Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Jag gillar att spela på NL 6 mannabord. Jag har precis läst boken winning hold em av Lee Jones och jag tycker att den är riktigt bra.

Vad jag förstår så skall man variera sin spelstil mycket vid 6 mannabord och NL till skillnad från low limit och FL då man nästan bara spelar tight agressive för att vinna i längden (enligt jones).

Jag spelar ganska tight vid 6 mannabord och problemet är att blindsen äter upp bankrullen ganska snabbt. Jag får väl lära mig att hänga med på fler händer än vad Lee Jones rekomenderar i sin bok om jag skall forsätta att spela shorthanded.

Att jag vill sitta vid NL bord beror på att jag får panik om jag inte får kasta in degen om jag sitter på nötterna.

Vad finns det för bra litteratur för shorthanden NL 6 mannaspel?

Vilka starthänder skall man hänga med på? Allt utom 72o ;-)

Eftersom jag är mattelärare så borde ju FL passa mig bättre, men det blir ju aldrig samma känsla som om man sitter med högsta handen och någon annan kör all in.

Vilka starthänder bör raisas och re-raisas vid NL 6 manna?

Hur spelas låga suited connectors?

Tacksam för alla tips

* RP - QoS *

Postad
Vad jag förstår så skall man variera sin spelstil mycket vid 6 mannabord och NL till skillnad från low limit och FL då man nästan bara spelar tight agressive för att vinna i längden (enligt jones).

Jag spelar en del korta bord, och du bör inse att du fortf. kan lira tight agressivt, men självklart måste du släppa lite.

Jag spelar ganska tight vid 6 mannabord och problemet är att blindsen äter upp bankrullen ganska snabbt.