Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Här kommer en hand jag önskar lite kommentarer på LIVE.

Vi spelar femhandat 5-10. Fi i denna hand har noll respekt för mina händer. Jag jätteslaskaggro och han blir lätt frustrerad så fort han inte träffar på en timme så han kan göra mothugg. När de är jag som höjer synar han väldigt liberalt men när han själv går in med en hand så är det i 95% av fallen något vettigt.

Jag sitter på typ 2500

Fi har 1600

Fi sitter UTG och höjer till 60

Jag har 94 klöver och han brukar bara höja typ 3-4xbb först in så det känns som han inte vll se en flopp och därför tror jag mig ha bra chans att plocka potten om den kommer ut lågt eftersom jag har position.

Därför synar jag.

FLOPP 8-T-Q två klöver.

Han betar ut 150 och det känns inte direkt som han sitter tom men nu har ju jag fått en riktigt bra drag istället.

Här är då funderingen? Hur bör jag spela den härifrån. Syna? Eller slå om och försöka ta den direkt och om de misslyckas hoppas på att coinflip draget går min väg. Ställa allt direkt? Eller comitta så han blir tvungen att ställa även fast han vet att jag synar? Finns det någon som kan motivera fold?

Postad

Jag skulle slå om till minst 450, dels för att du borde få honom att lägga marginella händer (JJ, 99, 77 kanske AT) och dels för att synar han bara kan du välja att ta ett gratiskort på turn om han checkar till dig. Slår han om igen...ja då är det upp till dig om du vill gambla eller inte.