MrVain Postad 28 September , 2006 Rapport Postad 28 September , 2006 50€ Rebuy Första handen. blind 15/25 Start marker 2500 Jag hittar A A i mitt position. två har limpat till mig. jag höjer till 150. SB och BB synar, även limparna. Flop: K Q Q SB och BB och limpare nr 1 checkar. Sista limparen höjer pot. Lätt fold så tidigt in i turneringen eller vad säger ni? Citera
sorkenkk Postad 28 September , 2006 Rapport Postad 28 September , 2006 50€ Rebuy Första handen. blind 15/25 Start marker 2500 Jag hittar A A i mitt position. två har limpat till mig. jag höjer till 150. SB och BB synar, även limparna. Flop: K Q Q SB och BB och limpare nr 1 checkar. Sista limparen höjer pot. Lätt fold så tidigt in i turneringen eller vad säger ni? Varför vika AA när det är rebuy? Fi kanske betalar av med K. Citera
vetgirig Postad 28 September , 2006 Rapport Postad 28 September , 2006 ALL in - det är en rebuy. Man skall räkna med 7 rebuys i en rebuy - om man inte har till det så skall man inte spela så dyra rebuys. Ja fi kan mycket väl ha AK eller KJ. Sannolikheten är större för att Fi har ett K än ett Q. Citera
MrVain Postad 28 September , 2006 Författare Rapport Postad 28 September , 2006 vissa kan han ha AK eller KJ men man har ju tre spelar till att ta hänsyn till. Enligt mig är sanolikheten väldigt stor att nån av dom har Q. Citera
iamivar Postad 28 September , 2006 Rapport Postad 28 September , 2006 ALL in - det är en rebuy. Man skall räkna med 7 rebuys i en rebuy - om man inte har till det så skall man inte spela så dyra rebuys. Ja fi kan mycket väl ha AK eller KJ. Sannolikheten är större för att Fi har ett K än ett Q. Varför ge bort pengar bara för att det är rebuy? Låter ju helkorkat enligt mig. Enda handen som vi KANSKE får betalt av är KJ, medan vi är fetslagna av i princip allt annat. Limpar man in med AK efter en tidigare limp? Skulle nog inte tro att det är standard för speciellt många som lirar 50€ rebuys. Jobba in i mucken. Du har alldeles för många spelare emot dig i vilket fall. Citera
Recommended Posts