Gå till innehåll

Hur skiljer sig vinsterna och förlusterna i en session?

Recommended Posts

Postad

Hej alla

Jag har en liten fråga i hur ni vinner och förlorar.

Jag vinner oftast 0,5-1,5 inköp men när jag förlorar så blir det 2-4 inköp men då mer sällan. Nu spelar jag 5-mana NL 10/5kr på SS och mina sessioner brukar vara 1-1,5h.

Hur går det för er oftast är de lika stora eller?

Postad
Hej alla

Jag har en liten fråga i hur ni vinner och förlorar.

Jag vinner oftast 0,5-1,5 inköp men när jag förlorar så blir det 2-4 inköp men då mer sällan. Nu spelar jag 5-mana NL 10/5kr på SS och mina sessioner brukar vara 1-1,5h.

Hur går det för er oftast är de lika stora eller?

Min gissning är att du tar mer chansningar när du ligger back, vilket leder till att du ibland plussar ditt inköp och ibland fetbackar. När du ligger plus spelar du kanske mer konservativt.

Jag har ingen exakt statistik över mitt spel, men det känns som mina vinstsessioner är aningen större än förlusterna. Anledningen till detta är att jag gärna sitter kvar tills fisken går om man hittar en sådan, medan jag hellre går och lägger mig när det går dåligt. Sen finns det förstås sessioner där man sitter kvar fast man vet att man inte borde :roll:

Postad

Har precis samma problem, mina vinstsessioner är mycket fler till antalet men mina förlustsessioner brukar sluta i katastrof då jag absolut vägrar acceptera att detta var en förlustsession. Så jag sitter och nöter timma ut och timma in för att komma ikapp vilket jag sällen gör utan brukar snarare torska mer :?

Sen brukar jag inte fortsätta spela när jag känner mig nöjd med dagsresultatet vilket kanske inte är helt bra det heller.

Postad

Känner verkligen igen mig med dig der ko. Kan finnas en poäng i det du säger ebisumaru. Nåt tips på en lösning?

Nån annan som i överlag har större + sessioner än - sessionerna?

Postad

nä inte större men definitivt fler, känns som att klättra i berg ungefär, när du klättrar kommer du upp a little at a time och ja när du halkar vet ju alla vad som händer!!

Nä men seriöst har ingen aning om varför det är så att man backar mer än plussar under given session, kanske faktorer som konsertivitet och tilt....

/Vimpan