Gå till innehåll

FLT - Highlimit mellan Unreal och stoxtrader


morberg

Recommended Posts

Helst skulle jag vilja se en diskussion om dessa händer i den avancerade avdelningen, men där får jag inte posta (en stor nackdel med den avdelningen är att pf.nu-moderatorerna inte har funderat på vilka som kan ställa bra frågor - bara vilka som kan ge bra svar). Om någon avancerad pokerskribent känner för det får ni gärna lyfta över tråden dit.

 

Stoxtrader spelar mot unreal (texaslimitking) och hamnar i trångmål: http://www.stoxpoker.com/node/953

 

Vad göra i de båda händerna och varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns redan en tråd om detta! Jag var inne och läste i den igår och där var det en sjujävla massa nötter som bara försökte få det att framstå som om unreal vore en idiot med massa flyt samt fuskar. Kanske därför den hamnade i den avancerade delen eftersm det var så mycket skit.. Ska se om jag kan hitta den och länka vidare till den..

 

Kollade för övrigt på TLK på full tilt igår och där gick han verkligen loss och vann av bara farten =)

 

-----------------

 

EDIT: [url=http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=567922&highlight=#567922http://Unrealtråden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helst skulle jag vilja se en diskussion om dessa händer i den avancerade avdelningen, men där får jag inte posta (en stor nackdel med den avdelningen är att pf.nu-moderatorerna inte har funderat på vilka som kan ställa bra frågor - bara vilka som kan ge bra svar). Om någon avancerad pokerskribent känner för det får ni gärna lyfta över tråden dit.

 

Varför du inte är en "avancerad pokerskribent" är för mig en gåta...

 

6 handed Solid player opens UTG and TLK 3 bets next to act and I have TdTs on the button. I really thought about mucking here and maybe I should have but I capped. Solid player folds and TLK calls, flop is AdKc4d he checkraises me on the flop what do I do? yuck.

 

Är TLKs preflopspel optimalt så skulle jag nog till att börja med antagligen mucka preflop men om jag cappade preflop så skulle jag definitivt checka bakom på floppen. På den brädan så kommer i princip alla händer han har slå TT och om han går till showdown mycket lär han knappast folda TT/JJ/QQ tillräckligt ofta för att en bet ska löna sig.

 

Other hand TLK opens UTG 6 handed and I 3 bet with 7d7x in the cutoff and we take the flop heads-up. Flop is Ks 9d 2d he checkraise me what do I do?

 

Här skulle jag nog syna ned hela vägen.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller i princip med Bjorn_. Tror nog ändå jag slänger iväg ett bet på flop i TT-handen. Det bör väl finnas någon liten möjlighet iaf att TLK sitter på 88-99 och viker. Eller är det för löst preflop? Det kanske det är om han nu spelar "optimal" preflop och en solid spelare redan höjt utg. Kan han vika QQ och JJ? Ingen aning.

 

77 syna ner antagligen ja.

 

Morberg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har nog spelat lika mkt mot alex som stox har och hade spelat likadant preflop. hade så att säga övervägt att folda TT men förmodligen cappat ändå. floppen känns som en given bet-fold även med stoxs image (han är duktig men ganska weak).

 

den andra handen verkar alla vara överens om att den ska till showdown.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ho ho ho

 

lill hönsen i trädgården...... lugna ner er.... tänk 2 steg längre?

 

1. Ni pmar unreal för att få hans version på hur spelet funkar i just dessa heads up battlar i avan disk

 

2. Att få någon vettig diskussion dring 2 1000/2000 limit händer där dessa 2 namn gör upp är närmast löjligt att anta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar unreal alltid på full tilt eller spelar han på någon annan site?

 

Hur ofta spelar han? vill verkligen se honom spela någon gång!!

 

Oftast på Fulltilt nuförtiden. Men han brukade spela mkt och gör fortfarande på Crypto under nicket Alex1234, tidigare PurplHaze. Då och då spelar han på UB med nicket Alessandra. Han har även spelat på stars som Pokkermon, men det är inte han som spelar där just nu på det kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har spelat limit enda från början och han har grindat sig upp genom alla nivåer. Inga turneringsklonkar eller vinster i andra spel.

 

Hur många händer har han spelat sedan FL 1/2?

 

Måste ha varit 24/7 för honom...

 

För övrigt kan jag aldrig tänka mig att handen där han synade med 4-hög kan vara EV+. Inte ens ur ett metaperspektiv...

 

Missread...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående Stoxs händer mot TLK så tycker jag att Stox kan folda båda gångerna. TLK får ut bra värde på sina bra händer och sämre om han c/r flopp och sedan leder turn. Men eftersom att han har en optimal HD så blir det ju svårt att slå ;)

 

Så tänker ju en fisk som jag, men jag antar att det är ett mer metagame så vet Stox att TLK har en bred HD så Stox kan mycket väl leda i både TT handen samt 77 handen. Vet inte vad som är bäst (givetvis så VET jag inte det heller) och bara syna TLK:s c/r eller raisa. Kan TLK syna ner med Kx? Är lika rådlös som jag är viljelös.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ho ho ho

 

lill hönsen i trädgården...... lugna ner er.... tänk 2 steg längre?

 

1. Ni pmar unreal för att få hans version på hur spelet funkar i just dessa heads up battlar i avan disk

 

2. Att få någon vettig diskussion dring 2 1000/2000 limit händer där dessa 2 namn gör upp är närmast löjligt att anta...

Det där var för avancerat för mig, jag förstår ärligt talat inte vad du menar. Vad skulle vem gjort annorlunda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ho ho ho

 

lill hönsen i trädgården...... lugna ner er.... tänk 2 steg längre?

 

1. Ni pmar unreal för att få hans version på hur spelet funkar i just dessa heads up battlar i avan disk

 

2. Att få någon vettig diskussion dring 2 1000/2000 limit händer där dessa 2 namn gör upp är närmast löjligt att anta...

Det där var för avancerat för mig, jag förstår ärligt talat inte vad du menar. Vad skulle vem gjort annorlunda?

 

du kan nog ge upp i att försöka förstå vad den idioten skriver

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har railat TLK ett tag nu och måste säga att han är sjukligt aggresiv, och det verkar ju funka.... ;)

Tvärtom, det är alla andra som är sjukt passiva. :)

 

Mmm såg nån jävel som verkligen var urdålig, TLK raisa röven av honom pre-flop drog en bet på flop så folda den andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...