Matte_Maiden Postad 8 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2006 Har två frågor som jag undrar över. Lägger tråden här eftersom det är smidigare med en tråd i stället för två separata på olika delar av forumet. 1. Ponera att man vinner en EPT-satelit och sedan klonkar. Skattar man då eftersom man vann inköpet på Stars? 2. Är åldersgränsen på FTP 21 år, eller har jag bara missuppfattat det när jag tänkte regga mig? Tack på förhand. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 8 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2006 Endast 21 för amerikaner som jag förstått det hela. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 8 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2006 1. Ja, i teorin 2. 21 år om du är jänkare, 18 år om du är svensk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svinto Postad 8 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2006 1. Ponera att man vinner en EPT-satelit och sedan klonkar. Skattar man då eftersom man vann inköpet på Stars? Det rimliga verkar vara att du skattar för värdet av de vinster du gjort på Stars, alltså inköpet till EPT-tävlingen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 8 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2006 1. Ja, i teorin Nej. Du skattar för satellitvinsten, inte för eventuell EPT-klonk. Satelliten ska du skatta för oavsett hur det går i huvudtävlingen (återigen, i teorin) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 8 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2006 Ja det var det jag menade (men inte vad han frågade). Det är inget fel på mitt svar, det var bara det att det var fel fråga jag svarade på... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matte_Maiden Postad 8 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 8 Oktober , 2006 Tack för svaren. Det var klonken i EPT-tuneringen jag syftade på, inte sateliten. Var nog lite otydlig. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Uppenberg Postad 8 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2006 så man ska (i teorin) skatta ca 3K€ om man vinner ett 10K€ paket även om klonken i EPT kalaset uteblir? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 8 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2006 så man ska (i teorin) skatta ca 3K€ om man vinner ett 10K€ paket även om klonken i EPT kalaset uteblir? Det är korrekt, ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
S@MU3L Postad 8 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2006 2. 21 år om du är jänkare, 18 år om du är svensk. Kan man på något sätt "komma undan" från att inte kryssa i "I am 21 years old"-rutan? För det känns ganska svårt att sedan efteråt vid koll försöka förklara varför man inte är 21. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 8 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2006 Är du myndig, så kryssar du i rutan. Svårare än så är det inte. Från säker ort (direkt från Howard Lederer) kommer det inte bli något problem för svenskar som har fyllt 18. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2006 och i praktiken! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts