PokerFreddie Postad 4 Oktober , 2006 Rapport Postad 4 Oktober , 2006 har nyligen gett mig in på NL efter att lessnat/tiltat sönder mig på FL. hade i dag min första konfrontation med en maniac, eller rättare sagt en idiot, då hans spel under mina 15 minuter vid bordet var samma, limpa in i en hand, bli raisad till 2$ eller så, och sen ställa in med jämna mellan rum, 5-6 ggr unfer den lilla tid jag satt där.... han ställde in med "vilka 2". han ställde in på A9o, A2o, TJo, KJo QJo... Däremot hade han limpat och synat raise med AK vid ett tillfälle, enda andra handen jag såg.... vilken taktik ska man tillämpa? var ska man dra gränsen för att syna AI? ska jag anpassa mitt raise spel pre, ta det lugnare med händer som jag normalt raisar men inte vill syna AI med? mitt resultat var 2 inköp ner, sen kände jag tilten komma, så lämnade bordet. men de händer jag spelade mot honom, KK mot TJo är ju inget att snacka om, men med en hand som AJo, tomten har limpat, jag höjer på button till 2$ (stack 50$ och han täcker mig), alla foldar till honom, som ställer in? Jag vet att syna på AJ är en dödssynd, men mot en sådan spelare, min tanke var att jag sett en serie skithänder. finns ju "bara" 6 händer att vara rädd för. lägg därtill att enda kvalitets handen jag sett hade spelats annorlunda. ska erkänna att en del av synen kommer från en tilt-tendens av att losat en stor pott mot hans skitkort innan. Mvh Freddie Citera
tamtaram Postad 4 Oktober , 2006 Rapport Postad 4 Oktober , 2006 Jag synar AI med alla par mot den här typen av spelare, man får räkna med lite varians men det är det värt eftersom du som regel har bäst hand. Citera
Goose_strike Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Postad 9 Oktober , 2006 Ta det lugnt och vänta tills du har stål, det finns ingen anledning att syna med tveksamma händer, Citera
MannenMedH Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Postad 9 Oktober , 2006 Ta det lugnt och vänta tills du har stål, det finns ingen anledning att syna med tveksamma händer, ehm, jo, så länge du kan hitta ev så finns det en väldigt bra anledning att syna med en tveksam hand... och efter vad PokerFreddie har skrivit så ska han syna med AJ iallafall... Citera
iamivar Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Postad 9 Oktober , 2006 Ta det lugnt och vänta tills du har stål, det finns ingen anledning att syna med tveksamma händer, Och låta fisken ge bort mina pengar till någon annan under den halvtimmen jag inte får något bättre än TT och AQ? Nejtack, vi måste anpassa vår range här. Citera
vetgirig Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Postad 9 Oktober , 2006 Ta det lugnt och vänta tills du har stål, det finns ingen anledning att syna med tveksamma händer, Och låta fisken ge bort mina pengar till någon annan under den halvtimmen jag inte får något bättre än TT och AQ? Nejtack, vi måste anpassa vår range här. Mot en maniac så är TT och AQ stål. Citera
Nickefik Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Postad 9 Oktober , 2006 Istället för att leta situationer att syna en all in så kan du ju istället sätta press på honom genom att ställa in mot hans höjningar. Jag hade en sådan spelare på mitt bord häromdagen. Jag ställde in med KJs och fick syn av hans K9. Jag vann. Jag ställde in med AJo och fick syn av hans A8. Jag vann. Jag ställde in med AK och fick syn av hans KK. Jag förlorade. Jag ställde in med QQ och fick syn av hans KT. Jag vann. Däremot så synade jag ingen av hans all ins. Ett par gånger då jag ställde in mot hans höjningar så la han sig. Det här var en extremt aggressiv spelare som måste ha haft flyt.... när jag kom in så satt han med fyra inköp i stacken. Mot de spelare som var lite shortstacked så kunde han syna en all in med T2s om han hade höjt. Det gäller att vara beredd på lite varians. Men att sitta och enbart vänta på KK och AA är oftast inte lönt. Citera
goosty Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Sadana spelare ar som flugor som flyger over huvudet pa dig for att ibland komma nara nog for att sticka men for eller senare sa gor de sitt misstag och plotsligt sa ar de inte langre flugor utan en rora pa din handflata. Citera
tiltmonroe Postad 16 December , 2006 Rapport Postad 16 December , 2006 Tycker du spelade helt rätt i dem flesta situationerna och dem flesta hade nog gjort likadant. Citera
Recommended Posts