Gå till innehåll

NLT - SH, ok linje? Stöldsituationer.


Gyre

Recommended Posts

Fi har statsen 33/8/2.5 efter 120 händer, ingen read utöver det tyvärr.

 

Checka eller betta turn? Syna eller Folda rive?

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

CO ($264.85)

Hero ($323.25)

SB ($179)

BB ($248.32)

UTG ($205.98)

MP ($119)

 

Preflop: Hero is Button with 7spade.gif, 9heart.gif. SB posts a blind of $1.

2 folds, Hero raises to $7, 1 fold, BB calls $5.

 

Flop: ($15) 2heart.gif, 9club.gif, 8club.gif(3 players)

BB checks, Hero bets $10, BB calls $10.

 

Turn: ($35) 2club.gif(3 players)

BB checks, Hero checks.

 

River: ($35) 3spade.gif(3 players)

BB bets $22

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade checkat turn och synat river...

 

När du checkar turn så har du gett upp potten och anser dej själv vara slagen. Då är inte river ett svårt beslut.

 

värsta jag hört. att han checkar turn innebär endast att han får ta ett nytt beslut på rivern. han ger inte upp potten sålänge han fortfarande har chans att vinna den.

 

stegdrag är mycket möjligt, en åtta eller ett lägre pp ser jag som möjligt fruktansvärt många spelar kommer beta dom på rivern om du checkar turn, lite med tanken att "åh han checkar turn han har alltså ingen då betar jag mitt par höhö"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bet/folda turn, checka bakom på river om du blir synad.

 

Om du känner din motspelare väl och tror att han precis hittat hjältesynen med 55 (el likn.) så potta river.

 

Som spelat så syna river, han kommer visa TJ/QT och likn tillräckligt många gånger för att göra synen OK tror jag. Hade han haft 8a eller OK 9a så känns check mer naturligt eftersom det är svårt att bli synad av sämre hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade han haft 8a eller OK 9a så känns check mer naturligt eftersom det är svårt att bli synad av sämre hand.

 

det som känns naturligt är långt ifrån vad som faller sig naturligt för den genomsnittlige internetpokerspelaren... spelar ingen roll om dom spelar 8 timmar om dagen 7 dagar i veckan, 76,7% av spelarna bettar alla par till dig när du checkat turn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad värdebetar han här liksom?

 

Antingen stål eller en ren bluff förstås. Eftersom vi checkar bakom på turn, ser han ju chansen att representera färgen eller set/kåk. Vi kommer ju väldigt ofta vara tvärtomma i det här läget, så hans bet är ju bra. Nu är vi ju dock inte tomma, därför synar vi. Ibland ser vi förstås stålet, ibland ser vi två överkort, eller ett missat stegdrag (JT/67/T6).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad värdebetar han här liksom?

 

Antingen stål eller en ren bluff förstås. Eftersom vi checkar bakom på turn, ser han ju chansen att representera färgen eller set/kåk. Vi kommer ju väldigt ofta vara tvärtomma i det här läget, så hans bet är ju bra. Nu är vi ju dock inte tomma, därför synar vi. Ibland ser vi förstås stålet, ibland ser vi två överkort, eller ett missat stegdrag (JT/67/T6).

 

I teorin håller jag med, men i verkligheten finns det många som betar en medioker hand med showdown-värde här. Om de vill bluffa bort bättre händer eller få betalt av sämre är oftast svårt att bedöma. Fråga mig inte hur de resonerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad värdebetar han här liksom?

 

Antingen stål eller en ren bluff förstås. Eftersom vi checkar bakom på turn, ser han ju chansen att representera färgen eller set/kåk. Vi kommer ju väldigt ofta vara tvärtomma i det här läget, så hans bet är ju bra. Nu är vi ju dock inte tomma, därför synar vi. Ibland ser vi förstås stålet, ibland ser vi två överkort, eller ett missat stegdrag (JT/67/T6).

Jo, visst kan det vara en bluff, men hans HD innehåller knappast två överkort särskilt ofta. Han "floatar" ju knappast ur position på flopp här. Då återstår endast stegdrag, knappast en stor del av hans HD. Frågan är om han bluffar här så mycket som en fjärdedel av gångerna. Läget känns marginellt och potten är liten, så det kanske inte så mycket att älta egentligen... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att alla överanalyserar situationen. FI har alltså statsen 33/8/2.5. Vad det innebär är att han coldcallar höjningar preflop med väldigt mediokra hållningar. Man kan också gissa sig till att en sån här spelare synar floppen även med annat än flushdrag eller jättestål. A-hög t ex.

 

Jag tycker att det ser bra ut Gyre. Du håller nere potten och låter honom beta sina sämre händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de vill bluffa bort bättre händer eller få betalt av sämre är oftast svårt att bedöma. Fråga mig inte hur de resonerar.

 

Lol. I hear what you are saying. Men mot vissa spelare (typ Parre) finns det ju faktiskt värde i att betta ganska många marginella händer här, typ A9, TT etc. Faktiskt.

 

@ Sansrom

 

Vad får vi? Typ 1:3,5? Jag tror att det är tillräckliga odds faktiskt. Sen är det ju iof intressant vad OP har för stats/image också, men givet en normal ABC-image + en del raisande först in sent, så har jag svårt att tänka mig att det skulle vara nåt särskilt dåligt spel att syna river här. Tänk dig vår HD i fi's ögon, vad är den, om vi nu utgår från att vi slår upp med 97o? Rätt enorm typ. Jag kan tänka mig att det inte alls skulle vara så dåligt att som fi här syna pre med en ganska vid HD, floata en låg/halväcklig flop, checka turn, för att sen betta river om det checkas bakom, som ett standardspel, eftersom det kommer vara en så stor del av tiden knappen kommer att folda sin hand mot ett sådant spel, att våra egna kort blev mer eller mindre ointressanta.

 

Som du säger, läget är nog ganska marginellt, men då gillar jag alltid syn bättre, så att man inte blir så lättbluffad (om man kan hantera variansen förstås).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, visst kan det vara en bluff, men hans HD innehåller knappast två överkort särskilt ofta. Han "floatar" ju knappast ur position på flopp här.

 

Det skulle jag inte va så säker på. AQ/AK/AJ är nog ganska möjligt här.

Tja, kanske, och som du ser skrev jag "särskilt ofta". Antingen slår han om preflop eller lägger mot CB i de flesta fall tror jag, men det är klart att det finns synstationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med lite diskussion. Har tänkt rätt mycket själv på denna handen utan att bli klokare för det. Kan hitta argument för check/fold, check/call och bet/fold från turn och frammåt.

 

Frågan är ju vad som är viktigast med min marginella hand här, pottkontroll eller att skydda handen?

 

Denna spelartypen kan mycket väl syna floppen med en hand som A :club: Tx, 55, hålpipa och lite allt möjligt. Med tanke på det börjar jag gilla ett turnbett mer och mer för att sedan checka bakom på river.

 

Som jag spelade nu borde jag nog ha synat river, vilker jag inte gjorde, så jag har inte en aning vad han satt med här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är ju vad som är viktigast med min marginella hand här, pottkontroll eller att skydda handen?

 

Checken bakom på turn har ju två dimensioner: pottkontroll och att ge handen bluffvärde. Ett bet å andra sidan tar bort båda dessa, och öppnar för en asäcklig CR-bluff med drag, som blir svår/jobbig att syna ens med ett överpar. Så I would say "skydda handen" går fetbort. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...