XaaL Postad 26 September , 2006 Rapport Postad 26 September , 2006 Jag har skickat $600 till neteller kortet och ska ta ut de. Hur mycket ska jag välja i våra svenska bankomater? Enligt en valutakonverter är $600 = 4.399 kr. Borde jag då välja 4000 kr i bankomaten? Nån som kan ge mig ett bra förslag? Citera
ayecappy Postad 26 September , 2006 Rapport Postad 26 September , 2006 kruxet är att försöka få ut allt på så få försök som möjligt då varje försök kostar Citera
Njordir Postad 26 September , 2006 Rapport Postad 26 September , 2006 Bättre att betala de 25 kronorna varje månad än att missa beloppet....300 kronor per år är ju inte särskilt mycket..., så dra inte mera än att du är säker på att det finns täckning. Citera
XaaL Postad 26 September , 2006 Författare Rapport Postad 26 September , 2006 kruxet är att försöka få ut allt på så få försök som möjligt då varje försök kostar Precis det jag tänker på så därför kan kanske någon skön typ räkna ut vad jag ska välja när jag har $600 på kortet? Bättre att betala de 25 kronorna varje månad än att missa beloppet....300 kronor per år är ju inte särskilt mycket..., så dra inte mera än att du är säker på att det finns täckning. Vad är de där två avgifterna för något? Förklara är du snäll Citera
Krilla Postad 26 September , 2006 Rapport Postad 26 September , 2006 Borde jag då välja 4000 kr i bankomaten?Nån som kan ge mig ett bra förslag? Mitt förslag är att skicka in pengarna direkt på ditt bankkonto och strunta i netellerkortet. Citera
XaaL Postad 26 September , 2006 Författare Rapport Postad 26 September , 2006 Borde jag då välja 4000 kr i bankomaten?Nån som kan ge mig ett bra förslag? Mitt förslag är att skicka in pengarna direkt på ditt bankkonto och strunta i netellerkortet. Jag har orsaker som gör att kortet blir bättre! Snälla någon som har använt kortet måste veta på ett ungefär vad jag ska välja? Citera
Cyntax Postad 26 September , 2006 Rapport Postad 26 September , 2006 Jag har använt kortet EN gång. Jävla RÅN alltså. Nu bor jag iofs i Finland och tog ut €uro. Jag hade 350€ på kortet, men fick bara ut 300€. Ringde och gnällde på Neteller, han förklarade att... Det kommer en MASSA valutaavgifter till som inte syns. Neteller är ett Kanadensiskt företag. Du har ditt Neteller i US$ som ska växlas till Can$ och sen tillbaka till Svenska Kronor för att du ska få ut dem. Lägg på uttagsavgiften på den, både dom som ger ut kortet (Cirrus?) ska ha sitt + banken i Sverige. Räkna med $60 som går åt för att du ska få använda kortet i automaten. Surt sa räven. Citera
XaaL Postad 27 September , 2006 Författare Rapport Postad 27 September , 2006 Jag har använt kortet EN gång. Jävla RÅN alltså.Nu bor jag iofs i Finland och tog ut €uro. Jag hade 350€ på kortet, men fick bara ut 300€. Ringde och gnällde på Neteller, han förklarade att... Det kommer en MASSA valutaavgifter till som inte syns. Neteller är ett Kanadensiskt företag. Du har ditt Neteller i US$ som ska växlas till Can$ och sen tillbaka till Svenska Kronor för att du ska få ut dem. Lägg på uttagsavgiften på den, både dom som ger ut kortet (Cirrus?) ska ha sitt + banken i Sverige. Räkna med $60 som går åt för att du ska få använda kortet i automaten. Surt sa räven. Dyrt. Men jag satsar på att att ta ut 540$ då.. Citera
Björn85 Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Någon som vet hur många dollares man ska ha på kortet för att kunna ta ut 1k kr? Citera
XaaL Postad 27 September , 2006 Författare Rapport Postad 27 September , 2006 Ska man räkna med att de tar 10% av uttaget? Ett riktigt rån alltså.. Citera
Joxer Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Bankomaterna har max uttag på 2500 (iaf de jag provat här i gbg)så ett uttag på 600$ ger förmodligen 2500 + 1800 i handen. I värsta fall så blir det bara 1700 i andra uttaget. Någon avgift på 50€ eller 10% är det inte men en slant kostar det ju givetvis att flytta pengar internationellt på någon timme utan att skatteverket ska få reda på det. Citera
Looseweak Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Den valutakonverteraren gäller inte för netellers egna växelkurser Citera
baloobas Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Men då får man väl räkna lite själv då. Sen förstår jag inte varför alla envisas med det där kassa kortet. Bättre att casha ut med bankwire. Speciellt om det inte är av skatteskäl man använder kortet. Citera
Pokershark Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 För ett år sedan då jag använde neteller kortet senast drogs först $2.93 dollar bort per uttag plus att 13öre från dagsaktuell kurs försvann i en växlingsavgift. Så leta rätt på en bankomat som spottar ut hela summan på en gång tex. länsförsäkringar och dra bort $2.93 från ditt aktuella saldo som finns på kortet. Sedan kollar du upp aktuell dollarkurs och drar av minst 13 öre och multiplicerar det med ditt aktuella kortsaldo. Så var det när jag använde det sist i alla fall men det kan ha blivit ändringar. Kan dock ge ett annat tips. Tog just ut pengar från Party med wire transfer och fick en sjukt bra kurs. Dollarn låg igår i 7.33 och när jag slår ut mitt uttag på kronor genom dollar så fick jag kursen 7.35 dvs bättre än vad man borde kunna få. Synd att jag inte vetat det tidigare då jag tyvärr använt netellers wire tjänst där jag skulle tippa på att 15 öre försvinner per dollar i växlingsavgift. BTW. om du loggar in på ditt netellerkonto så kan du se hur mycket ditt aktuella kortsaldo är och det kommer inte vara $600 kan jag garantera:( Citera
Gerhard Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Jag brukar vid första uttaget lägga mig 300 kr under vad dollarkursen ger för värde i svenska kronor. Detta får jag nästan alltid ut. Sen försöker jag med 100 kr till etc. Kanske är detta inte optimalt eftersom det har uppgetts att varje försök kostar. PS. Nu skickar jag beloppet direkt till mitt VISA-kort. Detta verkar bli billigare och innebär dessutom mindre spring till banken/bankomaten. Citera
Recommended Posts