Freddie Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 Vilket avstånd från soffan till tv:n (42" plasma) är att föredra ? Finns det någon övre/nedre gräns ? vilket är det optimala avståndet tro ? (Ni kan gärna svara med en länk till källa om ni har det.) Citera
virre86 Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 Kan bara tala för mig själv men jag har en 50 tummare på kanske 2,5-3 meter. Och det fungerar utmärkt. Så oroa dig inte att du kommer sitta för nära. Annars tror jag att 4-5 meter är rekommenderat avstånd. Citera
thestonk Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 En vanlig rekommendation är att hålla armen nästan utsträckt och knyta näven. Näven ska då vid rätt avstånd täcka den allra största delen av bildrutan. Vilket avstånd från soffan till tv:n (42" plasma) är att föredra ? Finns det någon övre/nedre gräns ? vilket är det optimala avståndet tro ? (Ni kan gärna svara med en länk till källa om ni har det.) Citera
Sisko Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 Allvarligt talat, gå in på google och sök på orden "avstånd" och "tv". Jeez. Citera
AnnaDea Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 Allvarligt talat, gå in på google och sök på orden "avstånd" och "tv". Jeez. Väldigt bra..... 3-4m ska väl vara ett bra avstånd för en 42" Citera
Doc Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 Allvarligt talat, gå in på google och sök på orden "avstånd" och "tv". Jeez. Väldigt bra..... 3-4m ska väl vara ett bra avstånd för en 42" Jävla näve du måste ha... Citera
AnnaDea Postad 30 September , 2006 Rapport Postad 30 September , 2006 Allvarligt talat, gå in på google och sök på orden "avstånd" och "tv". Jeez. Väldigt bra..... 3-4m ska väl vara ett bra avstånd för en 42" Jävla näve du måste ha... Näve? 3-4m = 3-4 meter? Citera
Doc Postad 30 September , 2006 Rapport Postad 30 September , 2006 Väldigt bra..... 3-4m ska väl vara ett bra avstånd för en 42" Jävla näve du måste ha... Näve? 3-4m = 3-4 meter? Syftade på En vanlig rekommendation är att hålla armen nästan utsträckt och knyta näven. Näven ska då vid rätt avstånd täcka den allra största delen av bildrutan. Citera
AnnaDea Postad 30 September , 2006 Rapport Postad 30 September , 2006 Väldigt bra..... 3-4m ska väl vara ett bra avstånd för en 42" Jävla näve du måste ha... Näve? 3-4m = 3-4 meter? Syftade på En vanlig rekommendation är att hålla armen nästan utsträckt och knyta näven. Näven ska då vid rätt avstånd täcka den allra största delen av bildrutan. Visserligen. Men jag gav min egna rekommendation till avståndet utan att citera theStonk. Citera
Recommended Posts