Myt4z Postad 9 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 9 Februari , 2009 Bra river push? Eller lirar ni den annorlunda? Jag har varit aktiv, och har en del historia mot FI. Pushar alltså mer än pott. Ville att det skulle se suspektamungo ut. Men kanske bättre att VB runt 90? GAME #1425291891: Texas Hold'em NL $1/$2 2009-02-09 21:40:28 Table Pimenta (No DP) Seat 1: fishindish ($420.65 in chips) Seat 3: belemonth ($101.20 in chips) Seat 5: Hardwork108 ($37.00 in chips) Seat 6: RicketyCricket5 ($208.00 in chips) DEALER Seat 8: Sl4rtib4rtf4st ($198.00 in chips) Seat 10: simpzon ($244.50 in chips) Sl4rtib4rtf4st: Post SB $1.00 simpzon: Post BB $2.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to Sl4rtib4rtf4st fishindish: Fold belemonth: Fold Hardwork108: Fold RicketyCricket5: Fold Sl4rtib4rtf4st: Raise (NF) $7.00 simpzon: Call $5.00 *** FLOP *** Ace of Hearts4 of DiamondsJack of Hearts Sl4rtib4rtf4st: Bet $12.00 simpzon: Call $12.00 *** TURN *** Sl4rtib4rtf4st: Bet $34.00 simpzon: Call $34.00 *** RIVER *** Sl4rtib4rtf4st: Bet $145.00 Citera
skaz Postad 9 Februari , 2009 Rapport Postad 9 Februari , 2009 Jag brukar nog beta kring 80-90 där. Kan inte direkt se några kungar i FIs hand. Tycker betsizarna på flop och turn är bra iaf. Citera
Myt4z Postad 10 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 10 Februari , 2009 Jag brukar nog beta kring 80-90 där. Kan inte direkt se några kungar i FIs hand. Tycker betsizarna på flop och turn är bra iaf. Känns som en bättre linje, funderade i efterhand vad jag ville få ut av att pusha där. Sätter honom inte heller på ngn kung, och tror inte han sätter mig på det heller, så hoppades få syn av sämre tvåpar eller Ax som inte tror mig. Men en bet kring 80-90 tror jag känns mer optimalt. Han stekte ett tag och vek sedan. Citera
sTARVIN89 Postad 10 Februari , 2009 Rapport Postad 10 Februari , 2009 Bra river push? Eller lirar ni den annorlunda? Jag har varit aktiv, och har en del historia mot FI. Pushar alltså mer än pott. Ville att det skulle se suspektamungo ut. Men kanske bättre att VB runt 90? GAME #1425291891: Texas Hold'em NL $1/$2 2009-02-09 21:40:28 Table Pimenta (No DP) Seat 1: fishindish ($420.65 in chips) Seat 3: belemonth ($101.20 in chips) Seat 5: Hardwork108 ($37.00 in chips) Seat 6: RicketyCricket5 ($208.00 in chips) DEALER Seat 8: Sl4rtib4rtf4st ($198.00 in chips) Seat 10: simpzon ($244.50 in chips) Sl4rtib4rtf4st: Post SB $1.00 simpzon: Post BB $2.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to Sl4rtib4rtf4st fishindish: Fold belemonth: Fold Hardwork108: Fold RicketyCricket5: Fold Sl4rtib4rtf4st: Raise (NF) $7.00 simpzon: Call $5.00 *** FLOP *** Ace of Hearts4 of DiamondsJack of Hearts Sl4rtib4rtf4st: Bet $12.00 simpzon: Call $12.00 *** TURN *** Sl4rtib4rtf4st: Bet $34.00 simpzon: Call $34.00 *** RIVER *** Sl4rtib4rtf4st: Bet $145.00 Bara jag som tycker check-syn är bättre i det läget? Vad ska han syna med som gör att 145$ blir ett valuebet? Checkar du och han betar så får du bluffvärde + att han förmodligen betar många händer som du har slagna eftersom ni har haft historia osv och även om han har kungen kommer du ju undan billigare än att överpottbeta 145$? Har han kungen får du ju betala dyrt genom att överbeta river. Om du ska beta river, hade jag gjort ett valuebet, men standardlinjen för mig i det läget är nog check-syn. Men tycker inte det är spew av dig utan förstår din tankegång , även om jag inte föredrar den. Citera
Myt4z Postad 10 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 10 Februari , 2009 Bara jag som tycker check-syn är bättre i det läget? Vad ska han syna med som gör att 145$ blir ett valuebet? Checkar du och han betar så får du bluffvärde + att han förmodligen betar många händer som du har slagna eftersom ni har haft historia osv och även om han har kungen kommer du ju undan billigare än att överpottbeta 145$? Har han kungen får du ju betala dyrt genom att överbeta river. Om du ska beta river, hade jag gjort ett valuebet, men standardlinjen för mig i det läget är nog check-syn. Men tycker inte det är spew av dig utan förstår din tankegång , även om jag inte föredrar den. Njae, jag gillar inte check-syna på rivern generellt sätt. Tycker vi går miste om för mkt värde. Har han tagit sig dit med en kung, gratulationer:-) Gillar inte överpushen som jag gjorde, men tror faktiskt jag kan få syn av många sämre händer om jag betar kring 80-90. Men förstår även ditt resonemang kring check-syn. Jag gillar hellre bet-fold i dom lägena där check-syn är applicerbart, om man ska säga rent generellt. Även om det givetvis finns lägen för check-syn ibland. Edit; Tror nämligen han väldigt ofta kommer checka bakom, och inte nog med att han kanske har ngn skräp Ax som vi eventuellt skulle fått ut ett VB utav, så får han även se vilken hand jag spelar, utan att pröjsa av rivern. Citera
Thorn- Postad 10 Februari , 2009 Rapport Postad 10 Februari , 2009 Känns som en bättre linje, funderade i efterhand vad jag ville få ut av att pusha där. Sätter honom inte heller på ngn kung, och tror inte han sätter mig på det heller, så hoppades få syn av sämre tvåpar eller Ax som inte tror mig. Men en bet kring 80-90 tror jag känns mer optimalt. Han stekte ett tag och vek sedan. Varför skulle inte du kunna ha en kung? Du gör ju lätt det här spelet med både KQ och AK. Citera
skaz Postad 10 Februari , 2009 Rapport Postad 10 Februari , 2009 Ja, checksyn är rätt dåligt imo. Han kommer checka bakom med allt som har showdown value. Vad gör vi om FI pushar? Check-gissa är aldrig bra. Tror vi kommer bli ägda alldeles för ofta då. Citera
Myt4z Postad 10 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 10 Februari , 2009 Varför skulle inte du kunna ha en kung? Du gör ju lätt det här spelet med både KQ och AK. Givet skulle jag kunna ha kung, men ja tror inte han sätter mig på en. Inte efter den historiken vi haft, det var lite därför jag pushade också. För att det skulle se ut som K, men att han inte skulle tro att jag hade det och därmed syna. Men men, gillar inte resonemanget såhär i efterhand. Ja, checksyn är rätt dåligt imo. Han kommer checka bakom med allt som har showdown value. Vad gör vi om FI pushar? Check-gissa är aldrig bra. Tror vi kommer bli ägda alldeles för ofta då. Håller verkligen med! Citera
Snygglenn Postad 11 Februari , 2009 Rapport Postad 11 Februari , 2009 Bara jag som tycker check-syn är bättre i det läget? Vad ska han syna med som gör att 145$ blir ett valuebet? Checkar du och han betar så får du bluffvärde + att han förmodligen betar många händer som du har slagna eftersom ni har haft historia osv och även om han har kungen kommer du ju undan billigare än att överpottbeta 145$? Har han kungen får du ju betala dyrt genom att överbeta river. Om du ska beta river, hade jag gjort ett valuebet, men standardlinjen för mig i det läget är nog check-syn. Men tycker inte det är spew av dig utan förstår din tankegång , även om jag inte föredrar den. Jag är tillräckligt vek för att gilla en check-syn här. Vi slår alla 2p men alla Kx och set slår oss så tycker att en push är lite spewy. Jag måste verkligen spewa mindre dock Outcome på handen? Citera
Metaddict Postad 12 Februari , 2009 Rapport Postad 12 Februari , 2009 Jag är tillräckligt vek för att gilla en check-syn här. Vi slår alla 2p men alla Kx och set slår oss så tycker att en push är lite spewy. Jag måste verkligen spewa mindre dock Outcome på handen? Det är ett sånt där jättejättestandardläge där man inte checksynar. Skulle absolut inte vara vekt att checka för att syna, passivt och dåligt snarare. Tycker det har sagts rätt bra tidigare varför man väljer att beta. Angående betsize tycker jag det är fel läge för överbet. Även om inte herr myt hade en kung brukar det skrika "jag har en kung, betala mig" när folk gör sådär. 70-75% pott känns ok tror jag. Citera
Myt4z Postad 12 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 12 Februari , 2009 Jag är tillräckligt vek för att gilla en check-syn här. Vi slår alla 2p men alla Kx och set slår oss så tycker att en push är lite spewy. Jag måste verkligen spewa mindre dock Outcome på handen? Han foldade. Det är ett sånt där jättejättestandardläge där man inte checksynar. Skulle absolut inte vara vekt att checka för att syna, passivt och dåligt snarare. Tycker det har sagts rätt bra tidigare varför man väljer att beta. Angående betsize tycker jag det är fel läge för överbet. Även om inte herr myt hade en kung brukar det skrika "jag har en kung, betala mig" när folk gör sådär. 70-75% pott känns ok tror jag. Håller med i det du skriver. Borde smackat på kring 80$ där istället. Har för övrigt inte blivit mkt lir senaste dagarna. Idag hoppas jag kunna klämma in ett lite längre pass iaf. Citera
Myt4z Postad 12 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 12 Februari , 2009 Lirade en session på typ 2 timmar, ipoker NL200. Spelade rätt uselt faktiskt, men kalaset slutade drygt 100$ upp. Pendlade typ mellan 300 upp och 300 ner hela passet. Här är en hand som var rätt tråkig, finns väl inte att jag foldar rivern, ngnsin. Orkar inte ens gömma resultatet här, då man kan ana att jag får den i rökan. Brukar CBetta där typ alltid, på flopp dvs, men valde att checka denna gång. Nåväl, här kommer rackarn. GAME #1431534906: Texas Hold'em NL $1/$2 2009-02-12 20:42:08 Table Urtali (No DP) Seat 1: frill0t ($224.85 in chips) Seat 3: PES777 ($246.50 in chips) Seat 6: Sl4rtib4rtf4st ($333.50 in chips) Seat 8: leedsutd22 ($228.10 in chips) DEALER Seat 10: CHEMY ($204.90 in chips) CHEMY: Post SB $1.00 frill0t: Post BB $2.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to Sl4rtib4rtf4st PES777: Fold Sl4rtib4rtf4st: Raise (NF) $6.00 leedsutd22: Fold CHEMY: Fold frill0t: Call $4.00 *** FLOP *** 4 of DiamondsQueen of HeartsJack of Clubs frill0t: Check Sl4rtib4rtf4st: Check *** TURN *** frill0t: Bet $10.00 Sl4rtib4rtf4st: Raise (NF) $25.00 frill0t: Call $15.00 *** RIVER *** frill0t: Check Sl4rtib4rtf4st: Bet $52.00 frill0t: Raise (NF) $193.85 Sl4rtib4rtf4st: Call $141.85 *** SUMMARY *** Total pot $447.70 Rake $3.00 frill0t: Shows frill0t: wins $447.70 Bara försöka få in det på floppen va? GAME #1431438379: Texas Hold'em NL $1/$2 2009-02-12 20:03:00 Table "TURBO" Lukhovitsy (No DP) Seat 1: frill0t ($198.25 in chips) DEALER Seat 3: Sl4rtib4rtf4st ($222.15 in chips) Seat 6: CHEMY ($145.00 in chips) Seat 8: morfez ($197.60 in chips) Seat 10: Durrrre08 ($275.50 in chips) Sl4rtib4rtf4st: Post SB $1.00 CHEMY: Post BB $2.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to Sl4rtib4rtf4st soupp: morfez: Fold Durrrre08: Fold frill0t: Raise (NF) $7.00 Sl4rtib4rtf4st: Call $6.00 CHEMY: Call $5.00 *** FLOP *** 6 of Hearts2 of Spades3 of Hearts Sl4rtib4rtf4st: Check CHEMY: Check frill0t: Bet $15.00 Sl4rtib4rtf4st: Call $15.00 CHEMY: Fold *** TURN *** Sl4rtib4rtf4st: Check frill0t: Bet $33.00 Sl4rtib4rtf4st: Raise (NF) $86.00 frill0t: Raise (NF) $176.25 Sl4rtib4rtf4st: Call $90.25 *** RIVER *** *** SUMMARY *** Total pot $400.50 Rake $3.00 frill0t: Shows frill0t: wins $400.50 Det var de två största förlustpotterna för dagen. Postar en annan hand här. Brukar inte gilla att syna här pre, men mixar upp det ibland. Vad känner ni, alltid fold för er? På floppen försöker jag givetvis bara få in det. Fi har inte varit överdrivet aktiv, så han bör ha en hand här när han 3 betar mig pre. GAME #1431524382: Texas Hold'em NL $1/$2 2009-02-12 20:37:56 Table Curridabat (No DP) Seat 3: KwokSheh ($38.00 in chips) Seat 5: fishindish ($265.65 in chips) Seat 6: Sl4rtib4rtf4st ($478.60 in chips) Seat 8: carpediem247 ($77.30 in chips) Seat 10: Dojot1 ($277.10 in chips) DEALER KwokSheh: Post SB $1.00 fishindish: Post BB $2.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to Sl4rtib4rtf4st Sl4rtib4rtf4st: Raise (NF) $7.00 carpediem247: Fold Dojot1: Fold KwokSheh: Fold fishindish: Raise (NF) $24.00 Sl4rtib4rtf4st: Call $17.00 *** FLOP *** Ace of Clubs6 of Clubs9 of Spades fishindish: Bet $39.00 Sl4rtib4rtf4st: Raise (NF) $125.00 fishindish: Raise (NF) $241.65 Sl4rtib4rtf4st: Call $116.65 *** TURN *** *** RIVER *** *** SUMMARY *** Total pot $529.30 Rake $3.00 fishindish: Shows Sl4rtib4rtf4st: wins $529.30 Får se om jag hinner lira mer denna vecka eller ej, hoppas kunna få in mer händer framöver iaf, har väl spelat under 5 k denna månad hittills. Haft väldigt mkt annat att göra. Citera
Metaddict Postad 12 Februari , 2009 Rapport Postad 12 Februari , 2009 Flop är fine med AT. Höjer större på turn. River är vi såklart rätt högt i vår range men jag tycker nog verkligen det luktar explofold mot random TAGnisse på NL200 (om det är en sådan). 54s jättefold preflop. Eller trebet. Syn är riktigt dåligt. Sen höjer jag nog hellre flop ja. 97s jättestandard flopspel obv. Preflop försvarar jag inte den handen som standard men klart det händer lite då och då Citera
Myt4z Postad 13 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2009 Flop är fine med AT. Höjer större på turn. River är vi såklart rätt högt i vår range men jag tycker nog verkligen det luktar explofold mot random TAGnisse på NL200 (om det är en sådan). 54s jättefold preflop. Eller trebet. Syn är riktigt dåligt. Sen höjer jag nog hellre flop ja. 97s jättestandard flopspel obv. Preflop försvarar jag inte den handen som standard men klart det händer lite då och då Hand 1, hm, vad menas med explofold? Hand 2, jo, jag 3 bettar eller foldar den, men det var en smarrig fisk i BB. Ville gärna ha med honom, fel tänk med sån typ av hand? Flopp ska degen in, håller jag med om! Hand 3. Precis, brukar inte heller försvara den spec ofta, men om jag väl gör det så ska ju degen in på floppen om det är möjligt. Ty för comments! Citera
Metaddict Postad 13 Februari , 2009 Rapport Postad 13 Februari , 2009 Hand 1, hm, vad menas med explofold? Hand 2, jo, jag 3 bettar eller foldar den, men det var en smarrig fisk i BB. Ville gärna ha med honom, fel tänk med sån typ av hand? Flopp ska degen in, håller jag med om! Hand 3. Precis, brukar inte heller försvara den spec ofta, men om jag väl gör det så ska ju degen in på floppen om det är möjligt. Ty för comments! Hehe sorry. Vi ligger rätt högt i vår range på river efter den sekvensen, så vår motståndare skulle lätta kunna exploatera (utnyttja menar man väl) oss om vi foldar så bra grejer som stege varje gång han gör sådär på river. Men detta är NL200 och eftersom du inte skrev något om fi antar jag att han är någon standard TAG, eller någon som iaf inte gjort väsen av sig. Och eftersom dessa lirare har exakt det de reppar 90% av gångerna, minst, när de checkraisar river, tror jag att man kan vika just av den anledningen. Duktiga aggro spelare kan ju märka om man gör det till en vana att vika starka händer mot riverCR, men om man märker att det börjar hända får man gå mot en mer balanserad approach och helt enkelt inte folda sin stege när ett bakdörr färgdrag sitter. Nu skulle vissa säga att jag har helt fel och att vi borde börja i andra änden. Dvs att inte folda en såpass stark hand som stege här eftersom folk kan exploatera oss då, och sedan isåfall eventuellt börja vika starka händer efter ett tag när vi har märkt att fi har nuts varje gång. Min personliga åsikt är att man på NL200 kan göra som jag säger istället, och räkna med att alla som inte är fiskar eller LAGtards har stål när de checkraisar river. Om man sen märker att de har som vana att t.ex. checkraisa river en massa, eller verkar allmänt movebenägna, får man väl försöka spela mer balanserat och sluta med att vika starka händer, och eventuellt exploatera dem istället (vissa skulle säkert kalla mig åsna för att jag överhuvudtaget tänker så) genom att tillochmed börja syna med lite sämre händer. Dessutom tycker jag att din klena turnsizing gör det troligare att fi har synat in sig med färgdrag. Hade du höjt till pott tror jag, trots att det är NL200 då, att hyfsat många färgdrag försvinner ur fis range och det skulle göra andelen made hands lite större. När du höjer så smått borde det finnas större anledning för fi att trebeta ett set eller typ topp två direkt skulle jag tro, eftersom det blir svårt att få in degen för honom vid syn. Hade du pottat eller liknande tror jag chansen ökar att folk bara tar en syn för att låta dig skjuta river. Jag är inte säker! Dock tror jag att fi är rätt färgdragstung och det i kombination med att folk brukar ha vad de säger att de har gör att jag lutar åt fold river. Om fi var någon skum fisk eller gjorde en massa moves kan du ju bortse från vad jag säger i just denna handen men fundera på det i framtiden Citera
Metaddict Postad 13 Februari , 2009 Rapport Postad 13 Februari , 2009 Angående 54s, det är ju en förmildrande omständighet ja Jag tycker nog 54 är en lite väl låg SC att syna in sig med i vilket fall. Observera att jag inte säger att jag aldrig någonsin hade gjort det själv men jag tycker inte det är bra för det Citera
Myt4z Postad 13 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2009 Hehe sorry. Vi ligger rätt högt i vår range på river efter den sekvensen, så vår motståndare skulle lätta kunna exploatera (utnyttja menar man väl) oss om vi foldar så bra grejer som stege varje gång han gör sådär på river. Men detta är NL200 och eftersom du inte skrev något om fi antar jag att han är någon standard TAG, eller någon som iaf inte gjort väsen av sig. Och eftersom dessa lirare har exakt det de reppar 90% av gångerna, minst, när de checkraisar river, tror jag att man kan vika just av den anledningen. Duktiga aggro spelare kan ju märka om man gör det till en vana att vika starka händer mot riverCR, men om man märker att det börjar hända får man gå mot en mer balanserad approach och helt enkelt inte folda sin stege när ett bakdörr färgdrag sitter. Nu skulle vissa säga att jag har helt fel och att vi borde börja i andra änden. Dvs att inte folda en såpass stark hand som stege här eftersom folk kan exploatera oss då, och sedan isåfall eventuellt börja vika starka händer efter ett tag när vi har märkt att fi har nuts varje gång. Min personliga åsikt är att man på NL200 kan göra som jag säger istället, och räkna med att alla som inte är fiskar eller LAGtards har stål när de checkraisar river. Om man sen märker att de har som vana att t.ex. checkraisa river en massa, eller verkar allmänt movebenägna, får man väl försöka spela mer balanserat och sluta med att vika starka händer, och eventuellt exploatera dem istället (vissa skulle säkert kalla mig åsna för att jag överhuvudtaget tänker så) genom att tillochmed börja syna med lite sämre händer. Dessutom tycker jag att din klena turnsizing gör det troligare att fi har synat in sig med färgdrag. Hade du höjt till pott tror jag, trots att det är NL200 då, att hyfsat många färgdrag försvinner ur fis range och det skulle göra andelen made hands lite större. När du höjer så smått borde det finnas större anledning för fi att trebeta ett set eller typ topp två direkt skulle jag tro, eftersom det blir svårt att få in degen för honom vid syn. Hade du pottat eller liknande tror jag chansen ökar att folk bara tar en syn för att låta dig skjuta river. Jag är inte säker! Dock tror jag att fi är rätt färgdragstung och det i kombination med att folk brukar ha vad de säger att de har gör att jag lutar åt fold river. Om fi var någon skum fisk eller gjorde en massa moves kan du ju bortse från vad jag säger i just denna handen men fundera på det i framtiden Ty för väldigt bra förklaring och allmänt bra synpunkter. Låter vettigt det du skriver, och jag håller med. Har väl egentligen inga tokreads på fi, men lite fiskvarning har jag väl på honom. Som du säger är det väl i princip aldrig som en CRAI på nl200 där är en bluff, iaf inte mot dåliga spelare, generellt sätt. Angående 54s, det är ju en förmildrande omständighet ja Jag tycker nog 54 är en lite väl låg SC att syna in sig med i vilket fall. Observera att jag inte säger att jag aldrig någonsin hade gjort det själv men jag tycker inte det är bra för det Håller med även här, och jag brukar generellt sätt inte syna in mig med 54s här, men kändes som ett ok läge att göra det här dock. Citera
Myt4z Postad 13 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2009 Har hunnit lira i 8 minuter, back 400$, passet kunde mao börjat bättre. GAME #1433289844: Texas Hold'em NL $1/$2 2009-02-13 18:02:27 Table Urtali (No DP) Seat 1: asmartass ($258.95 in chips) Seat 3: mandolini1967 ($197.00 in chips) DEALER Seat 5: PaDKaPowHeMeN ($207.55 in chips) Seat 8: elangus ($37.00 in chips) Seat 10: Sl4rtib4rtf4st ($203.00 in chips) PaDKaPowHeMeN: Post SB $1.00 elangus: Post BB $2.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to Sl4rtib4rtf4st Sl4rtib4rtf4st: Raise (NF) $7.00 asmartass: Raise (NF) $18.00 mandolini1967: Call $18.00 PaDKaPowHeMeN: Fold elangus: Fold Sl4rtib4rtf4st: Call $11.00 *** FLOP *** Queen of Hearts9 of SpadesAce of Spades Sl4rtib4rtf4st: Check asmartass: Bet $30.00 mandolini1967: Fold Sl4rtib4rtf4st: Raise (NF) $85.00 asmartass: Raise (NF) $240.95 Sl4rtib4rtf4st: Allin $100.00 *** TURN *** *** RIVER *** *** SUMMARY *** Total pot $479.95 Rake $3.00 asmartass: Shows asmartass: wins $479.95 Citera
Myt4z Postad 13 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2009 Så, vänt till miniplus nu iaf. Snabba puckar. Ok linje mot aggro spewtard. Jag har lirat typ 43/40 på 30 händer vid bordet. Så han lär ju inte sätta mig på sån stark hand, sen när ja checkar turn underreppar ja ju rätt rejält. Ingen standardlinje, men men. GAME #1433331899: Texas Hold'em NL $1/$2 2009-02-13 18:21:50 Table Urtali (No DP) Seat 3: mandolini1967 ($200.00 in chips) Seat 5: PaDKaPowHeMeN ($283.00 in chips) DEALER Seat 6: changchang ($46.00 in chips) Seat 8: baytown12 ($40.00 in chips) Seat 10: Sl4rtib4rtf4st ($214.05 in chips) changchang: Post SB $1.00 baytown12: Post BB $2.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to Sl4rtib4rtf4st Sl4rtib4rtf4st: Raise (NF) $7.00 mandolini1967: Fold PaDKaPowHeMeN: Call $7.00 changchang: Fold baytown12: Fold *** FLOP *** King of Hearts5 of SpadesQueen of Diamonds Sl4rtib4rtf4st: Bet $14.00 PaDKaPowHeMeN: Call $14.00 *** TURN *** Sl4rtib4rtf4st: Check PaDKaPowHeMeN: Bet $34.00 Sl4rtib4rtf4st: Call $34.00 *** RIVER *** Sl4rtib4rtf4st: Check PaDKaPowHeMeN: Bet $228.00 Sl4rtib4rtf4st: Allin $159.05 Citera
Myt4z Postad 13 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2009 Pang pang, 500 back. Trött jag blir alltså.... Citera
Myt4z Postad 13 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2009 Paus nu, lirade en timme, 800 back ungefär. Började med 400 backet på 7 min, tar igen till lite plus, sen pangar det på så inåt helvete. Rätt tröttsamt faktiskt:-( Kan fan inte vinna på Ipoker känns det som, nästan lite löjligt. Avslutar med denna hand. Hoppas han har JT och låter honom bluffa rivern, pushar jag rivern tror jag bara att ja får syn av just 22. Såklart ska han ha den handen. Ska väl troligtvis lira lite mer senare, känns riktigt ledsamt. Knappt spelat ngt i februari, men det lilla jag spelat har gått ruskigt dåligt. Antingen har jag kämpat för even, eller backat ca 4-5 ink. GAME #1433414602: Texas Hold'em NL $1/$2 2009-02-13 19:00:04 Table Bethal (No DP) Seat 1: GZGARRY ($117.55 in chips) Seat 3: Concretec0l ($197.00 in chips) Seat 5: Sl4rtib4rtf4st ($264.55 in chips) Seat 6: Pokebab ($207.10 in chips) Seat 8: Floridarolfe ($371.40 in chips) Seat 10: mixika ($200.00 in chips) DEALER GZGARRY: Post SB $1.00 Concretec0l: Post BB $2.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to Sl4rtib4rtf4st Sl4rtib4rtf4st: Raise (NF) $7.00 Pokebab: Call $7.00 Floridarolfe: Fold mixika: Fold GZGARRY: Call $6.00 Concretec0l: Call $5.00 *** FLOP *** 2 of ClubsQueen of HeartsKing of Spades GZGARRY: Check Concretec0l: Check Sl4rtib4rtf4st: Bet $22.00 Pokebab: Call $22.00 GZGARRY: Fold Concretec0l: Fold *** TURN *** Sl4rtib4rtf4st: Bet $64.00 Pokebab: Call $64.00 *** RIVER *** Sl4rtib4rtf4st: Check Pokebab: Bet $114.10 Sl4rtib4rtf4st: Call $114.10 *** SUMMARY *** Total pot $425.20 Rake $3.00 Pokebab: Shows Pokebab: wins $425.20 Citera
Myt4z Postad 13 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2009 Mmmm...så gott..namnam GAME #1433633704: Texas Hold'em NL $1/$2 2009-02-13 20:41:01 Table Gustoso (No DP) Seat 3: tisbougo ($56.33 in chips) Seat 5: chipotte ($205.30 in chips) DEALER Seat 8: grig145 ($198.00 in chips) Seat 10: Sl4rtib4rtf4st ($274.20 in chips) grig145: Post SB $1.00 Sl4rtib4rtf4st: Post BB $2.00 tisbougo: Post BB $2.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to Sl4rtib4rtf4st tisbougo: Raise (NF) $56.33 chipotte: Fold grig145: Fold Sl4rtib4rtf4st: Call $54.33 *** FLOP *** 5 of Clubs8 of Hearts2 of Clubs *** TURN *** *** RIVER *** *** SUMMARY *** Total pot $111.66 Rake $2.00 tisbougo: Shows tisbougo: wins $111.66 Citera
Myt4z Postad 13 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2009 Back typ 1,5$k idag. Riktigt iskall alltså. Måste folda rivern va? GAME #1433703328: Texas Hold'em NL $1/$2 2009-02-13 21:11:30 Table Dankov (No DP) Seat 1: aaronb22 ($214.70 in chips) Seat 3: GardenGizmo ($326.25 in chips) Seat 5: klippset ($539.80 in chips) Seat 6: PaDKaPowHeMeN ($230.00 in chips) Seat 8: Sl4rtib4rtf4st ($342.50 in chips) DEALER Seat 10: BlueSpoon1 ($38.00 in chips) BlueSpoon1: Post SB $1.00 aaronb22: Post BB $2.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to Sl4rtib4rtf4st GardenGizmo: Fold klippset: Raise (NF) $7.00 PaDKaPowHeMeN: Fold Sl4rtib4rtf4st: Call $7.00 BlueSpoon1: Fold aaronb22: Fold *** FLOP *** Queen of Spades5 of Clubs3 of Clubs klippset: Bet $10.00 Sl4rtib4rtf4st: Call $10.00 *** TURN *** klippset: Bet $26.00 Sl4rtib4rtf4st: Call $26.00 *** RIVER *** klippset: Check Sl4rtib4rtf4st: Bet $68.00 klippset: Raise (NF) $496.80 Citera
Myt4z Postad 13 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2009 Jahapp, då var andra sessionen avklarad. Gick ännu värre än den första. Tycker jag spelar ok, men åker på setup efter setup. Vinner samtidigt inga större potter, då är det väldigt svårt att spela. Slog nytt rekord idag i att backa, blev ca 1,9$k. Så då är jag återigen minus för månaden. Känns väldigt trist, men som tur är kommer det fler dagar. Ska kolla igenom lite HHs i helgen och se över hur jag lyckades backa nästan 10 ink på 3 timmar idag. Återigen är det en sån dag att jag antingen backar mkt eller hamnar even. Vet faktiskt inte hur jag ska bryta trenden. Har på 8 speldagar på ipoker som mest plussat 1,5 ink. Men jag har vid ett tillfälle tappat 5 ink, respektive idag, nästan 10 ink. Jag får det helt enkelt inte att lossna åt plussidan. Har korrigerat spelet flera ggr, prövat olika linjer, men det lossnar bara inte. Har börjat lira lösare nu på senare tid. Så självklart blir ju swingsen större, men för mig har det enbart varit neråt det pendlat. Vore ju kul om det kunde vända ngn gång. Månaden är typ 2,3$k back på ipoker, 360€ upp på Redbet. Har typ en 300$ i rb oxå. Så tot e det väl ngnstans kring 1,5$k back. Inte hela världen, men funderar på om det kanske inte är dags för ett site byte för mig. Spelat väldigt länge på Ipoker utan ngn större framgång. Spelarna jag möter känns inte luriga på ngt sätt. Men på ngt underligt vis får dom alltid in sina vackra skräphänder dom spelar. Har tyvärr blivit oerhört straffad på sistone mot dessa spelare som klonkat till höger och vänster. Nåväl, ska tat lungt en stund, sen slagga. Match imorgon. Får se när jag tar nästa session. Kan va bra med break iaf imorgon. Najti Citera
andres88 Postad 16 Februari , 2009 Rapport Postad 16 Februari , 2009 Kriga på! Grattis till segern mot bp förrsten =) Citera
Recommended Posts