Hertigen Postad 29 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 29 Juli , 2007 Pokern går i dagsläget inte speciellt bra, rullen är nere på 850, har dock haft sjukt mkt oflyt på sistone (KK mot AA pre osv) och sen har det varit lite standard utdragningar också. Ska tighta till mig mer, inget raise med sc längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hertigen Postad 29 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 29 Juli , 2007 > Dealing Hole Cards(9d 10d ) > jojo1616 folded > ruscal82 raised for $0.80 > Jupe folded > AAmarco called for $0.70 > Hertigen called for $0.60 > Dealing the Flop(Ad 6h 8d ) > AAmarco checked > Hertigen checked > tipthewink left the table > ruscal82 bet for $1.60 > AAmarco folded > Hertigen called for $1.60 > Dealing the turn(7h ) > Hertigen checked > ruscal82 bet for $2.80 > Hertigen raised for $5.60 > ruscal82 called for $2.80 > Dealing the river(2h ) > Hertigen bet for $2 > ruscal82 went all-in for $7.10 > Hertigen called for $5.10 > ruscal82 shows a Flush, Hearts (Ah Jh 7h 6h 2h ) > Hertigen mucked > ruscal82 wins $30.70 with a Flush, Hearts Det finns fan itne!!! Edit: Orkar fan inte spela mer poker nu, tar en paus på obestämd tid, allt jag gör går bara åt helvete. Spelar ingen roll vad jag har/träffar motståndarna drar ändå ALLTID ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hertigen Postad 7 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 7 Augusti , 2007 Har bytt till everestpoker nu eftersom jag inte orkade med prima. Gillar dock inte upplägget på borden samt att borden hoppar upp i ansiktet på mig. Sen är jag så jävla kortkall Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hertigen Postad 7 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 7 Augusti , 2007 Fan vad cpskit det går!! Folk spelar utan hjärna men drar ändå alltid ut!! NÄR FAN ÄR DET MIN TUR?"! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hertigen Postad 7 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 7 Augusti , 2007 EVERESTPOKER KAN JU KÖRA UPP NÅNTING DÄR SOLEN INTE SKINER! Hur jävla mycket otur kan man ha egentligen?! Jävla riggskit!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mordocai Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2007 varför bytte du till Everest. Signup-bonus, RB eller bara motståndet på spelarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sneakycastro Postad 9 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2007 Har bytt till everestpoker nu eftersom jag inte orkade med prima. Gillar dock inte upplägget på borden samt att borden hoppar upp i ansiktet på mig. Sen är jag så jävla kortkall Det går att ställa in om de ska poppa upp eller inte, helst ska de inte göra det. Hur som helst, bra att du lär dig det här med swings nu och vänjer dig. Poker är rättvist, men endast i längden, och orättvist resten av tiden. Det kommer alltid att svänga och ibland svänger det jäkligt mycket och du kommer ha mer otur än du haft hittills. Trösta dig med att det snart vänder och under tiden kan du försöka njuta av sommaren - det lilla som inte regnat bort - och sedan av medriggen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hertigen Postad 10 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 10 Augusti , 2007 varför bytte du till Everest. Signup-bonus, RB eller bara motståndet på spelarna? Trött på prima, hade en sån sjuk downswing att jag inte orkade vänta tills medriggen kom. Sen blev NL20 och NL50 (nivåerna jag spelar) invaderade av snortighta bulgarer och ukrainare. Inge roligt när 3/5 motståndare foldar 90% av händerna och aldrig synar mina höjningar förutom när de har nötterna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hertigen Postad 10 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 10 Augusti , 2007 Det går att ställa in om de ska poppa upp eller inte, helst ska de inte göra det. Hur som helst, bra att du lär dig det här med swings nu och vänjer dig. Poker är rättvist, men endast i längden, och orättvist resten av tiden. Det kommer alltid att svänga och ibland svänger det jäkligt mycket och du kommer ha mer otur än du haft hittills. Trösta dig med att det snart vänder och under tiden kan du försöka njuta av sommaren - det lilla som inte regnat bort - och sedan av medriggen. Aha hittade inställningen, klart den ska vara av Att poker är orättvist vet jag sen tidigare, men swingsen på prima var oerhört grymma den senaste tiden, inte ett högt PP som höll allin pre. Känns inte som att det spelar någon roll vad man gör, man förlorar ändå. Men jag hoppas att det ska gå bättre på everest, hittils har jag väl inte börjat så bra än Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sneakycastro Postad 12 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2007 Att poker är orättvist vet jag sen tidigare, men swingsen på prima var oerhört grymma den senaste tiden, inte ett högt PP som höll allin pre. Känns inte som att det spelar någon roll vad man gör, man förlorar ändå. Men jag hoppas att det ska gå bättre på everest, hittils har jag väl inte börjat så bra än Jag tror i och för sig inte att swingsen är mindre på everest men kör så det ryker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Laser Postad 12 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2007 Lycka till på Everest Hertigen , vet inte om du kommer ihåg mig, men vi "hängde" samtidigt på irc med pokergruppen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hertigen Postad 12 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 12 Augusti , 2007 Jag tror i och för sig inte att swingsen är mindre på everest men kör så det ryker. Förmodligen inte, men det känns som en nystart och det behöver jag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hertigen Postad 12 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 12 Augusti , 2007 Lycka till på Everest Hertigen , vet inte om du kommer ihåg mig, men vi "hängde" samtidigt på irc med pokergruppen. Tack Laser, behöver alla lyckönskningar jag kan få Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hertigen Postad 13 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 13 Augusti , 2007 Rullen på everest är nu uppe i 776 (satte in 700) och jag har clearat $46/$100 bonusen. Någon som vet om man kan lägga till andra bonusar efter att man har clearat signupen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sneakycastro Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2007 Rullen på everest är nu uppe i 776 (satte in 700) och jag har clearat $46/$100 bonusen. Någon som vet om man kan lägga till andra bonusar efter att man har clearat signupen? Det måste finnas bättre bonusar än $100 när du skapar kontot? Jag skulle hålla utkik efter siter som ger bra rake back, det håller lite bättre i längden tycker jag. Att bonushora tröttnar man på tämligen fort. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hertigen Postad 17 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 17 Augusti , 2007 Det måste finnas bättre bonusar än $100 när du skapar kontot? Jag skulle hålla utkik efter siter som ger bra rake back, det håller lite bättre i längden tycker jag. Att bonushora tröttnar man på tämligen fort. Har ioförsig en rätt fin deal på tellpoker, men jag är så trött på prima just nu, dock är jag rätt vred på everestpoker också. Av nån konstig anledning har jag cpoflyt mot fransmän! Och dessa finns det rätt gott om på everest Rullen: Everestpoker: ca 385 Tellpoker: ca 270 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hertigen Postad 19 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 19 Augusti , 2007 Uppdatering på rullen: Everest ca 520 (75/100 bonus $ clearade) Tellpoker ca 300 Funkar ju rätt bra på everest nu, hoppas bara jag hittar en fortsättningsbonus efter signupen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hertigen Postad 21 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 21 Augusti , 2007 Rolig dag då jag slapp bli utdragen så mkt, förutom när jag hade 2paret (QJ) och en shortstack ställer med 20bb på turn med hålpipan. Letar febrilt efter en uppföljningsbonus på everest för att spela på NL25 där högsta raken är $3 per pott är ohyggligt, på prima var det iaf 30cent. Men fy vad kassa alla är på everest, nästan likt svenska spel! Gäller bara att undvika fransmännen så klarar man sig Everest $610-ish $86/100 clearade. Tellpoker $409 Äntligen så är jag över $1000 igen. Planen är att jag fortsätter spela NL25 på Everest tills jag har $1200 för att då spela NL50 FR och SH, funkar det bra där så kör jag på där ett tag På Tellpoker är det NL20 tills $1500 som gäller, sen blir det NL50 SH. Rent spontant känns det som att Tellpoker blir svårare att klara, fast jag har bättre deal än på Everest. Motståndet har på primanätverket blivit hårdare IMO, NL20 och NL50 kryllar av öststatare som spelar übertight och bara spelar stora potter med bra träffar. Flera bulgarer spelar NL20 och har det som försörjning (främst studenter). NL25 på everest har löjligt låg nivå och NL50 ser väl bara snäppet bättre ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sneakycastro Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2007 Motståndet har på primanätverket blivit hårdare IMO, NL20 och NL50 kryllar av öststatare som spelar übertight och bara spelar stora potter med bra träffar. Flera bulgarer spelar NL20 och har det som försörjning (främst studenter). NL25 på everest har löjligt låg nivå och NL50 ser väl bara snäppet bättre ut. Ja, jäklar vad det kryllar av öststatare och bulgare på de längre blindsen och många av dom spelar bra men väldigt tight så det är lätt att spela ut dom om du är aggressiv. Kul annars att spelet verkar gå bra nu, fortsätt så. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hertigen Postad 22 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 Augusti , 2007 Ja, jäklar vad det kryllar av öststatare och bulgare på de längre blindsen och många av dom spelar bra men väldigt tight så det är lätt att spela ut dom om du är aggressiv. Kul annars att spelet verkar gå bra nu, fortsätt så. Jag tror definitivt att jag har en edge över dem i längden, men det är så sjukt tråkigt att spela på såna bord som har 2-3 st übertighta grindare och resten shortstacks. Än så länge spelar jag poker för att det är kul Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hertigen Postad 24 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 24 Augusti , 2007 Har nog spelat ett av mitt livs bästa poker de 2 senaste dagarna, spelat grymt bra! Aldrig legat långt efter i stora potter, oftast lett stort (överpar,tvåpar mot högre pp, triss mot steg/färgdrag) och ändå har jag haft mkt otur. Spelat upp everest till $697, hade jag haft mer flyt skulle jag nog vara runt $800, men man får vara glad att man + ar Rullen: Everest: $697 (1a bonusen på $100 clearad, hittade ny på $100 den med, $16/100 clearade där Tellpoker: $370-ish Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sneakycastro Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2007 Jag tror definitivt att jag har en edge över dem i längden, men det är så sjukt tråkigt att spela på såna bord som har 2-3 st übertighta grindare och resten shortstacks. Än så länge spelar jag poker för att det är kul När jag väljer bord kollar jag först efter avg. pot och sedan hur mycket pengar som finns på bordet. Det gör mig inget om några spelare är tighta, det gynnar mig snarare, men är de short stacked sätter jag mig inte ens ner för det är inte värt det. Oddsen blir sämre och spelet med små stackar är väldigt aggressivt, förutsatt att de inte är riktigt kassa på poker. De få gånger jag spelar short stacked åker degen in i var och varannan pott skulle jag tro, alla drag och andrapar behandlas som nötter på floppen, typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hertigen Postad 26 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 26 Augusti , 2007 Nej jag tittar också på average pot size o sånt, problemet är bara att efter en 15-20 min så sitter det likt förbannat 2 shortstacks vid bordet med 2-4$ Men det du säger stämmer, problemet är bara att jag tröttnar på det spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hertigen Postad 11 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 11 September , 2007 fyfan vad jag hatar everest poker för tillfället Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hertigen Postad 18 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 18 Oktober , 2007 hatar fortfarande everest, jävla skitsida! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts