parre Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2006 På sistone har vi sett flera poster titulerade NLT Sviten. Gemensamt för alla dessa är att de har innehållit stora och okonventionella spel. Typ syna jättehöjningar preflop med marginella händer, värdebeta marginellt på jätteläskiga brädor, ställa in tom, ställa in full, syna all-ins och så vidare. Eftersom spelet på Sviten knappast är vanlig NLT - jag menar, vem fan synar 10xBB på CO på nätet med 97o? - så borde alltså händer härifrån få en speciell underavdelning, typ NLT Sviten. Typ bra namn, liksom, va, ba! Händerna (och inte minst SPELARNA) är ju ALLDELES för udda/speciella, liksom tankesättet bakom de stora spelen (typ jag är tom, fittan måste vika, för att jag reppar nöten), för att behöva förpassas till den vanliga handanalysdelen som är överfull av händer á la "jag har 100xBB, en 30/15/2-LAG trebetar en J93-flop med färgdrag, jag har AA, ska jag ställa eller vika, jag har inga reads då jag spelar 32 bord samtidigt". Kom igen nu, fixa en ny avdelning!!! NU! SNABBT VA! (Nej, men i ärlighetens namn - vad sägs om en ny avdelning för djupstackade livehänder? Slipper man sålla igenom en miljard näthänder för att hitta något intressant att läsa, skulle säkert gynna diskussionerna om livehänder som ofta, i mitt tycke som sällan spelar på nätet, är mycket intressantare). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2006 Varför inte skriva i Rubriken något bra? Typ: "NLT - Live, 250BB-stackar - 97o möter motstånd mot en fylleslaskare" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 2 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 2 Oktober , 2006 Varför inte skriva i Rubriken något bra? Typ: "NLT - Live, 250BB-stackar - 97o möter motstånd mot en fylleslaskare" För att rubrikerna blir för långa? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2006 Jag håller med dig om att det är bra många händer och ganska ostruktuerat i HH-forum och en viss uppdelning borde fixas. Det var en Poll tidigare om hur HH-forumet skulle delas (FL/Big Bet eller High/Small Stakes) men det verkade inte bli något av det. Att dela upp forumet ändå ner till Djupstackade Livehänder kanske är lite för mycket? Med en bra rubrikskrivning så kommer det vara lätt att söka efter händer. T.ex. om man skriver "Live" i alla sin händer som är, ja, Live så är det bara använda sökfunktionen så blir det helt plötsligt bara Live-händer samt till de datumet man så önskar. Nu lever jag i någon form av utopi och tror att alla medlemmar här läser postningsregler och/eller kan skriva bra och fina rubriker så det ser inte så ljust ut ... MVH //KF Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2006 Finns ju redan en sådan grupp: Övriga skicklighetsspel om pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts