Gå till innehåll

Vad spelar ni på för utrustning?  

269 medlemmar har röstat

1. 1. Vad spelar ni på för utrustning?

• Stor dammig dator med varm skärm...
    • Stor dammig dator men snygg platt skärm.
    • Liten dator och flera skärmar!
    • Bärbar dator i knät framför TV:n

Recommended Posts

Postad

fin bild.. påminner om min server som har 3st hårddiskar varav 2st hänger svävande uppbundna med strips för att kylningen ska bli effektivare. den datorn har för övrigt 3st utblås och 2st inblås. fläktar i storleken 80,80,60 ut och 80,40 in.

i min vanliga dator har jag 3st 250gb. framför dem sitter en 120mm papst och så har jag ytterligare en 120mm chassifläkt därbak i mitt sonata-chassi. har 120mm zalman CUPS7000 på cpu och zalman passiv på NB och en zalman vf700 på mitt 6600gt-kort. jäkla massa kylning det går åt för att få datorn kall. temperatur nu efter att datorn varit på hela dagen, 36grader, cpu 38, grafikkort vid 3d-spel 44grader.

Vänner,

AMD A64 3200+, 1 GB RAM, Dell 2001FP, RADEON 9600 np, 440 GB HDD (en Samsung och två Seagate), ASUS A8V-Deluxe. Nästa inköp blir 2*512 MB RAM extra.

Lådan är ljudisolerad med biltemas dämpmattor. Två hårddiskar ligger på golvet i lådan på dämpmatta med en sådan här fin anordning, så att de får lite luft. Länk Den tredje hårddisken ligger i en Silent Drive.

Zalman 7000B-AlCu kyler processorn. Dessutom snurrar en 80 mm-Zalmanfläkt där bak på 5.5 volt, som suger ut luft.