Gå till innehåll

Myt4z - Vakter, Vakter! DOM TAR ALLT MITT GUUUUULD!

Myt4z

Recommended Posts

Ok. Jag har funderat lite på det under dagen, och gillar inte heller spela den ur pos. Det jag funderar på är om man ska göra mindre size på 4beten, så man lättare kommer undan när man bluffar. Men det kanske är lika bra att justera rangen jag 4betar med beroende på hur ofta fi spelar tillbaka. Gör ju egentligen saken rätt mkt lättare.

Jo, absolut ska man göra den mindre. Brukar köra mellan 2,2-2,5x (ungefär 25-28% av stacken investerat vilket gör att man kan bluffa samtidigt som FI måste ta ett beslut för sin stack). Såg det i någon CTS-vid så har kört på det sen dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jo, absolut ska man göra den mindre. Brukar köra mellan 2,2-2,5x (ungefär 25-28% av stacken investerat vilket gör att man kan bluffa samtidigt som FI måste ta ett beslut för sin stack). Såg det i någon CTS-vid så har kört på det sen dess.

Låter riktigt vettigt faktiskt. Ty för kommentarerna!

Länk till kommentar

Är det ngn som 3betar väldigt mkt kan jag tänka mig att 4beta 99+ AQ+ för värde. Sen är det väl bara att dra ner på den rangen beroende på hur mkt FI 3betar. Brukar inte gilla att flatta då vi får sitta ur position resten av handen.

Körde rätt mkt 4betsbluffar förut men har dragit ner på det, tycker man får alldeles för lite cred bvb.

Ja det är läskigt hur light folk är redo att stacka BvsB. Vet inte vem som bankat in idén i folk att A2 är nuts i blindsen :shock:. Idag fick jag en syn av en någorlunda tight och stabil reg när jag 5bet pushade AK mot hans KJs:shock:.

Sedan så 4betsbluffa jag en hel del mot folk som 3bettar light osv. Det fungerar väldigt bra och kör då som Skaz sa att jag 4bettar motsvarande 25-28% av stacken.

Vore kul om vi alla en dag sitter på samma bord och spelar mot varandra samtidigt som vi spelar in video. Låter som en sjuk idé, men samtidigt är det sjukt utvecklande att se vad FI tänker osv.

GL myt4z.. såg btw att du trackade mig @ 2+2 :cry:. JAG ÄR SÅÅÅÅ BÄÄD RUÖÖNN. :lol:

Länk till kommentar

Ja det är läskigt hur light folk är redo att stacka BvsB. Vet inte vem som bankat in idén i folk att A2 är nuts i blindsen :shock:. Idag fick jag en syn av en någorlunda tight och stabil reg när jag 5bet pushade AK mot hans KJs:shock:.

Sedan så 4betsbluffa jag en hel del mot folk som 3bettar light osv. Det fungerar väldigt bra och kör då som Skaz sa att jag 4bettar motsvarande 25-28% av stacken.

Vore kul om vi alla en dag sitter på samma bord och spelar mot varandra samtidigt som vi spelar in video. Låter som en sjuk idé, men samtidigt är det sjukt utvecklande att se vad FI tänker osv.

GL myt4z.. såg btw att du trackade mig @ 2+2 :cry:. JAG ÄR SÅÅÅÅ BÄÄD RUÖÖNN. :lol:

Låter klokt. Jo, på 2+2 ville ju ngn spela in en video med bara regs vid bordet, ingen dum ide. Haha, det var endast av ren kärlek som jag "trackade":-)

Blind vs Blind, synar 3bets med AQ/AK, ibland pockets beroende på stacksize.

I pos synar jag pockets (träffar jag 2barrelar han i 9/10 och jag får värde) och 3betar AQ/AK+.

Vissa har riktigt bred range i blind vs blind.

Tycker det uppstår massa problematik när vi synar 3 bets med AQ/AK och ibland pockets, kan göra det på bb vs sb, men 4betar nog hellre i sb mot bb.

Ty för input chaps!

Länk till kommentar

Låter klokt. Jo, på 2+2 ville ju ngn spela in en video med bara regs vid bordet, ingen dum ide. Haha, det var endast av ren kärlek som jag "trackade":-)

Aa jag skrev mig upp på den listan. Ska bli kul att höra honom säga; "Omg IRLisWAT.. wat the hell are you doing? 72s? It's not a good hand because it suited" :lol:

Folk kommer spela annorlunda på videon så ser fram emot value. Ska bli kul att se dem herofolda och sånt bara för att inte få höra skit på videon :mrgreen:.

Blind vs Blind, synar 3bets med AQ/AK, ibland pockets beroende på stacksize.

I pos synar jag pockets (träffar jag 2barrelar han i 9/10 och jag får värde) och 3betar AQ/AK+.

Vissa har riktigt bred range i blind vs blind.

Alltså jag tycker det är fel att i förhand bestämma vilka händer man ska spela från vilka positioner. Det gör en sjukt förutsägbar och jag tror/tycker att man ska spela sin >range< efter situationer, dvs efter fi.

Om fi har hög fold to bb steal så kan man hacka på honom till han börjar visa motstånd. Om han foldar till 6 dollar raise, raise 5 dollar. 1 dollar må inte låta mycket för stunden, men efter några hundra gånger så blir det iaf ett par inköp. Och vi spelar ju för att plussa i längden som blir en hel del.

I pos måste man inte 3betta, jag har börjat syna in mig oftare i position för att det är ett optimalt sätt att balansera sin range. Det har iaf fungerat för mig eftersom att jag har en väldigt lös/aggro image bland regsen. Så att syna in mig med allt ifrån AA till 37s(extremt da, men ni förstår) är inget konstigt så länge jag känner att jag spelar mina händer likadant och håller mig oförutsägbar.

Sedan skriver du starvin; "Vissa har riktigt bred range i blind vs blind"

Just därför behöver vi inte 3betta för att få dem att folda händer vi dominerar. Men samtidigt vill man ju spela större potter i position, så finns såklart läckor i det. Men annars, på de nivåer vi spelar (NL100-200 (även 400?)) så kan man ju hålla sig förutsägbar och ändå komma undan med det pga FIs aldrig tänker så långt. Så man är inte i så stor behov att hålla sig oförutsägbar och så... men bra att ha lite mer utvecklande spel i det undermedvetna så att man alltid hittar sin edge.

Någon får gärna rätta till mig!:mrgreen:

Länk till kommentar

Alltså jag tycker det är fel att i förhand bestämma vilka händer man ska spela från vilka positioner. Det gör en sjukt förutsägbar och jag tror/tycker att man ska spela sin >range< efter situationer, dvs efter fi.

Om fi har hög fold to bb steal så kan man hacka på honom till han börjar visa motstånd. Om han foldar till 6 dollar raise, raise 5 dollar. 1 dollar må inte låta mycket för stunden, men efter några hundra gånger så blir det iaf ett par inköp. Och vi spelar ju för att plussa i längden som blir en hel del.

I pos måste man inte 3betta, jag har börjat syna in mig oftare i position för att det är ett optimalt sätt att balansera sin range. Det har iaf fungerat för mig eftersom att jag har en väldigt lös/aggro image bland regsen. Så att syna in mig med allt ifrån AA till 37s(extremt da, men ni förstår) är inget konstigt så länge jag känner att jag spelar mina händer likadant och håller mig oförutsägbar.

Sedan skriver du starvin; "Vissa har riktigt bred range i blind vs blind"

Just därför behöver vi inte 3betta för att få dem att folda händer vi dominerar. Men samtidigt vill man ju spela större potter i position, så finns såklart läckor i det. Men annars, på de nivåer vi spelar (NL100-200 (även 400?)) så kan man ju hålla sig förutsägbar och ändå komma undan med det pga FIs aldrig tänker så långt. Så man är inte i så stor behov att hålla sig oförutsägbar och så... men bra att ha lite mer utvecklande spel i det undermedvetna så att man alltid hittar sin edge.

Någon får gärna rätta till mig!:mrgreen:

+1 och väl skrivet.

När vi sitter i poss gillar jag också att flatta en del. Ex. har vi KQo, känns onödigt att 3beta bort sånna händer som vi dominerar, typ K9 osv. Gillar istället att 3beta händer som nuts eller halvskräp som vi inte kan syna in oss med.

Tycker det är jättedåligt att flatta med AQ/AK pre. Blir sjukt svårspelad på floppen.

En annan grej jag börjat köra med för ett tag sen är att höja mer från sb vs bb. Normalt kör jag 3x från alla poss, men kör med 4x från sb så att inte BB kan syna in sig så billigt. Det jag har märkt av detta är att man får mer respekt och mindre 3bets mot sig. Givetvis finns det en del FIs som exploaterar detta.

Länk till kommentar

Ty för inläggen, ska läsa igenom dom lite senare.

Körde ett pass på NL100€ b2b, innan jag visste ordet av det skavde det till i stjärten och riggen tog mig. Såhär såg det ut.

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €0,50 / €1,00

Players: 6

B2B Hand Converter from One Of A Kind

Button (€153,79)

SB - Hero (€121,25)

BB (€144,97)

UTG (€47,83)

MP (€182,31)

CO (€66,56)

Preflop: Hero is SB with Q:diamond:, Q:heart:

3 folds, Button raises to €3,50, Hero raises to €13,00, 1 fold, Button raises to €40,00, Hero raises to €68,00, Button goes all-in for €110,29, Hero goes all-in for €39,75

Flop: (€243,50) 8:club:, J:club:, 9:diamond: (2 players - 2 All-In)

Turn: (€243,50) 4:heart: (2 players - 2 All-In)

River: (€243,50) 7:spade: (2 players - 2 All-In)

Final pot: €243,50

Hero shows Q:diamond:, Q:heart: (a pair of queens)

Button shows T:club:, T:heart: (a straight, jack high)

Outcome: Button wins €243,50

Backa nästan 500€, lirar mer ikväll.

Tur iaf att FI tyade i chatten efteråt...

Länk till kommentar

Ty för inläggen, ska läsa igenom dom lite senare.

Körde ett pass på NL100€ b2b, innan jag visste ordet av det skavde det till i stjärten och riggen tog mig. Såhär såg det ut.

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €0,50 / €1,00

Players: 6

B2B Hand Converter from One Of A Kind

Button (€153,79)

SB - Hero (€121,25)

BB (€144,97)

UTG (€47,83)

MP (€182,31)

CO (€66,56)

Preflop: Hero is SB with Q:diamond:, Q:heart:

3 folds, Button raises to €3,50, Hero raises to €13,00, 1 fold, Button raises to €40,00, Hero raises to €68,00, Button goes all-in for €110,29, Hero goes all-in for €39,75

Flop: (€243,50) 8:club:, J:club:, 9:diamond: (2 players - 2 All-In)

Turn: (€243,50) 4:heart: (2 players - 2 All-In)

River: (€243,50) 7:spade: (2 players - 2 All-In)

Final pot: €243,50

Hero shows Q:diamond:, Q:heart: (a pair of queens)

Button shows T:club:, T:heart: (a straight, jack high)

Outcome: Button wins €243,50

Backa nästan 500€, lirar mer ikväll.

Tur iaf att FI tyade i chatten efteråt...

Std på B2B har jag hört.

Dock helt meningslöst att ha någon annan 5betsize än push.

Länk till kommentar

Jag HATAR ta mig fan b2b alltså. Bara tyckt det var "skrönor" om b2b riggen. Nu har jag lirat där sen i nov, det är ta mig fan löjligt hur "riggat" det är alltså. Nov fick ja den i röven hela månaden, dec tryckte ngn på knappen, och då kunde jag plötsligt inte förlora. Januari har väl egentligen inte varit så farlig, men nu när jag börjat lira på VC igen så märker man att man ser så stört mkt konstiga saker bara. Klart sakerna är sannolika, men att dom händer så jävla ofta om och om igen inom en sån kort period.

Skulle iaf vilja smeka b2b programmerarna mothårs:mrgreen:

Nåja, nog om det. Troligtvis cashar jag ut allt från b2b när rakebacken trillar in, ändå relativt dålig trafik där. Ngn som har förslag på annan site? Eller tycker folk att det är bättre att ploppa in så ja har allt på VC istället? Trivs rätt bra på VC så skulle funka.

Är fortf ca 500€ back idag efter ännu en översettning, och ännu ett par AA KK mot lägre som drar ut. Gott!

Länk till kommentar

Lol, skönt tiltinlägg ja skrev en stund sedan.

Har lugnat mig nu. Kommer säkert inte casha ut allt från b2b. Men samtidigt är jag trött på klienten, så kommer nog fokusera mer på att spela på Ipoker framöver. Vet dock att det är skönt att ha fler nätverk att spela på, då jag för bara ngn månad sedan var trött på Ipoker. Så som sagt, lär väl ha kvar en del på b2b trots allt.

Pallar inte lira mer idag. Slutar ca 500€ back, känner fortf att jag inte skulle lira optimalt då jag är lite smygtiltad. Vet inte om det bara är pokern eller pga att min förkylning är riktigt segdragen. Kommer va hemma imorgon också, så blir väl antagligen lir under dagen.

På återseende vänner!

Mkt bra läsning btw, Skaz och Shahin89! ty

Res hittills denna månad ink rb ligger ngnstans kring 32k sek. Vore kul om jag lyckas nå 40 k innan månaden är över.

Länk till kommentar

Jagade en fisk på NL400.

Det går bra nu, pengarna rullar in.

GAME #1396845977: Texas Hold'em NL $2/$4 2009-01-26 13:14:54

Table Harraman (No DP)

Seat 1: spirmann ($105.00 in chips)

Seat 3: Sl4rtib4rtf4st ($411.00 in chips)

Seat 10: Flodizzel ($163.00 in chips) DEALER

spirmann: Post SB $2.00

Sl4rtib4rtf4st: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Sl4rtib4rtf4st 5 of Hearts4 of Hearts

Flodizzel: Fold

spirmann: Raise (NF) $12.00

Sl4rtib4rtf4st: Call $8.00

*** FLOP *** 3 of HeartsQueen of Hearts8 of Hearts

spirmann: Bet $24.00

Sl4rtib4rtf4st: Raise (NF) $96.00

spirmann: Allin $69.00

*** TURN *** 10 of Spades

*** RIVER *** 3 of Diamonds

*** SUMMARY ***

Total pot $211.00 Rake $2.00

spirmann: Shows 8 of Spades3 of Clubs

spirmann: wins $208.00

Sl4rtib4rtf4st: wins $3.00

Länk till kommentar

Fi är superfisk

Checkar man till honom pottar han. Så jag vill få in det mot honom. Lol

GAME #1396932386: Texas Hold'em NL $1/$2 2009-01-26 14:17:36

Table Adair (50 bb min)

Seat 1: meezuu ($210.75 in chips)

Seat 3: king3721 ($363.95 in chips)

Seat 5: Sl4rtib4rtf4st ($430.25 in chips)

Seat 6: finalesept ($152.30 in chips) DEALER

Seat 8: Bikkjaibakken ($245.10 in chips)

Seat 10: pellefjant ($200.00 in chips)

Bikkjaibakken: Post SB $1.00

pellefjant: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Sl4rtib4rtf4st 10 of HeartsAce of Spades

meezuu: Fold

king3721: Fold

Sl4rtib4rtf4st: Raise (NF) $6.00

finalesept: Call $6.00

Bikkjaibakken: Fold

pellefjant: Fold

*** FLOP *** Jack of Spades10 of Spades3 of Hearts

Sl4rtib4rtf4st: Check

finalesept: Bet $15.00

Sl4rtib4rtf4st: Call $15.00

*** TURN *** 7 of Clubs

Sl4rtib4rtf4st: Check

finalesept: Bet $45.00

Sl4rtib4rtf4st: Raise (NF) $409.25

finalesept: Allin $86.30

*** RIVER *** Queen of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot $582.55 Rake $3.00

finalesept: Shows 2 of Hearts2 of Diamonds

Sl4rtib4rtf4st: wins $582.55

Länk till kommentar

Körde nyss 2 h pass. Inget gick min väg direkt, men slutade ca 100$ upp efter att snabbt legat 500$ back, och i princip jagat plusset hela passet. Hoppas kunna dra in en session senare idag också, känner att jag spelat bra idag iaf.

Blev drygt 1000 händer. För månaden har jag spelat drygt 43 k händer. Mkt nöjd då målet ligger på 25k/mån. Däremot är väl inte resultatet ngt vidare. Nåväl, hörs sen chaps!

Länk till kommentar

Lirade ett pass till, gick bajs. Lyckades nå miniplus tillslut. Pallar inte lira mer idag. Tot typ 130$ plus idag, känns verkligen uselt sett till hur spelet varit. Men kunde varit värre!

Hade en intressant hand som jag tänkte delge er.

Har sett fi göra en hel del konstiga spel. Men vad raisar han floppen med här som vi slår? KT är väl inte omöjligt. Känns mer som JJ dock. Fi spelar 17/15/3 över 243 händer. Notera stackdjupen. Hur går vi vidare efter hans raise, är det tokfold?

GAME #1397178236: Texas Hold'em NL $1/$2 2009-01-26 16:55:15

Table Curtis (No DP)

Seat 1: Henryyrmh ($204.30 in chips)

Seat 3: Anderaa2 ($244.05 in chips)

Seat 5: Sl4rtib4rtf4st ($347.30 in chips)

Seat 6: ifilletyou ($184.55 in chips)

Seat 8: LePoissonNeuf ($349.75 in chips)

Seat 10: KwokSheh ($37.00 in chips) DEALER

Henryyrmh: Post SB $1.00

Anderaa2: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Sl4rtib4rtf4st Ace of SpadesAce of Diamonds

Sl4rtib4rtf4st: Raise (NF) $7.00

ifilletyou: Fold

LePoissonNeuf: Call $7.00

KwokSheh: Fold

Henryyrmh: Call $6.00

Anderaa2: Fold

*** FLOP *** Jack of DiamondsQueen of Hearts3 of Clubs

Henryyrmh: Check

Sl4rtib4rtf4st: Bet $18.00

LePoissonNeuf: Raise (NF) $70.00

Henryyrmh: Fold

Sl4rtib4rtf4st: Pillar sig i raketariet och gör vad?

Länk till kommentar

Jag skulle nog folda. När han raisar in i två personer brukar det oftast vara med något bra. Frågan är väl om han gör detta med AQ/KQ. Brädan är ju hyffsat torr och det finns inte så många drag. Stegdragen synar han nog med.

Så gick mitt resonemang också. Fler comments?

Hur många bord lirar du samtidigt?

Brukar köra 4-6, ibland 8.

Länk till kommentar

Blev inte så många fler kommentarer märker jag. Postar resten av handen.

Med åtanke till en av hans andra konstiga händer jag sett tidigare idag, bestämde jag mig för att fullfölja handen. Synade floppen och ville ploppa in det om inte turn var läbbig.

Men vanligtvis foldar jag illa kvickt där. Tror inte fi var medveten om att han gjorde om sin hand till bluff, tror bara han helt enkelt är så dålig.

GAME #1397178236: Texas Hold'em NL $1/$2 2009-01-26 16:55:15

Table Curtis (No DP)

Seat 1: Henryyrmh ($204.30 in chips)

Seat 3: Anderaa2 ($244.05 in chips)

Seat 5: Sl4rtib4rtf4st ($347.30 in chips)

Seat 6: ifilletyou ($184.55 in chips)

Seat 8: LePoissonNeuf ($349.75 in chips)

Seat 10: KwokSheh ($37.00 in chips) DEALER

Henryyrmh: Post SB $1.00

Anderaa2: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Sl4rtib4rtf4st Ace of SpadesAce of Diamonds

Sl4rtib4rtf4st: Raise (NF) $7.00

ifilletyou: Fold

LePoissonNeuf: Call $7.00

KwokSheh: Fold

Henryyrmh: Call $6.00

Anderaa2: Fold

*** FLOP *** Jack of DiamondsQueen of Hearts3 of Clubs