , 2006 och vart hittar man den verkligen tiden? Citera
Macaronis Postad 9 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 9 Oktober , 2006 Vart ser jag hur många minuter och timmar jag har spelat under en session? Under session notes hittar jag nåt, men där listas bara varje bord var för sig. Känns ju ruskigt jobbigt om jag får skriva in bord för bord när jag spelar många och desutom på olika sajter samtidigt. Någon smidigare lösning? Citera
y0 Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Postad 9 Oktober , 2006 Kryssa i show true hourly win rate (till höger under sessions-fliken). Citera
Macaronis Postad 9 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 9 Oktober , 2006 Kryssa i show true hourly win rate (till höger under sessions-fliken). Verkade inte hjälpa.. Citera
y0 Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Postad 9 Oktober , 2006 Aha, du menade för varje session. Om du filtrerar för specifik dag och har i "show true hourly" så räknar den ihop antalet timmar/minuter du spelat. Om du spelar flera sessioner och vill ha längd på varje får du anteckna vartefter tror jag. Citera
Gyre Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Postad 9 Oktober , 2006 Kryssa i show true hourly win rate (till höger under sessions-fliken). Verkade inte hjälpa.. Du vill ha reda på hur många timmar du har spelat under den tidsperioden du har inställt i PT? Då ska det stå under sessionen notes när du kryssar i "Show true Hourly.. bla bla" som finns uppe i högra hörnet av "mittenrutan". Sen står det i andra kolumenen i raden som läggs till i rutan. Citera
ahlberg Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Postad 9 Oktober , 2006 När man klickar på "Session Notes/More Detail...", är hours played korrekt även om man kör massvis med bord? Citera
Macaronis Postad 9 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 9 Oktober , 2006 Tråden gick lite off-topic tyvärr. Frågan är fortfarande hur jag smidigast gör en tidsmättning över mina sessioner över en månad? Citera
morberg Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Postad 9 Oktober , 2006 Tråden gick lite off-topic tyvärr. Inte ett dugg, det mesta är on-topic. Frågan är fortfarande hur jag smidigast gör en tidsmättning över mina sessioner över en månad? Det står i svaren ovan: använd pokertracker. Sortera ut datum från månadens start. Klicka i "Show true hourly win rate". Klart. Citera
Recommended Posts