Gå till innehåll

Poker + kärlek = ..?


Shahin86

Recommended Posts

Jag återkommer nog med svar imorgon eftersom att jag är för trött nu och dessutom är frågorna obesvarbara. Men jag vill ändå påpeka:

 

Riktigt bra frågeställning och ett intresant ämne

 

Riktigt bra skrivet, både meningsfullt och underhållande

 

Lycka till med kärleken Shahin, och pokern med för den delen :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Varför finns det ingen pokerspelare som verkar ha en partner som dom verkligen älskar?"

 

det finns det, jag och min partner älskar verkligen varandra, är typ soulmates, att jag är pokerspelare känns mindre viktigt i det stora hela

 

"Hur behandlar ni det hela? Vad gör man om hon vill att man ska sluta spela? Kärlek är viktigare än pengar, men är kärleken evig? "

 

har aldrig hamnat i denna sitts, menar hon att du ska sluta för alltid? eller menar du vissa tillfällen?

 

hittar du en BRA tjej tror jag inte du kommer få några problem med att kombinera poker/tjej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag återkommer nog med svar imorgon eftersom att jag är för trött nu och dessutom är frågorna obesvarbara. Men jag vill ändå påpeka:

 

Riktigt bra frågeställning och ett intresant ämne

 

Riktigt bra skrivet, både meningsfullt och underhållande

 

Lycka till med kärleken Shahin, och pokern med för den delen :P

 

Vilken är viktigast o lycka till med då?

 

Jag slutade i princip spela poker en period, sen stack hon iallafall. Dra lärdom :)

 

Det var alltså inte värt det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Varför finns det ingen pokerspelare som verkar ha en partner som dom verkligen älskar?"

 

det finns det, jag och min partner älskar verkligen varandra, är typ soulmates, att jag är pokerspelare känns mindre viktigt i det stora hela

 

"Hur behandlar ni det hela? Vad gör man om hon vill att man ska sluta spela? Kärlek är viktigare än pengar, men är kärleken evig? "

 

har aldrig hamnat i denna sitts, menar hon att du ska sluta för alltid? eller menar du vissa tillfällen?

 

hittar du en BRA tjej tror jag inte du kommer få några problem med att kombinera poker/tjej

 

Jag vet inte i vilken utsträckning du spelar. Jag menar, hatar o kalla det "proffs" men ser helst att du ska spela typ 7-8h/dag. Folket jag känner spelar så mycket så att det i princip inte finns tid för en flickvän.

 

Dessutom reser man mycket...

 

Finns kanske ingen "hon", och hon har inte nämnt något om det, men jag ställer mig frågan vad jag skulle göra för henne... Ibland funderar man på livet.

 

Intressant ämne, men det är lite olyckligt att du inleder med fyra direkt falska påståenden.

 

Den är brutalt vinklad för mitt välmående för tillfället. Tar probably bort allt sen, vem vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den jag har märkt är att de flesta tjejer inte kan se att en pojkvänn spelar poker som "jobb".

 

Med andra ord är det mycket bättre om man jobbar 40h/vecka på ett snabbköp och tjänar 100kr/h än att spela 40h/vecka och dra in 500$/h, eftersom du då sätter ett "spel" före henne och det går ju inte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Varför finns det ingen pokerspelare som verkar ha en partner som dom verkligen älskar?"

 

det finns det, jag och min partner älskar verkligen varandra, är typ soulmates, att jag är pokerspelare känns mindre viktigt i det stora hela

 

"Hur behandlar ni det hela? Vad gör man om hon vill att man ska sluta spela? Kärlek är viktigare än pengar, men är kärleken evig? "

 

har aldrig hamnat i denna sitts, menar hon att du ska sluta för alltid? eller menar du vissa tillfällen?

 

hittar du en BRA tjej tror jag inte du kommer få några problem med att kombinera poker/tjej

 

Jag vet inte i vilken utsträckning du spelar. Jag menar, hatar o kalla det "proffs" men ser helst att du ska spela typ 7-8h/dag. Folket jag känner spelar så mycket så att det i princip inte finns tid för en flickvän.

 

Dessutom reser man mycket...

 

Finns kanske ingen "hon", och hon har inte nämnt något om det, men jag ställer mig frågan vad jag skulle göra för henne... Ibland funderar man på livet.

 

 

jätteintressanta frågeställningar, kan berätta hur det är för mig..

 

(jag har spelat 120k händer sen 11 augusti, ca 2k händer per dag, det är inte 7-8 timmar, men fortfarande ganska mkt, många dagar spelar jag 8h+ men snittet dras ner av de dagarna jag inte spelar nått)

 

 

min tjej bor just nu några mil bort och pluggar på dagarna, vi träffas i princip varje helg och även lite i vekcna, jag har noll problem att hinna med pokern, så sattsa på ett distansförhållande!, även om man kanske pratat i telefon nån timmer per dag så hinner man att toknöta 7-8h utan problem, man hinner även spela på helgen..

 

som denna vecka, hon kom hit på lördagen klockan 10, lyckades spela nån timme innan hon kom (har "normalt" dygn nu och vaknade automatiskt klockan 08), när hon sminkade/duschade lyckades jag klämma in en timme till :)

 

på söndagskvällen(idag) åkte hon hem och jag kan fortsätta spela^^

 

 

men om man nu bor nära tjejen, kanske tom. tillsammans och hon vill hitta på saker varje dag..

 

man får lära sig att kompromissa, om hon pluggar/jobbar/har kompisar kan man alltid spela när hon pysslar med det, borde väl ta upp tillräcklgit många timmar per dag..

 

 

problem här är väl att man vill spela på kvällar/nätter, ett tag brukade jag somna klockan 06-07 varje dag (och hon kanske runt 24-01), då har man hela 5-6 timmar, sen sover man när hon är iväg på morgonen/dagen för att sen mysa ihop mot eftermiddan

 

 

sen måste man våga säga ifrån och förklara för henna att detta är mitt jobb, vissa, kanske tom. många kvällar kommer jag jobba, har hon någorlunda fantasi kommer hon inte ha svårt att spendera denna tid framför tv:n,böcker,filmer,plugg,kompisar,telefonprat,bada,jogga ja vad man nu gör när man är singel..

 

 

hur det blir när man reser mkt vet jag inte, själv dras jag inte till livepoker eller pokerturneringar, då reser jag hellre "på riktigt" och kommer bort från pokern helt

 

 

 

kombinera poker/tjej ska inte va något problem om tjejen är någorlunda förstående, men visst är man tvungen att kompromissa lite, men denna "lilla" kompromiss ska inte behöver äventyra hela förhållandet, om det gör det får det väl äventyra hela förhållandet tills man hittar ett förhållande där det inte gör det (vilket inte bör va svårt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den jag har märkt är att de flesta tjejer inte kan se att en pojkvänn spelar poker som "jobb".

 

Med andra ord är det mycket bättre om man jobbar 40h/vecka på ett snabbköp och tjänar 100kr/h än att spela 40h/vecka och dra in 500$/h, eftersom du då sätter ett "spel" före henne och det går ju inte!

 

nej nej kvinnor är helt omvända det går inte få dem fogliga, så är det bara, så det är bara gilla läget..:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att skriva mitt första inlägg...

 

Kan ju inte direkt säga att jag är någon storspelare, spelar mellan 2-6 tim/dag. åter till saken, bor tillsammans med min tjej, hon är inte så överförtjust i att jag spelar poker och att jag spelar de så ofta. Hon tycker ändå att de är helt okej att jag sitter i soffan och spelar. Allt i ett förhållande handlar ju om att kompromissa, t.ex om vi ska hyra en film nångång och jag verkligen vill spela poker så går vi ner och hyr en "tjej film" jag sätter mig brevid henne i soffan med datorn i knät och spelar samtidigt som hon kollar filmen.

 

Slusatsen är väl att det gäller att hitta en tjej som tycker att du betyder mer för henne än det du sysslar med, kallas kärlek. (skadar ju inte att köpa blommor eller dylikt lite då och då ibalnd ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken proffskarriär man än tittar på så är det så som du beskriver, man fokuserar 100% på sin proffskarriär (de människor som blir och lyckas som fotbollsproffs/pokerproffs/hockeyproffs etc. brukar alla ha den egenskapen, att de satsar till 100% och låter allt annat stå lite "on hold" tillsvidare.), detta då de flesta proffskarriärer har en bestämd tidsram, du lirar OFTAST inte proffsfotboll när du är 40 t.ex. Så de flesta väljer att tjäna så mycket de kan under sin karriär för att sedan ha hela andra halvan av livet att koncentrera sig på familj/kärleken osv. Då detta inte gäller poker så kan det vara en idé att ha ett gemensamt uttalat mål med pokerspelandet som man argumenterar fram tillsammans med sin respektive. Det blir nog lättare för dem att förstå då, t.ex. kortvariga målsättningar kan vara "om jag når månadsmålet denna månad åker vi till Egyptien i 2 veckor bara du och jag i vinter" osv. Samt långvariga mål, "jag sätter undan 20% av mina turneringsklonkar i ett hussparande till OSS" osv.

 

Vissa kan naturligtvis kombinera detta då de hittar en FÖRSTÅENDE flickvän och möjligen en något självständig sådan som ser och förstår vilken uppoffring det faktiskt är för dig att spela fotboll/poker/hockey hela dagarna för att trygga ER framtid. Jag tror det är ytterst svårt att kombinera en proffskarriär med ett "vanligt" liv och bibehålla samma kvalitet inom den idrott/sport man utövar. När jag lirade Handboll på Juniorlandslagsnivå så hann jag fan inte festa/plugga/vara med någon flickvän, och då var man 15 bast, kan bara tänka mig hur det hade varit om jag fortsatt och inlett en proffs karriär.

 

Kanske bara skriver en massa blaj, men jag känner med dig och känner igen mig i situationen, inte för att jag är pokerproffs utan för att jag tidigare hade ett jobb där jag jobbade 9-16h per dag beroende på var i Sverige jag var och hur mycket "pappersjobb" jag ahde på kvällen. Jag förstod att det skulle ta mycket tid men att jag tjänade därefter och tyckte det var värt det,det tyckte inte min dåvarande flickvän, jag fortsatte dock prioritera jobbet och skulle gjort samma val idag, om hon älskat mig och insåg att VARFÖR jag gjorde detta, att det inte var för mitt egna nöjes skull att inte umgås med henna så mycket som jag ville så hade det kanske funkat.

 

Lycka till Shahin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken proffskarriär man än tittar på så är det så som du beskriver, man fokuserar 100% på sin proffskarriär (de människor som blir och lyckas som fotbollsproffs/pokerproffs/hockeyproffs etc. brukar alla ha den egenskapen, att de satsar till 100% och låter allt annat stå lite "on hold" tillsvidare.), detta då de flesta proffskarriärer har en bestämd tidsram, du lirar OFTAST inte proffsfotboll när du är 40 t.ex. Så de flesta väljer att tjäna så mycket de kan under sin karriär för att sedan ha hela andra halvan av livet att koncentrera sig på familj/kärleken osv. Då detta inte gäller poker så kan det vara en idé att ha ett gemensamt uttalat mål med pokerspelandet som man argumenterar fram tillsammans med sin respektive. Det blir nog lättare för dem att förstå då, t.ex. kortvariga målsättningar kan vara "om jag når månadsmålet denna månad åker vi till Egyptien i 2 veckor bara du och jag i vinter" osv. Samt långvariga mål, "jag sätter undan 20% av mina turneringsklonkar i ett hussparande till OSS" osv.

 

Vissa kan naturligtvis kombinera detta då de hittar en FÖRSTÅENDE flickvän och möjligen en något självständig sådan som ser och förstår vilken uppoffring det faktiskt är för dig att spela fotboll/poker/hockey hela dagarna för att trygga ER framtid. Jag tror det är ytterst svårt att kombinera en proffskarriär med ett "vanligt" liv och bibehålla samma kvalitet inom den idrott/sport man utövar. När jag lirade Handboll på Juniorlandslagsnivå så hann jag fan inte festa/plugga/vara med någon flickvän, och då var man 15 bast, kan bara tänka mig hur det hade varit om jag fortsatt och inlett en proffs karriär.

 

Kanske bara skriver en massa blaj, men jag känner med dig och känner igen mig i situationen, inte för att jag är pokerproffs utan för att jag tidigare hade ett jobb där jag jobbade 9-16h per dag beroende på var i Sverige jag var och hur mycket "pappersjobb" jag ahde på kvällen. Jag förstod att det skulle ta mycket tid men att jag tjänade därefter och tyckte det var värt det,det tyckte inte min dåvarande flickvän, jag fortsatte dock prioritera jobbet och skulle gjort samma val idag, om hon älskat mig och insåg att VARFÖR jag gjorde detta, att det inte var för mitt egna nöjes skull att inte umgås med henna så mycket som jag ville så hade det kanske funkat.

 

Lycka till Shahin.

 

Och hon ser det som att om DU älskade henne skulle du prioritera henne och då hade det funkat. Det finns alltid två som kan använda älskakortet (=

 

Jag har satsat 100% på pokern, jag har spelat MINST 7-8h/dag i snitt. 24timmars-sessioner är mer vanliga än ovanliga. Spela live 48h utan sömn tillhör också vardagen. Ju mer jag tänker på tiden spenderad desto sjukare tycker jag att det är.

 

Innan så gick det mycket väl att kombinera men i dagsläget är det nästan omöjligt. Jag skulle definitivt sluta spela för min "soulmate", men man vet ju inte vem det är.

 

Om man satsar på kärleken istället för pokern och det tar slut ett halvår senare känns det ju snopet, men om man spelar poker o bustar om ett halvår OCH går miste om sin eventuella livskamrat...

 

Skit i bustandet, du spelar poker och drar in en mijon men går miste om din livskamrat för hon kände sig orättvist behandlad. Man lever bara det här livet en gång, man kanske ska prioritera...

 

Det finns för mycket om o men för o ha en vettig diskussion kanske, jag vet inte ens varför jag skrev den här tråden.

Brukar inte göra sånt, vet inte vad jag vill ha för respons heller.

 

Jag är nog bara för trött, dags o sova...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att mitt ex var helt störd i kupan, det underlättade mitt val ;) Dock så är vi alla olika och jag personligen skulle inte välja bort en "proffs" karriär inom något område för en tjej. Love comes and goes. Jag tror inte på "soulmate" jag tror att det finns MÅNGA som skulle kunna betecknas som soulmate. Frågan är bara vem av alla dessa man råkar stöta på och när. Kärlek är lätt, livet är svårt. Många som inte håller med antagligen, men vi är ju alla olika och har olika prioriteringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ju mer jag tänker på tiden spenderad desto sjukare tycker jag att det är.

 

:)

 

 

känner igen det där ibland, men tiden känns inte helt bortkastad, när jag tänker tillbaka på hur sjukligt många timmar jag slängt bort på olika onlinespel mår jag mkt sämre..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju stor skillnad mellan gamla proffs och dagens skörd. Innan var man ju tvungen att lägga mycket tid på resor och spela på oresonliga tider vilket så klart gör det väldigt svårt att få ihop ett förhållande. Koppla detta med att de flesta är speltorskar, att poker leder till stora känslosvängar samt innebär stor osäkerhet, och inte kan få ihop en säker karriär så är det inte så svårt att förstå att de har svårt att få ihop ett stadigt förhållande.

 

Vilken vettig tjej skulle vilja ha dem egentligen?

 

Tänk er själva att ha en flickvän som reser runt, lägger jättemånga timmar av dygnet framför datorn på något ni inte förstår och helt slumpmässigt är sur eller glad pga andra saker ni inte förstår.

 

Varför är inte dessa möjliga att blanda samman?

Varför måste man alltid välja?

Det måste man vill inte, men man måste ju umgås med andra en pokerspelare för att ha en hygglig chans att träffa en tjej. För att sen få ett långsiktigt förhållande att funka så måste ju vardagen vara samspelt samt att man kan visa att man har lite ambitiösare framtidsplaner än att bara spela spel hela dagarna.

 

Så en ung pokerspelare som är villig att anpassa sitt spel så att det inte påverkar förhållandet negativt* och dessutom ser till att faktiskt träffa olika tjejer* borde ha god möjlighet att få ett bra förhållande. Och så är det ju bra om man kan visa lite stabilitet och framförhållning*.

 

Vilken är viktigast o lycka till med då?

Kärleken är överlägset viktigast. Ditt familjeliv betyder mycket mer för hur du kommer må än hur mycket pengar du tjänar eller statusen i din karriär. Det är faktiskt rätt vetenskapligt belagt.

 

Dessutom reser man mycket...

Resandet finns det ju ingen vettig ekonomisk anledning till. Det är ju nätpoker pengarna ligger i än så länge. Och så länge du lägger de där 7-8 timmarna medan hon jobbar/pluggar/whatever så bör det ju inte vara ett problem.

 

Det är dock ett stort problem att du bara umgås med pokerfolk. Finns ju inte direkt mycket flickvänsmaterial där. Plugga lite eller något som omväxling, eller lägg helt enkelt de närmaste åren på pokerkarriären och leta flickvän sen.

 

Med andra ord är det mycket bättre om man jobbar 40h/vecka på ett snabbköp och tjänar 100kr/h än att spela 40h/vecka och dra in 500$/h, eftersom du då sätter ett "spel" före henne och det går ju inte!

De har ju i stort sett rätt. Poker är väldigt osäkert och är mycket troligare än ett vanligt jobb att ta uppmärksamhet från henne.

 

En kille som jobbar på ICA kommer knappast sitta uppe vid datorn hela kvällen av jobbanledningar eller vara sur för att han tappat 50 000 på jobbet dagen innan.

 

 

* Alltså, inte spela på nätterna och inte snacka spel med tjejen.

 

* Dvs träffa andra än pokernördar.

 

* Ett riktigt jobb och utbildning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...