Gå till innehåll

Vi foldar KK och AA på bubblan, men här synar jag med AJo.


ISmokeU

Recommended Posts

50+5$

 

PokerStars Tournament, Big Blind is t400 with t25 antes (4 handed) Converter on pregopoker.com

 

CO (t7975)

Button (t1370)

SB (t1305)

Hero (t2850)

 

Preflop: Hero is in BB with J:heart: A:spade:

CO raises to t7950 (All-in), Button calls t1345 (All-in), SB folds, Hero calls...

 

CL har varit all in varje hand dom senaste 10 gångerna. Han ställer mkt sannolikt in här med alla händer.

 

Kommentarer? Jag vill ni ska tänka här... Detta är absolut ingen automatic fold i mina ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog också synat, tror att man mot shortstacken minst lika ofta som man är dominerad eller uppe mot par högre än JJ är man uppe mot Ax KQ-K10 eller lågt pocketpar, nån som kan köra i pokerstove?

 

Att chippien trycker in alla händer tolkar jag som att man kan ge honom en ganske vid HD. Något man naturligtvis måste räkkna in.

 

Scenario1: Man torkskar mot shorten och vinner mot chippien, helt ok.

 

Scenario2: Man vinner, strålande

 

Scenario3: Chippien vinner, man blir trea och får pengar

 

Finns bara ett scenario som är dåligt, det är att shorten slår chippien samtidigt som chippien slår dig vilket är föga troligt då både man själv och shorten bör ha en bättre hand än chippien,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklar fold enligt mig.

 

Absolut ingen anledning att gå upp mot storstacken med AJ när man dessutom potentiellt kan komma ITM om storstacken vinner. Det spelar enligt mig ingen roll om storstacken har ställt hela tiden, AJ är skräp. Jag hade velat ha minst QQ i detta läge för att syna.

 

Jag förstår inte att så många här väljer synen, mål nummer ett i en turnering är att komma ITM, allt annat är bonus...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklar fold enligt mig.

 

Absolut ingen anledning att gå upp mot storstacken med AJ när man dessutom potentiellt kan komma ITM om storstacken vinner. Det spelar enligt mig ingen roll om storstacken har ställt hela tiden, AJ är skräp. Jag hade velat ha minst QQ i detta läge för att syna.

 

Jag förstår inte att så många här väljer synen, mål nummer ett i en turnering är att komma ITM, allt annat är bonus...

 

Du måste förstå

 

Du kommer ITM om inte du har max otur och den med sämsta stack slår alla och han som leder5 slår dig, vinner du eller både du o lillstcken torskar kommer du ändå ITM som trea.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel på bubblan, chipleadern ställer, en av lillstackarna synar och du har chansen att hamna ITM om denne åker ut. Vet inte om detta är ett bra läge att syna med anledning av att du just har chans att hamna ITM. Vet inte heller om det är helt bra att syna två all in med AJo...

 

Samma sak för dig, trots förlust har du god chans till ITM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man foldar AA och KK i bubbellägen till vitkiga satteliter, inte sng-bubblan, hehe

 

jo, det händer...

 

Vilken HD sätter du dessa respektive spelare på?

 

I handen som tråden handlar om?

 

Typ 90% och 15%

 

Motivera de 15%, inte menat som tyket utan vill gärna ha förklaring på det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe. Roligt att se att svaren är så olika. Kan bli en bra diskussion detta.

 

Så som jag ser det iaf:

Vi behöver inte vinna handen. Det räcker vi inte har sämst hand efter river. Button's HR här är i mina ögon någorlunda stor. Han vet precis som oss mycket väl att chip leadern har gått all in ett antal händer i rad när han har gets chansen (läs, när han inte är bb). Hursomhelst har han en någorlunda stor hand range och vi är mer än ofta förre honom eller i en coinflip.

 

-Vinner chipleader handen så kommer vi ITM.

-Vinner vi handen så har vi ett utmärk tillfälle att vinna hela sng + vi är ITM

-Har button bäst hand så räcker det att vi vinner över CL. Då har vi även där gjort en ökning i chips.

 

Jag skulle gärna vilja veta hur stor % är att vi har sämst hand vid river om CL pushar 95% och Button synar 15% som nämdes här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej om vi nu säger att det primära målet är att komma ITM så är syn mer motiverat än fold.

 

Om vi synar är det större chans att lilla stacken slås ut än om vi lägger oss. Vad han än har är det en självklarhet att han blir mindre favorit om vi synar.

 

Och visst om han har oss kan vi fortfarande vinna en okej sidopott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej om vi nu säger att det primära målet är att komma ITM så är syn mer motiverat än fold.

 

Om vi synar är det större chans att lilla stacken slås ut än om vi lägger oss. Vad han än har är det en självklarhet att han blir mindre favorit om vi synar.

 

Och visst om han har oss kan vi fortfarande vinna en okej sidopott.

 

Vad är annars det primära målet? Att vinna? Isåfall borde också en syn vara iordning eftersom vi får mer chips så länge som vi inte har sämst hand efter rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...