Gå till innehåll

NLT - Trn, T4s som BB i turnering

Recommended Posts

Postad

Spelvariant/struktur

£20 NL Hold'em multibordsturnering på Crypto. Drygt 500 deltagare. 60 priser. Normal prisstruktur (1:a-pris: £2880, 60:e-pris: £24). 10-minutersperioder, vilket innebär ungefär 7-9 givar per nivå (spelet på Crypto går rätt långsamt).

Situation

Det är 100 spelare kvar. Blinds: 300/600 ante 50 (ska höjas om ett par minuter). Snittstack: 8000 (dvs snart är alla shortstacked). Jag har flyttats runt en hel del och spelat på både tajta och lösa bord. Nu spelar jag min andra giv på ett nytt bord, så jag har ingen read på varken bordsstäming eller specifika spelare.

Jag har cirka 8K marker. Som BB plockar jag upp:

10 :spade: - 4 :spade:

Jättestacken vid bordet (~25K) gör en minihöjning från MP och alla lägger sig till mig. Jag synar. Det ska mycket till för att jag ska folda till en minihöjning, inte minst när vi spelar med ante.

Flopp (pott: 2900)

10 :heart: - 8 :diamond: - 8 :spade:

Jag checkar. Jättestacken satsar 2K och jag höjer all-in med mina återstående 6.5K. Jättestacken kan ha en väldig massa händer: alla par och två höga kort. Jag har nog bästa handen här minst 60 % av gångerna och dessutom finns det en liten chans att han foldar (vilket vore skönt). Mitt beslut att check-raise:a är också påverkat av blinds-strukturen. Om jag lägger mig så har jag bara 10 BB kvar (snart bara 8) och det är inte alls säkert att det dyker upp något bättre läge än det här. Dessutom närmar vi oss bubblan, och det vore värdefullt att skaffa sig en hygglig stack, så att jag kan stjäla lite blinds. Däremot kanske jag borde gått all-in direkt i stället för att check-raise:a?

Vad tycker ni?

* RP - QoS *

Postad

jag tycker inte att du borde ha gått all in direkt, tror han bara synar med högre pockets kanske AK eller en 10 eller 8a, får du han och betta så får du ju 2k extra de gånger han väljer att folda mot din all in också. SYnar han all in direkt synar han ju din checkraise också, spelet kommer vara mer värdigt i längden tror jag genom att checkraisa.

Enda problemet som jag ser det är att han kanske väljer att checka och ta gratiskort på turn, och om ett överkort landar blir det ditt beslut svårare.

Tycker det var korrekt spelat.