Gå till innehåll

PLO - Turnbeslut ur position


Recommended Posts

Tja, här blir det halvknepigt på turn: Bottom trips, hålstege och nötflushdrag mot vad som antingen är en färdig stege eller att jag drar mot en out.

 

Button har jag 290 händer med i min PTO, han är vinnande på de få händerna. 33.1/6.48/2.65 enligt PTO med en PTBB/100 på 22. Det är allt jag vet om honom, han har inte gjort något väsen av sig under sessionen utan vunnit några potter med cb på floppen alternativt lagt sig på floppen. Kort och gott, han verkar hyfsat förnuftig.

 

Blinds: $10/$20

8 players

 

Stack sizes:

UTG: $2219.83

UTG+1: $2124.43

MP1: $1177.57

MP2: $289.50

Hero: $1112

Button: $1057.92

SB: $1748.02

BB: $781

 

Pre-flop: (8 players) Hero is CO with :Ad::Qc::9d::7c:

4 folds, Hero raises to $70, Button calls, 2 folds.

 

Flop: :Js::8d::7d: ($170, 2 players)

Hero checks, Button bets $167, Hero calls.

 

Turn: :7s: ($504, 2 players)

Hero....

 

Notera att jag inte har någon vidare stack utan har ~370 kvar på rivern om jag bettar ut här eller check/synar. Jag täcker Fi marginellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför håller du potten nere på floppen?

 

Du borde kunna få en hel del bättre händer att lägga sig om du checkpottar om. 12 nötouts är ju helt ok i en situation där han troligen betar lätt väldigt ofta.

 

Hur du bestämmer dig för att motståndaren har färdig stege efter att ha betat mot din check på en jätteskrämmande flopp förstår jag inte riktigt. Det är ju guldläge för honom att stjäla där.

 

Och om du nu tror att han bara kommer beta jättestål mot en check på floppen så känns ju inte gratiskort helt klockrent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror vi leder. Vi borde göra det. Tror du han bettar igen vilket han borde göra om du checkar så hade jag checkat. Annars pot pot pot (=

Det är den sortens poker jag kan förstå. Vi har ju outs i en höjd pott, är väl bara att potta tills det inte går längre?

 

Åtminstone så jag spelar omaha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åtminstone så jag spelar omaha.

 

Det tror jag inte undgått någon som läst dina kommentarer på PLO-HHs ;)

 

Hade jag haft position hade jag utan tveckan bettat min hand på floppen, ur position vill jag ta en titt på turnen och utvärdera där. Men att betta floppen är inte helt ute ur bilden, så det är mycket möjligt att eländet inleddes där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här blev helt värdelöst förresten, så jag ger upp på diskussionen nu. PM i mailboxen, och alla tiltar på mig. Bad beat.

 

Mitt mål var att diskutera turnspelet. För att slippa diskutera floppspelet moddade jag min HH - jag reverserade färgerna. Så i verkligheten checksynade jag floppen med Q-högt flushdrag och hålstege (nu säger jag inte att det var ett bättre spel...och inte heller att jag rekommenderar det - åtminstånde sade alltid min mamma till mig att jag var speciell). Problemet med det var att alla började diskutera floppspelet istället och ville slänga in så mycket pengar de hittade i mitten där. Eller, tja...jo, majoriteten ville det i alla fall.

 

Nåja, till sist hamnade vi i alla fall all-in och delade på potten via split pott när ett off-suite T landade på rivern.

 

Fi hade en bra hand; stege med återdrag till högre stege och J-högt färgdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...