badtorsker Postad 5 Oktober , 2006 Rapport Postad 5 Oktober , 2006 Är ruggigt imponerad av Unreal, och har några frågor (till Unreal själv eller nån annan som kan tänkas veta,tex Ramzi) som skulle vara intressant/kul att få svar på. Räknar du mycket matte när du lirar (eller emellan sessionerna) eller går du bara på "känslan",bettingmönster etc? Har du studerat mycket pokerlitteratur? Isåfall,tycker du att det har hjälpt dig,eller har du nött dig till alla skillsen? Funderar du på att börja lira NL eller andra pokerformer inom den närmsta framtiden? (Jag = Nyfiken gul ) Är tacksam för svar Citera
jojje2k Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Är ruggigt imponerad av Unreal, och har några frågor (till Unreal själv eller nån annan som kan tänkas veta,tex Ramzi) som skulle vara intressant/kul att få svar på. Räknar du mycket matte när du lirar (eller emellan sessionerna) eller går du bara på "känslan",bettingmönster etc? Har du studerat mycket pokerlitteratur? Isåfall,tycker du att det har hjälpt dig,eller har du nött dig till alla skillsen? Funderar du på att börja lira NL eller andra pokerformer inom den närmsta framtiden? (Jag = Nyfiken gul ) Är tacksam för svar Exakt vad jag också vill veta!! Citera
eurythmech Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Exakt vad ska han räkna ut matematiskt? Och hur skulle man kunna bli så bra på böcker? Citera
badtorsker Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Exakt vad ska han räkna ut matematiskt?Och hur skulle man kunna bli så bra på böcker? Jag vet faktist inte riktigt vad han ska räkna ut matematiskt mer än basic,lite därför jag frågar,jag spelar inte särskilt ofta Limit Holdem men tillräckligt mycket för att förstå att det är mer matte. Nej, jag fattar också att han inte kan blivit så bra genom BARA pokerlitteratur efersom det knappast finns några författare som är lika bra som han är nu,men är det så omöjligt att det har hjälpt honom på vägen? Citera
Macroman Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Exakt vad ska han räkna ut matematiskt?Och hur skulle man kunna bli så bra på böcker? Tja, han kan ju alltid öva lite på imaginära tal om han tröttnar på pokern. Underskattad sysselsättning som med glädje rekommenderas till frågeställaren... Citera
Macroman Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Jag vet faktist inte riktigt vad han ska räkna ut matematiskt mer än basic,lite därför jag frågar,jag spelar inte särskilt ofta Limit Holdem men tillräckligt mycket för att förstå att det är mer matte. Mer matte än vadå? Citera
badtorsker Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Jag vet faktist inte riktigt vad han ska räkna ut matematiskt mer än basic,lite därför jag frågar,jag spelar inte särskilt ofta Limit Holdem men tillräckligt mycket för att förstå att det är mer matte. Mer matte än vadå? Sry..än No limit Holdem. Citera
Macroman Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Jag vet faktist inte riktigt vad han ska räkna ut matematiskt mer än basic,lite därför jag frågar,jag spelar inte särskilt ofta Limit Holdem men tillräckligt mycket för att förstå att det är mer matte. Mer matte än vadå? Sry..än No limit Holdem. Kan du utveckla? Citera
badtorsker Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Jag vet faktist inte riktigt vad han ska räkna ut matematiskt mer än basic,lite därför jag frågar,jag spelar inte särskilt ofta Limit Holdem men tillräckligt mycket för att förstå att det är mer matte. Mer matte än vadå? Sry..än No limit Holdem. Kan du utveckla? Ja,det kan jag, men lite bitter blir man måste jag medge.. Det är enklare att klara sig utan matteskills i No Limit eftersom det finns så många andra olika sätt att spela på,du behöver ju inte betta en viss summa hela tiden och det behöver inte heller din motståndare. Dessutom är det mycket enklare att veta hur du ska räkna ut oddsen i limit eftersom du vet hur mycket motståndaren får betta/raisa,alltså är det mycket enklare att vara "exakt". Häng mig inte om jag har fel,tack. Citera
Macroman Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Dessutom är det mycket enklare att veta hur du ska räkna ut oddsen i limit eftersom du vet hur mycket motståndaren får betta/raisa,alltså är det mycket enklare att vara "exakt". Det är alltså mer "matte" i FL för att det är enklare att räkna ut potodds? Citera
badtorsker Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Dessutom är det mycket enklare att veta hur du ska räkna ut oddsen i limit eftersom du vet hur mycket motståndaren får betta/raisa,alltså är det mycket enklare att vara "exakt". Det är alltså mer "matte" i FL för att det är enklare att räkna ut potodds? Nej,för att det går att räkna matte i fler fall än i NL. Citera
Macroman Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Dessutom är det mycket enklare att veta hur du ska räkna ut oddsen i limit eftersom du vet hur mycket motståndaren får betta/raisa,alltså är det mycket enklare att vara "exakt". Det är alltså mer "matte" i FL för att det är enklare att räkna ut potodds? Nej,för att det går att räkna matte i fler fall än i NL. Jag trodde iofs att matten var mer komplicerad (om man öht kan kalla dessa beräkningar komplicerade...) i NL eftersom du rimligtvis måste fundera mer på implicita odds, stackstorlekar etc. Problematiken med FL som jag förstått det är tunna värdebet, många marginella situationer, problemen att hantera den stora variansen etc Men jag kanske har fel gällande detta... Citera
badtorsker Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Dessutom är det mycket enklare att veta hur du ska räkna ut oddsen i limit eftersom du vet hur mycket motståndaren får betta/raisa,alltså är det mycket enklare att vara "exakt". Det är alltså mer "matte" i FL för att det är enklare att räkna ut potodds? Nej,för att det går att räkna matte i fler fall än i NL. Jag trodde iofs att matten var mer komplicerad (om man öht kan kalla dessa beräkningar komplicerade...) i NL eftersom du rimligtvis måste fundera mer på implicita odds, stackstorlekar etc. Problematiken med FL som jag förstått det är tunna värdebet, många marginella situationer, problemen att hantera den stora variansen etc Men jag kanske har fel gällande detta... Jo visst blir det svårare att räkna ut de implicita oddsen men i alla fall när jag lirar känner jag inget stort behov att verkligen "räkna ut" de,tror jag att jag kan få betalt och oddsen för att jag träffar är tillräckligt höga så lirar jag,och det behöver man i många fall inga mattekunskaper för att räkna ut,men visst,det leder säkert till en del felbeslut här och där. Angående det andra tycker jag att du ska köpa en linjal istället,det förenklar saken betydligt. Det vore trevligt om vi inte går OT mer,vill du mig något mer kan du PMa. Citera
Macroman Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Angående det andra tycker jag att du ska köpa en linjal istället,det förenklar saken betydligt. ? Citera
Recommended Posts