Gå till innehåll

SnG - HU, 50/50 nu eller grinda ner han


darvartagan

Recommended Posts

Jag är relativt ny till HU SNG's och har en fråga angående om man har märkt att man är den bättre spelaren och kan spela ut sin motståndare, ska man ändå ta en 50/50 om man täcker han bara för att hinna starta upp en ny HU sng de gånger man klonkar och på så vis öka sin timlön. Eller ska man ta det säkra före det osäkra.

 

EXEMPEL: Jag har helt riskfritt tagit chipleaden och känner mig ohotad han har ställt in två grr innan så jag förväntar inte stål utan tror att han har pockets under min K iallafall. Borde jag ta chansen eller ska jag folda??

 

PokerStars Game #6535946373: Tournament #33192281, $20+$1 Hold'em No Limit - Match Round I, Level II (15/30) - 2006/10/06 - 01:23:18 (ET)

Table '33192281 1' 2-max Seat #2 is the button

Seat 1: darvartagan (1795 in chips)

Seat 2: DMBAND36 (1205 in chips)

DMBAND36: posts small blind 15

darvartagan: posts big blind 30

*** HOLE CARDS ***

Dealt to darvartagan [Kh Ad]

DMBAND36: calls 15

darvartagan: raises 90 to 120

DMBAND36: raises 1085 to 1205 and is all-in

darvartagan: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag autosynar. Och vi snackar knappast coin-flip här.

 

Du vet förresten om att mörkarna ökar va?

 

Klart jag vet att mörkarna ökar.. men grejen var att jag betade tom, betade med bra kort, han folda hela tiden.. så jag antog att det var en coinflip där..

 

Men det är klart du har rätt hjort det var ingen coinflip jag syna och han hade AQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart jag vet att mörkarna ökar.. men grejen var att jag betade tom, betade med bra kort, han folda hela tiden.. så jag antog att det var en coinflip där..

Många gör det i början för att sedan växla upp när mörkarna ökat. Har du inte spelat med honom ett gäng matcher är det svårt att dra så stora växlar på att man ska ha jätteövertag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt nog att lägga AK på Fullbord så det ska mycket till för att jag ska hitta fold här. Typ att min lina droppar eller så.

 

Klart man ska ha svårt att folda AK pre. men min tanke var typ om man skulle få typ 85-90% vinster om man foldar mot en lägre vinst % vid syn men att man vinner i tid eftersom sng tar slut när AK håller. antagligen var mitt resonemang fel.. och det ovanför var bara ett exempel på sitution..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men min tanke var typ om man skulle få typ 85-90% vinster om man foldar mot en lägre vinst % vid syn men att man vinner i tid eftersom sng tar slut när AK håller. antagligen var mitt resonemang fel.. och det ovanför var bara ett exempel på sitution..

Ja, ditt resonemang var fel. Fokusera inte på att hitta situationer där du kan tacka nej till värde utan fokusera på situationer där du faktiskt har värde. Blir så fel annars.

 

Varför skulle det vara så viktigt att vinna just den här matchen förresten? Finns väl inget som hindrar att ni kör en omgång till sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det var viktigt att vinna den här matchen eller inte är ju ungefär det frågeställningen gick ut på. Och jag har fått mycket bra svar på min fråga,., brukar läsa och ta till mig av det du skriver hjort :) (hoppas jag inte smickrar för mycket.. kan skälla lite sen oxå och återställa balansen)

 

Så tackar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...