Sharkit Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Halloj Sharkit här!! Tänkte börja skriva en liten pokerdagbok. Har det klassiska problemet att överspela min bankrulle och gått upp i nivåer hela tiden. men nu ska jag försöka få ändring på de och hålla mig på lägre nivåer och grinda istället. utgångspunkt BetonBet $4105 Eurolinx lite över $8000 har lite inloggningsproblem där just nu, Partypoker $209 enbart till för tuneringar Pokerstars $326 också till tuneringar Bugsys Club $327 Jag kommer främst spela på BetonBet de närmsta veckorna och mitt mål är att jag ska plussa i snitt $200 om dagen, vi får se hur de går!! Citera
sorkenkk Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Hej! Vad spelar du för nivåer och vilket nätverk är Eurolinx på? Lycka till! Citera
Mogge13 Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 EuroLinx tillhör väl tain nätverket (?) Lycka till ! Citera
Sharkit Postad 2 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 2 Oktober , 2006 EuroLinx tillhör väl tain nätverket (?) Stämmer bra de, jag kommer för övrigt lira på $1/2 NL ett tag framöver, efter att jag varit och lirat bort stora delar av bankrullen på $10/20 - $25/50 borden. Citera
Sharkit Postad 5 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 5 Oktober , 2006 Tyckte inte det var så skoj att grinda på 1/2 borden, så det har blivit mest tuneringar på slutet vilket har slutat mä en vinst på ca $400. Nu inatt så kände jag för att lira lite på de högre borden (dumt men skoj) så jag körde lite på $10/20 och $20/40 borden på eurolinx vilket blev en vinst på ca $800, För övrigt var Kjeppen på Flush humör han fick flush i nästan varenda hand där det var 3 i samma färg på bordet. Citera
Sharkit Postad 6 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Ja då är man klar med "morgonpasset" lirade på eurolinx vilket gick bra när jag började lira inatt hade jag $8000 där och nu så har jag spelat upp det till över $11000. på BetOnBet har det gått riktigt segt loosade ca $600 sen tog jag ut så jag bara hade $1000 kvar, brukar göra så när jag spelar dåligt. Jag brukar bli mer skärpt på det sättet, när man inte har råd att loosa lika mycke. Nu ska jag ut å träna lite, sen börjar väl kvällspasset mellan 22.30- 23-30. Citera
ampixo Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Njut av rushen när du kan, fortsätter du lira NL2000 med $10krulle så kan det nog sluta med gulning. Citera
freddelino Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Bra initiativ med dagbok eftersom du uppenbarligen har problem med din diciplin. Försök få lite struktur kring ditt spel. Här är ett gyllene tillfälle att försöka strukturera upp spelet samt få feedback på det, ta vara på det Lycka till! Citera
Sharkit Postad 6 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Klart man kan sluta som en guling om man lirar $10/20 NL med för lite bankrulle men börjar man förlora är det ju bara att sänka insatserna ett tag och göra ett nytt försök igen. Sen får jag hålla med om att diciplinen bör bli bättre, kan väl säga att min Bankrulle har åkt upp och ner ganska duktigt de senaste månaderna dock mest upp. Vilken nivå är lagom med en bankrulle på drygt 10k?? Citera
freddelino Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Om du känner att din bankrulle går som en bergodalbana kan du ju gå ner dit du har en stabil rulle. 30 inköp till 1/2 = $6,000 30 inköp till 2/4 = $12,000 Om du orkar kan du spela 1/2 till dess att du har $12,000. Om du känner att du BEHÄRSKAR 2/4 nivån kan du kanske gå på den direkt, men att gå på 10/20 nivån och t.o.m högre är enbart korkat. Gulning närmar sig då Hur som helst; Om du nu har problem med din diciplin skulle jag rekommendera att du sätter dig ner på 1/2 nivån och spelar GRYM poker, och ser allt långsiktigt, och inte att du måste vinna allt på en gång. Citera
Recommended Posts