Gå till innehåll

Följ Parre's odyssé tillbaka in i pokervärlden!

Recommended Posts

Postad
Satt vid bordet när Nusseman kom och satte sig till höger om mig bredvid Parre och mkt riktigt, det var en kort visit.. Tror han spelade 2-3 händer för att sen torska hela sin stack mot nån, inte mig tyvärr...

Minns inte vad handen var alls mer än att det var Omaha tror jag...

Ha det alla slaskare...

Vi ses

zeb

Full koll där ;) Jag lirade ett halvt varv PL Sökö/8, ett varv FL texas och ett halvt varv NL 5-10. Nån omaha hann jag inte med. Efter busten tog jag en nypa luft och då ringde sambon och kollade om jag kunde ta mig hem för att avlösa henne i ompysslandet av två vattkoppesjuka barn.

Postad

Noll koll tydligen.... Kändes som mkt mindre händer, men vi kanske dealade fort eller så satt jag där mkt längre än jag trodde.

Hoppas barnen blir friska och att dom inte smittar dig!

Ha det bra.

mvh

zeb

Postad
Jag hade K9 klöver i bb och fick gratisflopp (i det där gänget är det iofs en given valueraise, men det missade jag.

Så du vill spela K9s ur position i en stor pott mot tre-fyra mer eller mindre randomhänder, som typ 74o som floppar stege...? ;)

Postad

Orkar inte jobba, så jag drar in en kort rapport från tvåbordsgrytan.

Börjar med att få en massiv chiplead med 20k i marker (21 pers med, 4k var från början). En av de första händerna synar jag en checkraise all-in från Johan med typ QJ på en KJx-flop. Kändes som om han var tom... Han hade QT, plockade upp flushdrag på turn men missade. Sen slog jag ut Ramz, jag check-raisade allin på en semibluff med stegdraget och klonkade efter hans syn.

Sen slaskade jag vilt, kom till finalbordet med typ 8-9k. Nu spelade jag tight poker och väntade på händer. Fick en skön streak när jag var nere på en fem-sex tusen och mörkar på typ 1k. Först K8s, sen Axs, sen AJs. Allin på alla, vann alla potter osynad och hade nu ca 10-12k. Bison går allin mot mig från SB, vi har nu ungefär lika mycket. Hittar AJ igen och callar glatt, AJ vinner mot hans K9 eller vad det nu var.

Nästa hand går SB allin mot BB som blixtsynar... AA för SB, AK för BB. AA står. Nästa hand går knappen (SB i förra handen) allin. Jag hittar AA i BB, synar och krossar hans KK. Chiplead med tre kvar, men den slaskade jag bort rätt snabbt. Blev re-raisad typ tre gånger när jag höjt och tvingats folda, till slut tröttnade jag och synade med mittenparet eller nått. Fi hade TP och jag åkte.

Tvåbordsgryta var faktiskt skoj, iaf när man kunde leka chipbullymaniac ett tag...

Postad
Spelar lite HU mot Micke_E, han har korten på sin sida och går två upp mot mig, men jag vänder och han slutar ett upp på mig. Micke: jag kommer aldrig glömma ditt utköp med 65o på en flop med tre ruter när jag har AA varav ruter A och du går allin... :)

Vaddå korten på min sida? Det var du som fick AA två gånger, sen att jag satte dig på A-hög när jag hade floppat mittparet och backdoorstegen med 65 var ju en liten miss från min sida, men med tanke på hur ofta du köper ut i våra HU-matcher så var det ju bara rättvist.

Jag satte en backdoor färgstege mot parre när vi spelade HU också, men pengarna åkte in på floppen när jag hade överparet (66 på 5-hög flopp) och han hade mittparet (3a) så jag ledde hela vägen.

Det är konstigt, känns som om jag kraftigt förbättrat mitt spel både i cashgames och turneringar, ändå backar jag. Får hoppas att det vänder snart, denna vecka blir det nog ingen poker men kanske nästa vecka igen...

Du var iaf klart svårare att spela HU mot när du var nykter, fast du drog ut mindre, vilket var trevligt.

Och jag kan säga att jag kommer tillbaka till erat konstiga dealers bord Parre, bara så att du vet, men då kommer jag folda när det bli spel jag inte kan... ;)

mvh

zeb

Det var kul att du vågade spela lite dealers choice :) Hoppas du vågar dig tillbaka. Jag han bara spela några händer mot dig eftersom jag kom precis när du skulle dra. Lär dig gärna spelen istället för att sitta ut, det är väldigt tråkigt när någon sätter sig vid bordet och sitter ut vid alla spel utom texas och omaha, det är ofta fullt på bordet så det är bra om dom som sitter där spelar de flesta spelen och inte tar upp en plats i onödan. Sen kan du ju naturligtvis spela riktigt tajt i spelen du inte kan för att minimera förlusterna (kommentarer angående mitt tajta spel undanbedes :)).

I sökö hi/lo så är det ofta okej att fråga andra spelare vid bordet vad du bör göra när du är ny eftersom det är ett väldigt speciellt spel, ett tips är att inte betta ditt öppna par (eller par överhuvudtaget) in i en möjlig låg som du gjorde mot mig. Lågen kommer att slå om varje gång och då måste du syna för att (eventuellt) få tillbaka halva potten. Tur (för dig) att du foldade för mitt omslag iaf, annars hade det förmodligen blivit riktigt dyrt eftersom jag redan hade 4-stegen också.

Postad
Johan synar och jag missar. I efterhand är det där inget bra spel från min sida på slaskbordet. En lagom bra snubbe hittar inte syn där, men en jäkligt bra eller jäkligt dålig snubbe kan göra det. På slaskbordet är det ju solklart att han hittar syn. :) Nästa gång ställer jag in på floppen.

Såg den handen. Grym syn av Johan. Och tyvärr för dig Nusseman så är Johan bra och inte dålig. Så du blev lite ägd.

Postad
Såg den handen. Grym syn av Johan. Och tyvärr för dig Nusseman så är Johan bra och inte dålig. Så du blev lite ägd.

Jag är alltid ägd ;)

Vad jag menar med att det var ett dåligt spel just på slaskbordet är att de som sitter där är antingen 1) för dåliga för att folda den handen (typ parre ;) ) eller 2) för bra för att folda den handen (typ Johan), speciellt när alla andra slaskar som tokar.

Hade jag ställt in på floppen hade jag fått in stålarna som 51%-ig favorit och välkomnat en syn, så det var riktigt uselt av mig att trixa till det i onödan.

Postad

Hehe, jag var så jävla trött då och orkade inte tänka. Borde satt mig vid nått slasktexasbord och försökte trippla så jag kunde dra hem jämnt upp istället för att ge bord 200 spänn till er... jag menar, syna med 74s mot förmodade 88 är ju inte bra.. även om jag köpte ut ;)

Postad
Hehe, jag var så jävla trött då och orkade inte tänka. Borde satt mig vid nått slasktexasbord och försökte trippla så jag kunde dra hem jämnt upp istället för att ge bord 200 spänn till er... jag menar, syna med 74s mot förmodade 88 är ju inte bra.. även om jag köpte ut ;)

Nä, men om man skärpte sig lite så var det nog rätt bra värde på den grytan med tre pers som var riktigt packade. Jag lade ner flera fina händer i början för att dom bara öste in degen och jag insåg att det gick att vänta ut dem istället och sen behöver jag bara dubbla en gång när det är en eller två motståndare kvar för att jag ska vara med igen.

Postad

Det dröjde tre veckor - sen sprack Parre's löfte om att inte spela full.

Vad gör man om man vid 01-tiden är för full för att bli insläppt på krogen? Jo - man käkar en kebab och drar sen till Klubben för att fortsätta supa en fredagnatt...

Börjar med att torska typ fyra raka HU-grytor, minus 1 lax. I den första blev jag utdragen (TP vs OESD), sen minns jag inte resten. Sen slaskar man såklart bort 50 euro på nätet. Sen degar jag in 20 till, men plockar ut 30 innan jag drar hem. Back 40 euro på nätet.

Lirar sen en 500-gryta och spelar katastrofalt, åker snabbt ut. Har dock innan lyckats plussa 400 på backgammon så det var inte så farligt.

Lirade sen en 300-gryta på fyra man, nu hade jag nyktrat till lite så jag vann den. En fin hand var när jag check-raisade all-in med 33 på floppen när det låg tre överkort.. fi tänker länge som fan och jag ber att han ska folda sitt förmodade mittenpar, men han synar... och viker upp A-high. Min hand står. Köper ut ngn mindre stack med Q5 mot AK, är strax HU och vinner. +900 där.

Lirar sen lite 10-20 Tx NL mot två pers. En minnesvärd hand var när jag höll T2s, bluffsynade floppen, plockade upp nått drag på turn och checkade. På rivern träffar jag tian, fi betar 400... jag synar efter ett tag, han bluffade. Går fint, fast jag slaskar bort lite och slutar på 330 upp när Klubben stänger vid 06.

Sista handen illustrerar mitt cp-spel:

Övermörkat till 160 (!). Har 80 inne, spelar 500 med Q2. Floppen kommer AKQ (en syn preflop). Vad gör jag? Bluffar all-in? Nej, jag check-callar mig all-in.. och klonkar en tvåa på rivern!

Dock spelade den ingen roll då bordet parade på turn, fi hade också en dam och vi splittade.

På livespelet plussade jag alltså nåra hundra tot, backade 40E på nätet. Jävla tur med tanke på hur full jag var! Sen var jag för bakis för att lira på löradgen trist, men men...

Postad
En stilla undran: hur onykter måste man vara för att bli nekad att lira på Klubben???

Hmm. Om man svär, är otrevlig, försöker röka vid bordet, spiller dricka på bordet/golvet stup i kvarten, inte klarar av att sitta på sin stol, spyr ner bordet... typ så :)

Att bara raggla och se lite dubbelt däremot går alldeles utmärkt, så länge man är trevliga slaskparre iaf.

Postad

När Klubben stängde gjorde nån av dom jag lirade med ett försök att fixa homegame genom att ringa nån polare som hade marker typ fem gånger. Hade varit minst sagt intressant om det blivit spel.. vaken ett dygn och på väg att nyktra till, känns som om jag hade plussat grovt då :)

Postad
Har dock innan lyckats plussa 400 på backgammon så det var inte så farligt.

Är du bra på backgammon? Vi kanske kan ta någon match om lite småpengar någon gång när du behöver mer pengar för att slaska bort på poker :)

Postad
Är du bra på backgammon?

Inte direkt. Skulle väl ranka mig själv som "okej".

Ok, vi får väll ta en match någon gång då. Bara du inte är lika tomtig som Nicklas som får storstryk och sedan gnäller om utdragningar ;) (det hade ju gått jättemånga slag utan en dubbelsexa så det var ju klart att den kom där :roll:).

Postad

Orkar inte skriva så mycket nu, totalt backade jag, cashgame typ noll eller lite +. Låg på ca 2.5k plus innan det skulle spelas 5-10 texas NL, där slaskades 2 lax bort illa kvickt. Positivt: jag spelade riktigt bra cashgamepoker i typ 10 timmar med några få undantag. Negativt: jag lämnade ej klubben som en rik man..

Några intressanta händer (kanske postar nåra i HH-forumet sen):

Sökö8, jag har ca 1k eller nått. Har Q6 (riktig sunkhand) men träffar Q på tredje. På fjärdegatan har jag (Q) 6Qx, björnes bord visar xAxx med två spader. Björne betar ut pott, 180, jag slår om all-in för 750 totalt. Björne synar, han har fyrfärgsdrag + lågdrag, men jag sätter en sexa till på sistakortet och jag scoopar. Björne blev skitsur och tyckte att jag spelade fel... Okej att jag inte har nått i potten att göra med Q6, men när jag väl träffar damen är jag säker på att den står. På fjärdegatan har han efter sin call 12 outs för scoop om jag inte förbättrar (vilket jag gjorde) samt massa outs för delning.

Hmm. Den postar jag i forumet, skriver mer imorrn eftermiddag när jag vaknar. Missreads blir dyra i 5-10 texas, det är i alla fall säkert... att stoppa in tredje raisen på floppen för att man är säker på att fi inte har en tillräckligt bra hand för att syna för att sedan springa in i floppat bottenset är ju inte så kul...

En Irish-hand måste jag också posta senare... samt lite texashänder.

Postad

Dags för en lite längre och förhoppningsvis roligare rapport från gårdagen.

Dyker upp lagom i tid till lördagsturneringen, bakfull som ett as och helt osugen på poker. På något sjukt flytsätt hade jag runt 10k i marker (5k från start) efter en kvart, men sen torskade jag några allins, typ när jag synade en allin med 44 på turn med tre överkort ute mot fi's set, samt synade mig allin med hålstegdraget... Åkte ut precis efter Stefan nån gång strax innan slutet på period 1.

Kunde verkligen inte lira poker pga alkoholmissbruk, så jag satte mig och snackade skit med lite folk, kollade borde och drack tre smål öl. Efter det var jag fit for fight igen och på perfekt pokerhumör. Spelade cashgame, gick typ +/- 0, sen var det matpaus. Minns inga intressanta händer.

Slaskar bort en del lite senare innan jag dubblar upp i Omaha8, fick fantastisk träff. Höjde upp preflop med A456ss, fick nån syn. Floppen kom 23x, turn en sexa. Jag hade nu nöthög, nötlåg samt drag till nötflushen och hamnade all-in. Satte flushen på rivern och scoopade.

Spelade lite mer, nästa stora pott tror jag var den mot Björne som finns på HH-forumet nu. Lirade en turboturnering, 400 inköp. Verkade vara en riktigt skoj högljudd slaskturnering... som jag dock fick bevittna från sidlinjen. Man hade typ 3sek betänketid, första handen som följer:

Limp efter massa folk med 85o i SB. 985 på floppen, jag betar ut, Johan synar, Björne höjer, jag ställer in, Johan foldar, Björne synar med floppade nötstegen och jag missar utköpet. Måste sluta lira turneringar, backar ju rakt ut på dom. Om jag inte är riktigt motiverad så spelar jag bara dåligt, så jag får väl begränsa mig till typ pf.live eller kanske någon större turnering.

Cashgamet gick i alla fall utmärkt. Plussade rakt ut, gjorde allt rätt och vann en hel del 50/50-händer. Inga utköp, spelade bara solid och bra poker, men hade även marginalerna på min sida i vissa större potter.

Måste passa på och skryta lite, samt förnedra Bison lite. Han med tjej var på Klubben.. först torskar han ett inköp mot mig när han hittar synen med ingenting mot mina JJ i hålet i sökö8 på tredje eller fjärdegatan. Sedan så hamnar vi all-in preflop, han med AK jag med QQ. Min hand står och jag gular han!

Detta var då på 5-10 Texasbordet som jag satte mig vid mot slutet av kvällen. Var en till storstack på bordet med 2k+, typ en eller två till med 1k, sen några småstackar med 150-400 framför sig. Här har jag några händer jag spelade mer eller mindre bra som jag undrar över men som jag inte vill posta på HH-forumet, då de inte är SÅ intressanta och var mest baserade på reads och känsla.

Här följer dom:

KQs, raisar PF. Qxx, tre ruter på floppen. Betar ut 1/3 pott, Johan re-raisar till typ 250 tot, jag ställer in för 700 totalt (eller liknande). Johan synar med QT, inga ruter, och köper ut.

En rätt full snubbe som jag inte känner igen sätter sig vid bordet (kanske sett han nån enstaka gång förut men vet inte vem det är). Han spelar 50 PF, jag synar. Flop: Axx (jag har typ mittenparet). Han betar ut pott, jag bluffsynar - hans agerande fick mig att tro att han inte hade AK/AQ, men jag ville se turn innan jag bestämde mig. På turn betar han halvpott, 130, jag är säker på att han kommer folda och ställer in. Han foldar KK face-up.

Torskar en rätt stor pott som jag spelar fel: Synar en raise från storstacken (bra texasspelare, rätt lös och aggro). Floppar hålstegdraget och tar en syn. Checkas till mig på turn och jag går i fällan och betar ut istället för att ta gratiskortet och blir checkraisad. Han hade topptvå.

Nästa stora pott jag torskar är med JT mot KJ - finns på HH-forumet. Eller det var typ en mellanpott, men men.

Sedan dyker handen som krossade mig. Samma hand som snubben med KK:

Jag höjer PF med J9. Floppen kommer A97. Jag betar ut och blir höjd efter lite stek och snack. Jag är i detta läge så jävla säker på att han bluffar så det är sjukt, alternativt att han har ett svagt ess som jag tror han släpper. Jag ställer in, 700 till för han att syna. Han steker i en evighet och snackar skit, jag snackar lite med han, sen synar han. Han hade floppat setet i sjuor och jävlades med mig genom att steka så jävla länge, men han bad i allafall om ursäkt.. han va ju full så.

Vad ska man göra, måste ju lite på min read... fick hålstegdrag på turn men missade och stack lite senare hem!

Postad
Trodde du bettade på draget där i sökön och hade ju köpt ut om du inte träffat färgen din skurk :)

Du måste ha varit väldigt sugen på att köpa ut någon i lördags, det var en väldig massa tjat om att köpa ut från din sida. Det är ju iofs en merit att köpa ut Parre eftersom han normalt har en sämmre hand när degen åker in, men i lördags var nog fel tillfälle att försöka eftersom han spelade väldigt bra.

Postad

Nätpoker är skit.

Hade inget att göra i tisdags så jag lånade 100 euro för att slaska lite, pendlade mellan 150-50 och sltuade på 0 i torsdags då jag förde tillbaka pengarna. Fick min lön och tänkte att nu jävlar skulle det vinnas deg. Dock glömde jag bort det där med tilt och hur jävla actionkåt jag är...

Satte in 200 USD på Prima. Börjar spela shorthanded PLO8. Går bra, vinner några potter på aggressivt betande och bra spel. Hamnar HU mot en snubbe, vi har runt 70-80 dollar var (0.25-0.50 blinds). MYCKET intressant, PLO8 HU var fan enormt roligt och beroendeframkallande. Jag känner att jag spelar fint och har hyfsad koll på motståndaren. Sedan dyker Nyckelhanden upp.

En sån där hand som bara händer och som man inte kan göra nått åt HU. Har lågdrag + nästnötfärgen på turn. Ett veritabelt monster HU, dvs. Check-raisar Turnen, SMACK så får man en all-in mot sig. Måste syna pga enorma pottodds, han tar 170-dollarspotten med nötfärgen (turn blankade). Jaja. Back 50 inte så farligt.

Spelare en Rounder Step 2, spelar även här rätt grym poker, men gör ett misstag som blir rätt ödesdigert (Från 4k->1.5k). Visste att han bluffade men check-raisade inte floppen utan check-synade, sedan klonkade han turn. Med 1.5k kvar och blinds på 100-200 (tror jag) hittar jag QQ och ställer, får svar av KK - hejdå parre!

Spelare lite turbo 0,5-1 med nästan hela rullen framför mig, går väl okej men jag tröttnar. Slaskar bort 40-50 dollar på Omaha och vips har jag bara runt 60 kvar...

Tänkar att jag får skärpa mig och sluta tilta, sätter mig vid ett 0.2-0.4 6-max turbo NL-bord. Spelar grymt som fan, trots några mindre utköp (torskade säkert en 6-7 80%are mot småstackar). Uppe i 90 dollar, men utköpen tar mig på nerverna. Säkert spelat en två timmar utan paus nu också, känner att jag inte är på topp. Gör ett stort misstag och är nere på 70. Fan. Känner tilten komma, men vill ha lite mer action. PANG! Dumsynen på valuebetet på rivern när man vet att man blivit utköpt - 50.

Saaatana vittu, tänker jag, och åker på treoutaren igen mot en småstack. Nu är tilten maxad och jag skiter i degen, vill bara trycka in skiten, så jag check-raisar med topparet, en syn, har typ ett halvt pottbet kvar som jag smetar in på turn. Mr. Fi hade såklart köpt in tvåparet.

MEGATILT!

Spelar HU 20-dollars, spelar väl okej, men är i underläge hela matchen igenom. Lyckas aldrig få tag i spelet och snart är blindarna skyhöga och det blir rena lottopokern och eftersom jag suger på lotto torskar jag.

SUPERULTRATILT!

Nu väntar ni säkert på att få höra hur jag tryckte in 400 dollar till, sen 1000 till och hur jag är helt utfattig nu. Men så var det inte, lackade på nätpokern och fattade att jag inte ska spela skiten, kanske nån enstaka turnering då och då. Är inte motiverad och kan inte hålla fokus på nätet.. får hålla mig till livespelet, även om jag inte har rulle för det. Fuck nätet!