MacDaddy Postad 4 Oktober , 2006 Rapport Postad 4 Oktober , 2006 Har inte handhistoriken här men jag förklarar handen: Jag raisar med AQ, en 3-bettar o ytterligare 2st callar. 4st ser floppen. Floppen är låg utan drag. Jag checkar o han till vänster om mig bettar, de övriga 2 callar. Nu över till mig. Summa: 15 betts. Så här kommer frågan: -Jag kan avsluta floppen här o jag får 15/1 i odds. Ska jag calla här o hoppas på ett A lr Q? Träffar jag så är chansen stor att det inte räcker. Citera
LiftWaffe Postad 4 Oktober , 2006 Rapport Postad 4 Oktober , 2006 Då har du ju besvarat frågan själv redan. "Jag tror inte det räcker", lägg dig då. Om du tror du behöver runner runner så har du 1 % att vinna. Citera
MacDaddy Postad 4 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 4 Oktober , 2006 Så alla foldar här? Citera
yberjonte Postad 4 Oktober , 2006 Rapport Postad 4 Oktober , 2006 Så alla foldar här? Alla som inte drar till en bättre hand än den du tror leder. Citera
elvisero Postad 4 Oktober , 2006 Rapport Postad 4 Oktober , 2006 Så alla foldar här? Det beror lite på skulle jag vilja säga. Men precis som LiftWaffe säger så skriver du att det inte är så stor chans att det räcker att träffa A eller Q. Då är ju frågan inte så svår. Om det däremot är ett annat läge, när du tror att du vinner genom att träffa, så borde du syna. 1/15 är inte ofta man får i potodds, och det berättigar det mesta. Du måste vinna ungefär 7% av gångerna för att gå jämt upp. Edit: yberjonte, SPLF3 ? Citera
TheAnalyst Postad 4 Oktober , 2006 Rapport Postad 4 Oktober , 2006 Det är en given syn tycker jag. Citera
LiftWaffe Postad 4 Oktober , 2006 Rapport Postad 4 Oktober , 2006 Det är en given syn tycker jag. Dig måste jag ju bara spela mot om du fortsätter syna när du tror att du inte kommer vinna om du träffar. Om Fi1 3-betar med AA/KK har vi <1% chans dvs turn/river QQ AK - 3 outs (6%), någon av damerna JJ- - 6 outs (12%) om ingen av de 2 andra har AK Har någon ett set är vi döda Dessutom innehåller en låg flop alltid drag men du kanske mena att du inte hade några drag... Citera
Hjort Postad 4 Oktober , 2006 Rapport Postad 4 Oktober , 2006 Har du alltså inte ens runner-runner färg? Då tror jag det är en fold eftersom du har så risiga implicita odds och måste lägga om du missar turn. Tre till nötfärgen piggar faktiskt upp din hand ordentligt då du ofta får tillräckligt på fötterna för att ta ett kort till på turn. Och om ni nu verkligen tror att de andra har så tunnt så tycker jag att man bör överväga att höja. Preflopp torde då också vara en cap med så vida HD:ar för de andra. Citera
Recommended Posts