Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Säg att FI raisar utg preflop (NL 5/10kr FR), du och en till synar och han sedan checkar på en dragfri flop med exv Q-hög och man på knappen betar säg halvpott och han sedan miniraisar tillbaka, är det då inte ofta en svag eller ofullkomlig hand, typ AK eller mellanpar på hand?

Vilken typ av FI har en hand här och vilken har det inte? Säg att du sitter på 88, kan det vara EV+ att reraisa tillbaka , typ dubbla hans bet?

Postad

Minicheckraise på lägre nivåer (upp till NL200 typ) är enligt min mening väldigt ofta ett monster. Jag skulle misstänka set. Utan drag är det autofold för mig.

Däremot. Om du har en stark draghand är ju chansen väldigt stor att han klantar sig på turn och betar för lite så att du får odds att syna även där.

Postad

Nu börjar jag bli allt mer övertygad att det inte är stål då man blir minicheckraisad. Igår blev jag visad AK (han visade den efter jag muckat) efter att att jag foldat då preflopraisaren mini-checkraisat och idag blev jag minicheckraisad då jag höjt i tidig pos med AQs och floppedn kom 33J. Tyvärr synade jag istället för raise eller muck och träffade TYVÄRR Q på turn och fick se JQ vid showdown...