Gå till innehåll

Myt4z - Vakter, Vakter! DOM TAR ALLT MITT GUUUUULD!

Myt4z

Recommended Posts

Mindre i poss låter väldigt dåligt. När du är i poss brukar jag i princip 3beta alla händer. Alla händer som inte är värd att syna med 3betar jag.

Vill inte släppa för mkt här, men det har funkat väldigt bra hittills iaf. Folk är så överaggro och 3 betar så mkt att jag får fint betalt , så länge man inte gör bort sig postflop.

Ur pos 3 betar jag betydligt mer däremot.

Svårt att förklara exakt här, men men. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vill inte släppa för mkt här, men det har funkat väldigt bra hittills iaf. Folk är så överaggro och 3 betar så mkt att jag får fint betalt , så länge man inte gör bort sig postflop.

Ur pos 3 betar jag betydligt mer däremot.

Svårt att förklara exakt här, men men. :)

Tycker inte att det resonemanget låter särskilt bra, men du har säkert dina anledningar. Tänker inte gå in på de vidare, du får ha en fortsatt bra jul ist. :-P

Länk till kommentar

Pushen med KQo känns kall.. Du får syn bara av händer som slår dig imo.

Annars standard med undantag att jag inte synar med J9o hela tiden där men det vet jag att du hade dina reasons för.. tråkiga beats!

Godnatt.

Editerade lite fel. Märktes att jag hade kommit direkt från efterfesten när jag var inne och skrev.

Länk till kommentar

Mindre i poss låter väldigt dåligt. När du är i poss brukar jag i princip 3beta alla händer. Alla händer som inte är värd att syna med 3betar jag.

Tycker också det. Ser inte anledningen att döda en hand som har bra sd value. Men samtidigt tycker jag inte heller att det är något fel med att syna in sig och slå om otroligt standard cbets. Nu gör jag inte det här varje hand men tycker det är en okej move i moi arsenal. Jag har stats på hur ofta spelare foldar till 3bets på flopp och Cbet flopp %. Ifall de har hög cbet % + foldar ofta till 3bet. Då tycker jag om att syna in mig och låta honom skeppa över lite extra moniez innan jag slår om flopp.

Ofta blir det även väldigt svårt för svagare fi att fortsätta. Notera att jag kör det här med folk jag vet hur jag ska agera mot vid olika flopp texturer. Gör vi det tillräckligt ofta kommer valuen kastas tillbaka i ansiktet på oss.

Men det jag undrar är; Varför tar du syn med J9o? Det må vara i pos, och vi bortser ifrån att du och fi bråkat, tycker då att du borde 3bet med j9, men varför tar du synen? ( ni är ju deep.. 3-bettaments imho.. eller call för att han cbettar ofta och du vill kill him on teh floppaments. )

GL!!

Länk till kommentar

Ty för alla kommentarer, kul med lite diskussioner.

Funderade också på KQ handen, du tror inte att jag får syn av sämre än flushen? Jag måste väl kunna ta betalt av alla set, två par, mm. Som fi inte kan släppa där dvs. Eller är det helt fel tänkt? Fi var inte sådär jätte bra, har jag reads att det är en spelare som endast gör minraise med färgen där så är det ju givetvis ingen reraise.

Hehe, nä, alltså, synen med J9o är inge bra, det är som sagt inge standard, var bara ett infall jag fick att syna och spela den postflop då fi var så dålig. Inte direkt ngn djupare tanke bakom det.

Länk till kommentar

Blev ett kortare pass nu, på ngn timme. "Slöspelade" på typ 4 bord, försökte även få in några händer på nl200, det gick helt ok och sessionen slutar på ca 250€ plus. Tror ca 100€ kom från nl200. Var mest shortstacks inne på nl200 för tillfället.

Blir med all sannolikhet ett pass ikväll/natt, liknande det som jag lirade igår. Iaf längmässigt, förhoppningsvis inte riggmässigt:-)

Hörs sen fiskar!

Länk till kommentar

Tycker också det. Ser inte anledningen att döda en hand som har bra sd value. Men samtidigt tycker jag inte heller att det är något fel med att syna in sig och slå om otroligt standard cbets. Nu gör jag inte det här varje hand men tycker det är en okej move i moi arsenal. Jag har stats på hur ofta spelare foldar till 3bets på flopp och Cbet flopp %. Ifall de har hög cbet % + foldar ofta till 3bet. Då tycker jag om att syna in mig och låta honom skeppa över lite extra moniez innan jag slår om flopp.

Ofta blir det även väldigt svårt för svagare fi att fortsätta. Notera att jag kör det här med folk jag vet hur jag ska agera mot vid olika flopp texturer. Gör vi det tillräckligt ofta kommer valuen kastas tillbaka i ansiktet på oss.

Men det jag undrar är; Varför tar du syn med J9o? Det må vara i pos, och vi bortser ifrån att du och fi bråkat, tycker då att du borde 3bet med j9, men varför tar du synen? ( ni är ju deep.. 3-bettaments imho.. eller call för att han cbettar ofta och du vill kill him on teh floppaments. )

GL!!

hur hög cbet% resp. 3betfold ska FI sitta på typ?

Länk till kommentar

Avslutade nyss dagens andra pass. Blev plus även detta pass, och dagens resultat slutar på ca 600€ plus. Fick in ungefär hälften på nl200, hälften nl100. Även resultatet var nästan exakt jämt fördelat mellan nivåerna.

Orkar inte leta efter intressanta HHs i bajs po. Måste verkligen ordna PT2.

Btw, jag har ju köpt en license för PT3, då ingår väl PT2? Vart hittar jag koden så att PT2 funkar?

Natti på er!

Edit;

Är btw sugen på en ny mobil, vill ha touchscreen. Ingen Iphone och ingen Omnia.

Har kollat in denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=305337

Polarn säger dock att den är dålig.

Ös på med förslag, bör inte vara mkt dyrare än 3 k.

Länk till kommentar

Du är så fjortis Shahin så det finns inte..suck

Trevligt att du tycker det!

Mjo måste hålla med om att jag inte är så överdrivet seriös när jag skriver... men samtidigt kan du inte säga att jag är fjortis för att jag skriver "3-bettaments". Fjortis är mer; "määh asszå du måste typ liksom 3 betta". Get my point?

Annars kan jag väl inte säga mer än.. noterat :).

hur hög cbet% resp. 3betfold ska FI sitta på typ?

Hmm har ingen exakt % som man måste följa, men så länge det är ganska så hög % räcker det för att movet ska fungera bra.

Länk till kommentar

Avslutade nyss dagens andra pass. Blev plus även detta pass, och dagens resultat slutar på ca 600€ plus. Fick in ungefär hälften på nl200, hälften nl100. Även resultatet var nästan exakt jämt fördelat mellan nivåerna.

Orkar inte leta efter intressanta HHs i bajs po. Måste verkligen ordna PT2.

Btw, jag har ju köpt en license för PT3, då ingår väl PT2? Vart hittar jag koden så att PT2 funkar?

Natti på er!

Edit;

Är btw sugen på en ny mobil, vill ha touchscreen. Ingen Iphone och ingen Omnia.

Har kollat in denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=305337

Polarn säger dock att den är dålig.

Ös på med förslag, bör inte vara mkt dyrare än 3 k.

Japp PT2 ingår, logga in på hemsidan och fråga support efter koden ;-)

Länk till kommentar

Japp PT2 ingår, logga in på hemsidan och fråga support efter koden ;-)

ty, mailade. Fick dock svar att följa länken som man får i sitt reg mail. Det mailet vet jag inte om jag har kvar. Ngn som har den länken?

Avslutade nyss dagens andra session. Första sessionen slutade marginellt plus, och andra sessionen gick mkt bra. Hade en del flyt, men tror nog det var hyfsat jämt i utdragningar sett över hela sessionen. Åkte på några äckliga oxå nämligen.

Tänkte posta en hand som jag är mkt missnöjd med, framförallt flopspelet.

Kritisera gärna. Gärna förslag på vilken linje ni brukar väja, checka bakom flopp och syna turn, folda rivern?

Fi och jag har inte bråkat mkt, men skulle nog klassa honom som semi firre iaf.

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €1,00 / €2,00

Players: 6

B2B Hand Converter from One Of A Kind

MP (€210,90)

CO (€2,92)

Button - Hero (€200,00)

SB (€247,35)

BB (€327,76)

UTG (€223,35)

Preflop: Hero is Button with J:spade:, Q:spade:

1 fold, CO goes all-in for €2,92, Hero raises to €9,00, 1 fold, BB raises to €24,00, Hero calls €17,00

Flop: (€55,92) 9:diamond:, 2:club:, 9:spade: (4 players - 1 All-In)

BB checks, Hero bets €24,00, BB calls €24,00

Turn: (€103,92) Q:heart: (4 players - 1 All-In)

BB checks, Hero bets €65,00, BB calls €65,00

River: (€233,92) 8:spade: (4 players - 1 All-In)

BB checks, Hero goes all-in for €85,00, BB calls €85,00

Final pot: €403,92

Dagens res är iaf på ca 800€ +, så har sprungit bra igår och idag. Får se om jag kör ikväll eller tar "ledigt".

Länk till kommentar

Kunde inte somna så tog tyvärr ett pass till, blev lite över en timme. Backade drygt 600€, var väl en kombination av dåligt spel och bra med oflyt också. Dagens resultat blir då ca 200€.

Nya tag imorgon.

Återigen var det på nl200 det mesta rann bort. Bara kämpa på, ngngång lossnar det även där. Ska däremot inte klaga, har sprungit bra denna månad, så ska bara kämpa in några ink till innan nyår så det blir ett riktigt fint resultat.

Natti

Länk till kommentar

Blev ett till pass nu, blev så brutalt töjd att jag la ner lite tidigare än tänkt. Lyckades på ngt mirakulöst sätt sluta typ 60€ plus. Vet inte hur det gick till då jag torskade precis alla stora potter jag var med i.

Dagens res blir således ca 250€ plus.

Ska försöka spela in ca 4 ink till denna månad, när(om) jag lyckas, så tar jag paus resten av året:-) Hoppas kunna knipa dessa under morgondagen.

Natti

Länk till kommentar

Blev ett kort pass nyss, mest NL200, trots att jag inte hade tänkt lira det mer i år. Var sånt fint värde att jag inte kunde låta bli. Blev plus en bit över 1 ink. Såg även att jag rejkat mer än vad jag trodde, så mitt mål jag satte upp för några dagar sedan är således avklarat. Kommer inte lira mer i år, utan tar en paus och njuter lite av en rekordmånad.

Summerar antingen ikväll eller imorgon.

Tootels!

Länk till kommentar

Sådär, då ska dec månad summeras. Känns som jag tagit ett bra steg framåt i utvecklingen. Det var ett bra beslut att kliva ner från NL200 på ipoker och köra lite NL100 på b2b, samt ta en del lektioner.

Blev rekordmånad i dec, har inte räknat exakt, men det bör bli över 5000€ på b2b, inkl rbn, samt typ 130$ på ipoker. Om man räknar lite grovt blir det iaf ca 55 k sek plus. Vilket känns jäklit kul.

Lirat nästan uteslutande NL100 på b2b, även lirat lite NL200 på b2b, samt ett pass på ipoker NL200. I januari ska jag framförallt börja lira mer på ipoker nl200, samt ta lite lektioner på NL200 på b2b. Har tidigare lektioner endast kört NL100.

Har inte ordnat PT2 till b2b förrens nu i dagarna, så har inte direkt några stats. Har däremot antal händer, som blev ca 29 k.

Själva spelandet blev det ca 4€k plus på nl100, ca 150€ back på nl200, och 130$ plus på NL200 ipoker.

Rbn som trillar in bör bli omkring 1,3€k. Så kul att det mesta kommit från spelet, och inte som tidigare månader , från rbn.

Har inte funderat så mkt på målen inför nästa år, det enda jag kan komma att tänka på är att jag ska försöka skrapa ihop 500 k sek. Blir ruskigt tufft, men känner att det inte är helt orealistiskt. Samtidigt blir det en rejäl utmaning. Hoppas givetvis klättra i nivå också, men där har jag inte direkt några mål, kör på där jag känner mig bekväm, samt har en bra rulle för.

Vill även passa på att tacka alla som tagit sig tid att kommentera HHs mm, eller bara skrivit en lite rad lite då och då. Sånt uppskattas.

God nytt år på er!

Vi hörs 2009!

Länk till kommentar

Tjena man. Kul som fan att det går bra för dig. Lirar du inget på Svs nu för tiden?

Tjaba!

Kul att du droppa förbi, var ett tag sedan!

Nej, lämnade Svs för ett bra tag sedan. Bara lirat ngn gång sporadiskt där sedan dess. Klarar inte riktigt av klienten. Kanske ploppar in några kronor där nästa år och har lite som slask. Men kommer nog aldrig grinda där.

Kul att du är igång med din db igen!

Åkte för övrigt ur 50k nyss. Reggade mig för 40k , som jag av ngn anledning inte kunde avregga mig från. Så den startar upp nu.

Länk till kommentar