Gå till innehåll

Pokerkollo i Bangkok!


PinkFloyd

Recommended Posts

Blir så tiltad. Dessa eviga thailandsresor... Lägg ett pokerkollo i ett i-land i stället, Vegas, Rivieran, Kalifornien eller dylikt så jag också kan åka. Det kan väl inte bara vara jag som har ett minimikrav på åtminstone $15k/capita när jag letar resmål? Orka sitta med kackigt bredband, getmjölk i kaffet mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad pröjsar ni och för vad?

 

Byte ni på grund av att linorna var dåliga eller?

 

Hur reliabla är linorna nu?

 

300 000 baht för fyra stycken lägenheter med tre sovrum och städning, diskning, pooler och massa annan service. Lätt värt det.

 

Bl a, men allt annat sög också.

 

0% packet loss och en stabil ping till google.com på 200 ms dygnet runt oberoende av hur mycket vi tankar torrents o dyl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de erbjuder 3mbit internet och 1mbit backup(om 3mbit råkar gå ner). har tankat i ~300kB/s och allt funkar, knappt en enda packetloss sedan vi flyttade in här och jag har pingat konstant.

 

wlan med full mottagning överallt, inkl poolen, toan, lounge, gym etc. inga problem alls.

 

vet inte om det bara är vår isp, men partypoker.com funkar inte, vilket den gjorde innan, dock funkar klienten OCH cashiern.

 

alltså detta stället är så sjukt bra. helt sagolikt bra. fetaste klonken iår! 5000kr/pers&månad är sjukt prisvärt. hur ska man kunna bo i sverige igen?

 

idag ska vårt rum slaska en 22" skärm för 13000baht. fett för grind och rail =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan fråga här med ett ok svar hoppas jag. Heltok se hit.

 

Säg så här. Du åker ner..bor på ett hotell som är ok. Inte bra, inte dåligt.

 

Käkar nästan bara ute,shoppar lite och har allmänt nice. Hur mkt per månad gör man av med för ett sånt liv i thailand.. Har hört 200kr/dag och 10k/månad. Vad skulle ni gissa på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan fråga här med ett ok svar hoppas jag. Heltok se hit.

 

Säg så här. Du åker ner..bor på ett hotell som är ok. Inte bra, inte dåligt.

 

Käkar nästan bara ute,shoppar lite och har allmänt nice. Hur mkt per månad gör man av med för ett sånt liv i thailand.. Har hört 200kr/dag och 10k/månad. Vad skulle ni gissa på?

 

10k/månad ja. jag brukar nog själv snitta 12kkr/månad numera, tidigare var det 6kkr/månad.

 

beror mycket på hur man planerar och hur mycket man slösar, hört folk som levt på 1500kr/månad och folk som bränt 20kkr på en vecka. men de flesta pokerspelare jag har träffat har hamnat runt 10-15kkr/månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Hejsan grabbar!

 

Mitt namn är Robert, 21 år från Stockholm. Är riktigt sugen på att komma ner. Hur länge ska ni vara kvar?

 

Hör av er om det finns plats för en till!

 

/Robert.

 

Sista natten med gänget idag faktiskt. Imorgon checkar vi ut och bryter upp kollot. De flesta kommer att vara kvar i Asien ett bra tag till, men nu är gruppboendet slut för den här gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...