Gå till innehåll

Jag har insett sanning...


Myst

Recommended Posts

Det är förrädiskt detta med poker. Kommer ihåg när jag själv hade min onlinepoker-debut. Satte in 200 kr på Unibet och satte mig vid ett 0,25/0,5 Euro-bord. Förlorade dom såklart på typ 22 min. Satte in ytterligare 200 för en ny "favorit i repris" men tänkte såklart "fan vilken otur jag har!!" och drog VISA-kortet en gång till på samma belopp igen...och nu vände det såklart! Efter en stund hade jag fått ihop 50 Euro och trodde såklart att jag var så jääävla grym på poker!!

Hahaha..så jävla patetisk man är. Bara att inte göra ett maxinköp är ju börja vingklippt. Självklart klonka jag säkert ju på flera rivers, spelade som en idiot, tänkte att jag ju i banor "jag kan ju få stegen etc..", begrepp som potodds och outs var totalt okända begrepp för mig, syna med skit preflopp osv men mina 50 euro var självklart det slutgiltiga beviset på att jag var nätpokerns Kung Midas!! Att jag fortfarande ändå låg 300 kr minus reflekterade jag ju inte över. Så jag satte mig såklart vid ett headsup-bord med mina 50 Euro med ett självförtroende som vida översteg verkligheten. Tog kanske 15 min så hade hajen käkat upp mina pengar...hahaha!

Trots det handla om relativt lite pengar, jämfört med Myst, så var ångesten ändå påtaglig. Man kände sig rånad, lurad, tom och fick typ ont i magen...även fast det handla om skitsummor

 

Bra inlägg av Myst! Viktigt att komma ihåg att pengarna som man/du/ vi/hon/han/jag vinner kommer frånn andra som ibland kanske inte borde spela poker alls och förlorar stora summor.

 

/chepplin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack för all stöd och tips!

 

Jag har nu inte spelat poker på 48timmar och det är första gången på väldigt länge som jag inte spelat på poker på så lång tid. Det bästa är att jag inte ens känner något sug för att spela.

 

Jag har också berättat för morsan och min mormor och jag har även löst den ekonomiska biten någorlunda bra nu, saknar bara en tusing så det löser sig. Jag har också ringt stödlinjen för spelberoende som hjälpt mig otroligt mycket.

 

Nu kan jag börja leva igen! :mrgreen:

 

- Myst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all stöd och tips!

 

Jag har nu inte spelat poker på 48timmar och det är första gången på väldigt länge som jag inte spelat på poker på så lång tid. Det bästa är att jag inte ens känner något sug för att spela.

 

Jag har också berättat för morsan och min mormor och jag har även löst den ekonomiska biten någorlunda bra nu, saknar bara en tusing så det löser sig. Jag har också ringt stödlinjen för spelberoende som hjälpt mig otroligt mycket.

 

Nu kan jag börja leva igen! :mrgreen:

 

- Myst

 

Vad härligt att höra. Hoppas det håller i sig! Och på samma sätt som AA och NA kör på linjen "en dag i taget" så är det nog samma modell du får tänka just nu. Idag ska jag inte spela, och inte imorgon heller!

Bra att du berättat för din mor och mormor, samt fått stöd från stödlinjen!

Fortsätt i denna riktining!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Urgh... skitstarkt pokersug... har $6 på en sida som jag inte får ut. Vill så gärna sätta mig ner och spela upp dom. Tänker i banorna som "jag lira $2hu och tar de lugnt så vinner jag mig sakta uppåt." Problemet är bara att jag vet att jag kommer gula dom sen kommer jag vilja sätta in mer och mer. Men jag klarar det här.

 

Det jobbigaste är dock att göra saker hela tiden. Jag måste alltid göra något, blir det tråkigt så vill jag spela poker. Så det blir en jävla massa filmer och serier samt att jag gick ut med en polare igår kväll. Kanske ska ut idag igen med.

 

Vore lite kul/sorgligt om man blev alkolist istället för spelmissbrukare. :lol:;)

 

Hmm, är det en dålig ide att starta en dagbok på ett pokerforum där man skriver om hur det med att ta sig ur ett spelmissbruk? Eller kan man bli frestad av att vilja spela ännu mer när man läser andras dagböcker? Hmm får fundera på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Urgh... skitstarkt pokersug...

Det jobbigaste är dock att göra saker hela tiden. Jag måste alltid göra något, blir det tråkigt så vill jag spela poker. Så det blir en jävla massa filmer och serier samt att jag gick ut med en polare igår kväll. Kanske ska ut idag igen med.

 

Vore lite kul/sorgligt om man blev alkolist istället för spelmissbrukare. :lol:;)

 

 

Har du testat att lira lite Xbox eller PS2 eller liknande? Brukar ju kunna få en att tänka på annat i en tre-fyra timmar iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar redan i 2st korpenlag. Har även köpt ett gymkort nu, vill byta ut pokern mot gymmet. Det vore det ultimata.

 

Har du testat att lira lite Xbox eller PS2 eller liknande? Brukar ju kunna få en att tänka på annat i en tre-fyra timmar iaf...

 

Ingen dålig ide, jag har varit inbiten spelnörd. Fast datorspel då. Men jag får väl ta mig en titt på vilka nya spel som kommit och marknaden har och erbjuda. Då jag inga pengar har så får jag göra det på det mindre legala sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen dålig ide, jag har varit inbiten spelnörd. Fast datorspel då. Men jag får väl ta mig en titt på vilka nya spel som kommit och marknaden har och erbjuda. Då jag inga pengar har så får jag göra det på det mindre legala sättet.

 

Jag har själv inte drabbats av ditt problem på riktigt samma sätt men jag hade en period för ganska exakt ett år sen då jag backade rakt ut och bestämde mig för ett break. Min xbox gick då varm och jag spelade faktiskt en hel del pokerspel på den...;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SunTzu, tack för erbjudandet! :-)

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.

 

Har du varit spelmissbrukare? Om inte så babblar du på utan att veta vad du snackar om för jag trodde precis samma sak, men det är jävla curse och har som bevisat inte klarat det. Om du kollar datumet för när jag skrev denna tråd och när jag återupptog den igen så kommer du se att det skiljer mer än 1år. Jag började spela igen, allt var frid och fröjd ibörjan. Sen gick de åt helvete, igen.

 

Men tack för att du säger det jag vill höra, även om jag vet att det är fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm jag tror du behöver en "rak höger", bildligt talat. Alldeles för mycket huvudklappningar och daltande som jag ser det. Det är DU som har fuckat upp din situation, inte någon speldjävul på axeln. Sen om du tror att du aldrig mer kan spela om pengar så gå den vägen för all del. Allt jag försöker säga är att med mental styrka kan du utan större problem lära dig att kontrollera ditt agerande och ta ansvar för dina handlingar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm jag tror du behöver en "rak höger", bildligt talat. Alldeles för mycket huvudklappningar och daltande som jag ser det. Det är DU som har fuckat upp din situation, inte någon speldjävul på axeln. Sen om du tror att du aldrig mer kan spela om pengar så gå den vägen för all del. Allt jag försöker säga är att med mental styrka kan du utan större problem lära dig att kontrollera ditt agerande och ta ansvar för dina handlingar.

 

Tror i själva verket det är du som är i behov av en uppväckande "rak höger". Du har uppenbarligen inte varit i samma sits eller har någon närstående som befinner sig i spelmissbruk. Det finns massor med exempel där personer spelat bort både hus, partners, jobb och liknande. Dessutom har ett flertal tagit livet av sig p.g.a av sitt beroende så kom för fan inte här och snacka om mental styrka!

Posta dina idiotinlägg i en annan del av forumet tack och inte i denna allvarliga del av pf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat så driver jag inte med killen. Har personer i min närhet som har haft problem och de har tagit sig ur det genom att framför allt inse att det är de som tar besluten, inte någon osynlig djävulsk kraft. Det finns många olika åsikter om spelberoende, min är att det är mycket mera kontrollerbart än många andra typer av beroende. Men som sagt så är det upp till honom att avgöra huruvida han någonsin ska spela igen eller inte, jag framför bara min åsikt. Det har jag all rätt i världen att göra, även om den inte överensstämmer med din.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag framför bara min åsikt. Det har jag all rätt i världen att göra, även om den inte överensstämmer med din.

 

Klart du har, jag lackar dock när du säger att jag kan testa att spela igen om ett par månader trodde det var de sista jag skulle få höra här. Tänk om alla skulle ge mig det tipset, skulle lätt göra det då förmodar jag och då skulle det gå åt helvete igen. Förresten alla din polare som tagit sig ur spelmissbruket spelar poker nu med små summor antar jag då du gav mig det tipset?

 

Förresten var tvungen att göra mig av med mina $6 så jag köpte in mig i en turre gick all-in med första handen sen ute. Kändes skönt att vara nollad så jag slipper tänka på dom.

 

Tid utan poker: 30min

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myst det visade sig att jag inte alls har den rätten här på pokerforum, fick någon slags varning för mitt inlägg. Jag önskar dig verkligen lycka till med dina problem och detta skriver jag inte för att "släta över". Kanske är din speldrift alldeles för stor för att du ska kunna kontrollera den, enda anledningen till att jag skrev som jag gjorde var att det verkar som om du verkligen gillar poker och vill lära dig att spela kontrollerat, något som jag tror är möjligt för 99.9% av alla människor. Men du kan mycket väl tillhöra den resterande delen och då är totalt spelstopp helt rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför får folk för sig att dom kan säga vad dom vill på privatägda forum? Visst, startar du en egen site kan du säga vad fan du vill, men inte när du är på någon annans.

 

I sak har du rätt - den/de som äger eller styr forumet har såklart sista ordet men håller du inte med om att diskussionerna och lösningarna på problem i spelberoendedelen förmodligen blir bättre om alla får ge sina synpunkter på trådskaparnas situationer och problem?

 

Om endast inlägg som säger "bra gjort, poker är inget för dig, sök hjälp" tillåts, är komentarfunktionen ganska meningslös. Om, i detta fallet _Zodiac_, tror att problemet kan lösas på annat sätt än att sluta spela, borde inte han få säga detta? På samma basis anser jag att alla andra borde ha rätt att yttra sig om hur fel de tycker, i detta fallet _Zodiac_ har.

 

Naturligtvis måste diskussionen hållas på en mogen nivå då det är seriösa ämnen som behandlas.

 

Må Väl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar ibland över om man KAN komma över ett missbruk/skadligt beroende och hantera det på rimlig nivå. Det finns säkert få % som klarar av det, men som Zodic nämner krävs det nog ohygglig metal kapacitet för att kontrollera ett f.d. missbruk/skadligt beroende att det inte är att rekommendera, då är ett totalt stopp en säkrare väg. En kompromiss helt enkelt.

 

Säg att man provar heroin som ultimata testet ett par gånger som sägs vara det snabbast beroendeframkallande man känner till, för att testa om man mentalt klarar av att inte bli beroende/fortsätta. Vore det värt risken att känna till svaret? Samma sak med spelberoende, bättre låta bli än att ta reda på om man har den mentala kapaciteten att återuppta pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar ibland över om man KAN komma över ett missbruk/skadligt beroende och hantera det på rimlig nivå. Det finns säkert få % som klarar av det, men som Zodic nämner krävs det nog ohygglig metal kapacitet för att kontrollera ett f.d. missbruk/skadligt beroende att det inte är att rekommendera, då är ett totalt stopp en säkrare väg. En kompromiss helt enkelt.

 

Säg att man provar heroin som ultimata testet ett par gånger som sägs vara det snabbast beroendeframkallande man känner till, för att testa om man mentalt klarar av att inte bli beroende/fortsätta. Vore det värt risken att känna till svaret? Samma sak med spelberoende, bättre låta bli än att ta reda på om man har den mentala kapaciteten att återuppta pokern.

 

Tråkigt, men förmodligen väldigt sant!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart, jag menar alltså inte i just precis detta fall, utan den allmänna inställningen som vissa personer har, att dom ska få vara fria att säga vad dom vill, när dom vill.

 

I just såna här fall anser jag att man ska ta det jävligt chill med kommentarer som "Lär dig spela istället" och "Bara att lägga av en månad och testa sen igen!". Vi snackar ju faktiskt om ett mycket allvarligt beroende, och ett par såna kommentarer kan räcka för att någon ska falla tillbaka igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zodiak har förstås rätt i att det krävs mental styrka. Men det är ju just denna mentala styrka som saknas, vilket är en orsaken till problemet. Det krävs enorm styrka att inse problemet. Ännu mer styrka att sluta spela. Den styrka som krävs för att därefter återuppta spelet, men på en rimlig nivå, är sjukt mycket större.

 

Hur många som slutar röka klarar av att bara röka ibland? Faktum är att ett spelberoende i många drag liknar t ex beroende av tobak eller narkotika om man tittar på kemisk nivå. Lyckorus, belöningar, kickar, abstinens. Samma känslor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...