Gå till innehåll

Han visar omedvetet sina hålkort, vad gör du?


Nickefik

Han visar omedvetet sina hålkort, vad gör du?  

136 medlemmar har röstat

  1. 1. Han visar omedvetet sina hålkort, vad gör du?

    • Tittar glatt på dem varje gång.
    • Säger åt honom att han visar dig korten.
    • Säger inget, men låter bli att titta.


Recommended Posts

Jag skulle nog bestraffa honom på lite chips först och sen påpeka att hålkorten syns. Ingenting är gratis och sen kanske han är försiktigare i framtiden.

Hur skulle du gå tillväga rent praktiskt med detta? ere bara smyga in handen över hans stack o ta en godtycklig mängd chips o motivera med nåt i stilen "nu har jag sett dina hålkort de senaste 4 händerna så nu skall jag ha betalt"?

Ta chips? Jag menade förstås inte att bokstavligen sno chips :roll: utan snarare försöka använda den extra informationen han ger mig i någon pott.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker aldrig spela med förstagångs-spelare igen. Man var dessutom tvungen att påminna dem att man inte fick checka efter att någon betat, och att man måste höja/beta minst bb. man tröttnar verkligen på dem efter ett tag.

 

Snacka om ett beslut som har negativt långtids-EV. Inte nog med att du lär ha en REJÄL fördel mot dom i början, går eran utveckling i ungefär samma takt kommer du ju fortsätta ha viss fördel även framöver.

 

Att försvåra för "nytt blod" att komma in i svängen känns ganska korkat om man är en etablerad spelare.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka om ett beslut som har negativt långtids-EV. Inte nog med att du lär ha en REJÄL fördel mot dom i början, går eran utveckling i ungefär samma takt kommer du ju fortsätta ha viss fördel även framöver.

 

Att försvåra för "nytt blod" att komma in i svängen känns ganska korkat om man är en etablerad spelare.

förstagångsspelare spelar oftast om skitsummor..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är mer en regel än etikett. och i de flesta seriösa spel så är handen död om man visar den, bl.a i WPT.

Finns rätt många cashgames där det är helt ok. WPT är inte direkt den definitiva regelsamlingen för poker.

 

Då är hans hand verkligen död. Inte nog med att han visar korten, han visar korten i syfte att få fram en reaktion hos sin motspelare

Varför skulle man annars visa korten? Och vad är det som är fel med det?

 

Förresten tror jag inte att det är orsaken till att man inte tillåter handvisning i WPT, det beror snarare på att det underlättar samarbete i turneringen.

 

Ta chips? Jag menade förstås inte att bokstavligen sno chips utan snarare försöka använda den extra informationen han ger mig i någon pott.

Moraliskt sett så är det väl ungefär samma sak.

 

Men okej, visande av handen innebär att den är död. Ska genast informera pokergänget!

Den regeln är inte en del av kärnreglerna för poker och det förekommer en hel del variation. Ni får helt enkelt själva vad ni vill göra. Personligen tycker jag det är en jättemesig regel utan något vidare vettigt syfte som tar bort ett spelelement för livespel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra tråd!

Jag röstade för "Be honom dölja korten", men det var med viss tvekan. Poker handlar om att kunna utnyttja sin motståndares tells. Att se hans kort är väl en tell som någon?

 

Oftast spelar jag med kompisar och jag spelar då för att få en trevlig kväll. Jag vill inte sno mina kompisar pengar (iaf inte oärligt) så jag berättar att han bör dölja bättre...

 

Som sagt.. en mkt intressant tråd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...