PeO Postad 8 Oktober , 2006 Rapport Postad 8 Oktober , 2006 Players: HERO (700,00 in seat 2) Fisk1 (2500,00 in seat 4) Fisk2 (2900,00 in seat 6) Fisk3 (2400,00 in seat 7) Fisk4 (1500,00 in seat 9) Dealer: Fisk1 Small Blind: Fisk2 (50,00) Big Blind: Fisk3 (100,00) HERO was dealt: 9c - 9d Fisk4 Raise (400,00) HERO ?? Citera
chrajl Postad 8 Oktober , 2006 Rapport Postad 8 Oktober , 2006 Va? Är det ett ens en fråga på vad man ska göra här? 5 spelare, du är enormt shortstackad och hittar 99? Finns väl bara en sak att göra? Eller är det jag som är utvecklingsstörd? Citera
PeO Postad 8 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 8 Oktober , 2006 Va? Är det ett ens en fråga på vad man ska göra här? 5 spelare, du är enormt shortstackad och hittar 99? Finns väl bara en sak att göra? Eller är det jag som är utvecklingsstörd? Om du är utvecklingsstörd eller inte kan jag ej svara på. Dock är vi ej först in i potten och som bäst uppe mot överkort och 50/50 situation. Dessutom har vi storstackar bakom oss. Kanske bättre att ställa först in med sämre hand och plocka blinds. I en SnG ska man ju följa gapprincipen slaviskt. Men visst, reraise all-in är väl det enda rätta i denna situation. Citera
Skanke Postad 8 Oktober , 2006 Rapport Postad 8 Oktober , 2006 Lite lite marker för dig att inte ställa in med nu, du måste sno mycket om du ska livnära dig på det nu. Hade ni haft lika mycket skulle jag nog foldat beroeende på vilken "state of mind" jag var i... Citera
eurythmech Postad 8 Oktober , 2006 Rapport Postad 8 Oktober , 2006 Beror väl på fi, men är nog ett vik oftast. Citera
chrajl Postad 8 Oktober , 2006 Rapport Postad 8 Oktober , 2006 Va? Är det ett ens en fråga på vad man ska göra här? 5 spelare, du är enormt shortstackad och hittar 99? Finns väl bara en sak att göra? Eller är det jag som är utvecklingsstörd? Om du är utvecklingsstörd eller inte kan jag ej svara på. Dock är vi ej först in i potten och som bäst uppe mot överkort och 50/50 situation. Dessutom har vi storstackar bakom oss. Kanske bättre att ställa först in med sämre hand och plocka blinds. I en SnG ska man ju följa gapprincipen slaviskt. Men visst, reraise all-in är väl det enda rätta i denna situation. Njäe, kanske lite svårt för dig att svara på. Men med de givna stackarna tycker nog jag att det är dags att köra. Vilken nivå är det förresten? Du har ju bara 5,5BB efter blindsen som du inte är långt ifrån, kan man verkligen vika i det här läget? Citera
Myssion Postad 8 Oktober , 2006 Rapport Postad 8 Oktober , 2006 Beror väl på fi, men är nog ett ställ oftast. Citera
eurythmech Postad 8 Oktober , 2006 Rapport Postad 8 Oktober , 2006 Beror väl på fi, men är nog ett ställ oftast. Hmm kanske det, blir bara så konfunderad av betstorleken. Jag som inte brukade bli det Citera
PeO Postad 8 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 8 Oktober , 2006 Vilken nivå är det förresten? Låg inköpsnivå. Citera
vetgirig Postad 8 Oktober , 2006 Rapport Postad 8 Oktober , 2006 Enkelt ställ. Dags att dubbla upp eller åka ut. Citera
Recommended Posts