Gå till innehåll

Student-SM 2006 - Betway - anmälningsdiskussioner


gdaily

Recommended Posts

Eftersom Allt-om tråden översvämmats av blandade frågor, så käns det som att det behövs en tråd för diskussioner krinbg upplägget av de två olika sk SM för studenter. Hur man anmäler sig, och liknande.

 

Allmäna tjafsdiskussioner tas i http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=33410

 

I den här tråden diskuteras anmälningarna kring det Student-SM som sponsras av Betway.

 

Om du var ute efter "Redbet-SM" så skriver du i

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=570742#570742

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då skriver jag här istället: (Så kan nån moderator ta bort mitt inlägg i den andra tråden om ni vill)

 

 

Hej!

Jag håller i registreringen för Jönköpings deltävling. Dessutom kommer jag vara lite alltiallo under kvällen.

Tävlingen kommer att spelas på "Akademin" som ligger i "Tändsticksområdet" och den börjar kl 16.00. Fredagen den 13:e oktober.

 

Jag kommer att finnas på Campus på förmiddagen den 13:e (speldagen alltså) från kl 09.00 och sedan förflytta mig till Akademin från c:a kl 13.00.

Anmälan görs alltså enbart på plats.

 

Skicka pm om ni undrar något så slipper vi skräpa ner i tråden.

 

Välkomna!

Mvh Per.

 

Ps. Affisher är på väg till Jönköping. Ds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser det ut med anmälningstillfällen i Lund? Som jag har förstått det så kan man "antagligen" bara anmäla sig genom att knata ner till Basilika på speldagen. Rätt uppfattat? Vill ju inte missa detta.

 

Det är rätt uppfattat. Du ska veta att det går bra för folk i Lund att spela i Malmö vid dess tidpunkt också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill spela här i Örebro, men hänger inte så ofta på den "vanliga" skolan. Undra lite över hur stor chans jag har att få plats i turneringen om jag bara knatar ner på speldagen eller om jag måste dra mig till universitetet dagarna innan?

 

Enda sattet att anmala sig (i alla stader) ar att knata ner till spelstallet en eller ett par timmar innan. Anledningen till detta ar att uppskattningsvis 25% av spelarna inte hade dykt upp vid registrering pa natet. Detta hade inneburit att seriosa lirare som verkligen vill spela inte hade fatt chansen.

 

Registreringen pa spelstallena brukar oppna 16.30-17.00.

 

Lycka till allihop! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill spela här i Örebro, men hänger inte så ofta på den "vanliga" skolan. Undra lite över hur stor chans jag har att få plats i turneringen om jag bara knatar ner på speldagen eller om jag måste dra mig till universitetet dagarna innan?

 

Enda sattet att anmala sig (i alla stader) ar att knata ner till spelstallet en eller ett par timmar innan. Anledningen till detta ar att uppskattningsvis 25% av spelarna inte hade dykt upp vid registrering pa natet. Detta hade inneburit att seriosa lirare som verkligen vill spela inte hade fatt chansen.

 

Registreringen pa spelstallena brukar oppna 16.30-17.00.

 

Lycka till allihop! :D

Hur hittar jag till basilikan i Lund?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja alla!

 

Jag spelade kvalet i stockholm i fredags. Turneringen började vid 18'00 och registreringen vid 17'00. Vi var 51 spelare som började, vilket var lägre än väntat. P.g.a. det så ökades startstacken från 5K till 8K med blindar som började på 25/50.

 

Det var sjukt bra uppstyrt med turneringsledare från EPT och andra stora evenemang. Det var bra stämning och väldigt blandad nivå på spelarna.

Det bjöds på dricka i form av cola och ramlösa, sjyssta bord osv osv, riktigt trevligt

 

Jag rekommenderar alla som funderar på att spela att göra det. Det är ju en freeroll så vad har ni att förlora på det?

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser till min glädje att det är spel i Göteborg både i morgon och på torsdag. Så jag har två rappa frågor:

 

1. Får man vara med i båda?

2. Om man är med i morgon, finns det tillgång till TV så man kan sitta och kika på Daniel Anderssons sulfinter mot islänningarna medans man foldar sig fram till finalbordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser till min glädje att det är spel i Göteborg både i morgon och på torsdag. Så jag har två rappa frågor:

 

1. Får man vara med i båda?

 

Svar: Ja, sa lange det finns plats.

 

2. Om man är med i morgon, finns det tillgång till TV så man kan sitta och kika på Daniel Anderssons sulfinter mot islänningarna medans man foldar sig fram till finalbordet?

 

Ingen aning. Avenyn 1 ar adressen, har aldrig varit dar sjalv.

 

Btw, fullt hus i Lund igar! Bra jobbat alla som var med! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi var 30 pers igår, onsdag, i Göteborg. Sjukt dålig uppslutning med andra ord, berodde nog på fussballen som var samtidigt.

 

Själv klonkade jag tredjeplatsen och fick bara lite reklamprylar, men med det startfältet var det ett enormt värde. Rätt kul tävling med duktig turneringsledare (Niklas som hållt i Grebbestad mm) som rekommenderas för sitt värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser till min glädje att det är spel i Göteborg både i morgon och på torsdag. Så jag har två rappa frågor:

 

1. Får man vara med i båda?

 

Svar: Ja, sa lange det finns plats.

 

2. Om man är med i morgon, finns det tillgång till TV så man kan sitta och kika på Daniel Anderssons sulfinter mot islänningarna medans man foldar sig fram till finalbordet?

 

Ingen aning. Avenyn 1 ar adressen, har aldrig varit dar sjalv.

 

Btw, fullt hus i Lund igar! Bra jobbat alla som var med! :D

 

Finns det någon resultatlista att tillgå från Lund?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste faktiskt klaga lite på Lund arrangemanget då blindsen faktiskt kunde stannat på finalbordet. Det var rent lotto med en bigstack på 160 000 en 2a på 90 000 sen resten runt 30 000-60 000 och blindsen på 7 000 - 15 000.. kunde varit bättre att minska startfältet till 60(?) och få spel hela vägen ut..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste faktiskt klaga lite på Lund arrangemanget då blindsen faktiskt kunde stannat på finalbordet. Det var rent lotto med en bigstack på 160 000 en 2a på 90 000 sen resten runt 30 000-60 000 och blindsen på 7 000 - 15 000.. kunde varit bättre att minska startfältet till 60(?) och få spel hela vägen ut..

 

Tråkigt att det blev så. Har varit helt ok struktur fortfarande på finalborden hitills. I Uppsala (med 87 spelare) varade Heads up-spelet i ca två timmar med iaf 15 BB var i stackarna i slutet. Kanske var extra tight i Lund? Alla vet ju att den staden har producerat äckligt bra pokerspelare... ;)

 

Ang startfältet så lade vi oss på 100 för att så många som möjligt skulle få chansen, både nybörjare och "proffs". Dock blir ju strukturen lidande. Tycker ändå att det är helt ok struktur med tanke på att ingen vill sitta där hela natten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...