jgadefelth Postad 28 September , 2006 Rapport Postad 28 September , 2006 Har läst en del trådar som nämner ABC-poker och hur bra den är, att man kommer ganska långt med den och så vidare. Är det någon som har lust och möjlighet att fröklara ABC-poker för mig utförligt tack hur man spelar och vilka starthänder och så allt mycket intreserad. skriv här nere eller send ett PM. Tack på förhand John Citera
dlinder Postad 28 September , 2006 Rapport Postad 28 September , 2006 ABC-poker är ett uttryck för standardpoker. Det är alltså ingen speciell spelstil. Citera
jgadefelth Postad 28 September , 2006 Författare Rapport Postad 28 September , 2006 Har du möjlighet att utvekla standard poker som sagt jag är en nybörjare M v h Citera
Klyka Postad 28 September , 2006 Rapport Postad 28 September , 2006 Oj, den frågan är alldeles för stor för att få ett svar. I stora drag hittar du svaret i nån nybörjarbok. Tänkte du spela Texas FL så rekommenderas Texas Hold'em av David Sklansky. Citera
jgadefelth Postad 28 September , 2006 Författare Rapport Postad 28 September , 2006 kom igen nu säg vad det inte är om det rä lättare sysslar lite med NL Citera
jojje2k Postad 28 September , 2006 Rapport Postad 28 September , 2006 Du spelar bara bra kort inga bluffar. Citera
Superflugan Postad 28 September , 2006 Rapport Postad 28 September , 2006 Du spelar i princip top 20 händer, alltså AA,KK, QQ, JJ, 1010 osv...de mindre paren spelar du mer beroende på position och hur preflop händelserna sett ut... händer som inte är par som du spelar är i princip AK-AJs.. Sen bluffar du inget alls, utan spelar bara när du träffat floppen...å klarar av att lägga dej när du misstänker att du kan vara slagen...kort å gott du försöker få in så mkt pengar när du vet att du har den bästa handen, och det är enklare att veta eftersom du spelar väldigt tight, du behöver inte gissa som du hade varit tvungen att göra om det ligger tex 3 hjärter ute och bordet inte är parat, och du sitter på K10h och din motståndare går allin... Simpelt spel helt enkelt, väldigt straightforward, det är enklare för motståndaren att läsa dej, men det brukar ofta inte spelar nån roll på de lägre nivåerna. Citera
jgadefelth Postad 28 September , 2006 Författare Rapport Postad 28 September , 2006 LÅTER UNGEFÅR SOM JAG TÄNKTE MIG FAST KANSKE FLER HÄNDER BEROENDE PÅ POSITION OCH JUST DET INGET FANCY PLAY UTAN JUST STRAIGHT FORWARD. SOM SAGT JAG BLIR GANSKA LÄTT ATT LÄSA OCH BLUFFA UT OM JAG INTE TRÄFFAT NÅTT OH SEDAN BARA LÄGGA SIG OM JAG BETTAR. ABCPOKER ÄR EN POKERFORM SOM EN "ROCK" SPELAR ENKELT UTRYCKT. TACK FÖR ALLA SVAR M V H jOHN Citera
Klyka Postad 28 September , 2006 Rapport Postad 28 September , 2006 Bra skrivet superflugan.. Antar att jag hade kunnat svara nåt sånt ist. Men det som föranledde mitt ngt tråkiga svar är det faktum att ABC-poker sedan kan utvecklas hur långt som helst. Det involverar alla de moves som anses vara standard i alla situationer som kan uppkomma vid sådant spel. Dvs om man verkligen ska berätta vad som är ABC-poker så måste man sätta sig o skriva en bok (drygt uttryck om man menar bildligt, men jag menar det faktiskt bokstavligt). Sedan är det i grund och botten som superflugan skriver, dvs inga fancy plays. Inga bluffar, slowplays, sandwiches, blind re-steals, etc. Citera
Recommended Posts