SuperApan Postad 26 September , 2006 Rapport Postad 26 September , 2006 Hoppas det finns riktigt datakunnig person här inne, för jag har senaste dagarna haft svåra problem med, vad jag misstänker är en trojan. Symptomen är att datorn stänger av sig själv.. när jag lirar poker så lämnar så lämnar den en bokstav då och då i chatten, samma på t.ex msn.. När jag precis satt igång datorn så verkar den väldigt seg och omöjligt att få igång internet eller ens öppna en mapp. Då räcker det dock med att bara omstarta datorn. Nu till problemet och det är att viruset jag har verkar vara omöjligt att hitta. Jag har (hade) F-secures antivirus, som visst ska vara rätt bra. Nyuppdaterat och allt och en brandvägg av märket Kerio. Trots att jag genomsökt datorn ett antal gånger hittade den ingenting och jag beslöt mig för att testa några andra märken. Har nu testat Avast antivirus, Kaspersky och ett antal andra märken. Givetvis har jag även genomsökt datorn med ad-aware och liknande program. Lättast hade väl bara varit att ominstallera XP och formatera, men har inte kvar xp-skivan, och ingen att låna skivan av heller.. Till min fråga, finns det verkligen inget super, superprogram som kan hjälpa mig? Eller några andra tips? Citera
baller Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 läs i myssions tråd där han har blivit hackad.. d kan ge lite tips och tricks... Citera
Recommended Posts