Gå till innehåll

Start o frågor


4waysOf

Recommended Posts

hej jag är en kille som spelat Poker på halvtid nu i ca 2 1/2 år. kanske plusat snitt 3000kr imånaden.

Inte så högt kanske ni tänker (när man läser om alla highrollers här:)

men för mej har det vart fina pengar..

 

har mest spelat 0,5/1 men oxå 1/2 där jag har trivts bäst, men inte ofta haft råd att spela. (Jag har mest cashat ut erfter vinst och haft kul)

 

under dessa år har man ju oxå förlorat sin insatts och vart tvungen och vänta tills man fick lön igen, på grund av div badbeats och utdragningar :evil:

 

((har satt gränsen hela tiden på att max sätta in 100$ i månaden, för och inte bli allt för tiltad vid förlust))) :lol:

 

Nu har jag slutat jobba och stämplar på heltid ett tag och har tänkt försöka mej på att totalt fokusera min lediga tid på pokern!!

 

så nu har jag ett par frågor.

 

1. Pengarna jag kommer gå in med är ca 1400$ vilken nivå bör jag spela ..

Jag har ju själv tänkt i olika banor när man blivit utdragen på nåt skit som man blir ibland, att det hade vart skönt om man kunde överleva dem..

kom gärna med olika argument om detta!

 

1.1 Om jag hade själv fått välja hade jag börjat direkt på 2/4, är jag dum om jag gör det med det kapital jag har??

 

 

....kom på nu att det är bättre om jag börjar med dessa frågor och ställer nya när det känns dags!!!!

 

 

 

:evil: LIRET kommer starta i slutet av oct så jag har lite att fundera på, men att det blir på TELLPOKER e bestämt :twisted:

:club::diamond: Spelar NL :heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej men det är så här,ska du försöka leva på poker och inte har nån annan inkomst så ska man inte spela så mycket högre,du har endast 28 inköp för 0,25-0,50.visst kan det låta mycket men det händer att man kommer in i down perioder då du kommer backa vad du än gör.du bör ha 30inköp för den nivå du spelar på.

 

spela upp dej till 3k$ sen hoppa upp till 0,50-1$ osv.

 

2/4 är bara och glömma är ju bara 3inköp,fungerar inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag e rädd för och tycker är tråkigt med 0.25/0.50 e alla shortstack spelare.

De som går in med 10$ ihopp om att dubbla och gambla och trycker givet viss in staplen så fort de får A6 off :oops:

 

visst så kan det vara bra om man då sitter där med ett set....men det fördärvar ju känslan för spelet också, DET E JU ROLIGARE ATT BLI SNYGGT BESEGRAD av en bra spelare som grundlurat en totalt :lol:;) !!

 

därför har man ju känt att det vart mer stabilt på tex 0.5/1 1/2

 

..........även att det där oxå är mycket av den varan, fast dock inte lika mycket. (min erfarenhet)

 

kom gärna med mer förslag/synpunkter om detta eller om min första post

 

 

:club::diamond: Spelar NL :heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag e rädd för och tycker är tråkigt med 0.25/0.50 e alla shortstack spelare.

De som går in med 10$ ihopp om att dubbla och gambla och trycker givet viss in staplen så fort de får A6 off :oops:

 

Ja fyfan för dom som ger bort pengar dom är så jävla jobbiga. Det vore bättre att spela mot bra spelare så man kan vinna på ärligt vis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, sng är ett smidigt sätt att snabbt bygga rulle från liten startsumma. Jag byggar alltid mina bankrullar från 5$ sng via 250$ insättningar, och har alltid spelat upp mig till minst 2000$ Sen tröttnar jag och gular på cashgame men det är väl en annan femma. Till saken hör att jag inte personligen tycker att jag är något vidare på sng då jag lirar med min egna taktik som emotsäger alla "proffsens" taktik. Jag spelar hyffsat aggro de 2 första perioderna, sen veknar jag till period 3-4 innan jag börjar bomba.

 

Mitt tipps är alltså att avsätta minst 250$ till sng sen kan du lira NL100 om du tycker NL50 e för lågt. Skulle du gula dina 12 inköp så lirar du snabbt ihop nya på sng tuneringarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...